Nie od dziś wiadomo, że czas emisji reklamy ma znaczny wpływ na jej skuteczność, stąd też cena za czas antenowy w tzw. „prime time” jest odpowiednio wyższa. Internet też ma swoją porę zwiększonej podatności użytkownika na reklamy. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Lightspeed Research, „zwykli” internauci podejmują decyzje zakupowe przeważnie po godzinie 18 – co zgadza się ze zdroworozsądkowym postrzeganiem. Godziny wieczorne, po pracy, pozwalają na swobodne żeglowanie po Sieci i sprawianie sobie przyjemności poprzez zakupy. Firmowe zakupy, wprost przeciwnie, robione są – co jest także do przewidzenia – głównie w godzinach 10-17.
Dla internetowych reklamodawców te informacje mogą służyć wskazówką, w jakich porach warto intensyfikować kampanię. Bardzo proste jest to w przypadku jednej z najbardziej elastycznych form reklamy, kampanii AdWords: linki można wyświetlać w konkretnych co do minuty interwałach czasowych.
Co więcej, e-firmy oferujące produkty czy usługi pojedynczym klientom i podmiotom gospodarczym mogą zadecydować, by w godzinach 10-17 wyświetlać treści reklamowe kierowane do tej grupy odbiorców, a wieczorem – wyświetlać reklamy ukierunkowane na pojedynczego konsumenta.
Jeżeli grupę docelową stanowią tylko firmy albo tylko osoby prywatne, skonfigurowanie kampanii jest mniej złożone – i równie trafne. Tik tak, czas na zarabianie…
Źródło: Biznes i Prawo
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: