Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 20.05.2009

Prime time w Internecie

Nie od dziś wiadomo, że czas emisji reklamy ma znaczny wpływ na jej skuteczność, stąd też cena za czas antenowy w tzw. „prime time” jest odpowiednio wyższa. Internet też ma swoją porę zwiększonej podatności użytkownika na reklamy. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Lightspeed Research, „zwykli” internauci podejmują decyzje zakupowe przeważnie po godzinie 18 – co zgadza się ze zdroworozsądkowym postrzeganiem. Godziny wieczorne, po pracy, pozwalają na swobodne żeglowanie po Sieci i sprawianie sobie przyjemności poprzez zakupy. Firmowe zakupy, wprost przeciwnie, robione są – co jest także do przewidzenia – głównie w godzinach 10-17.

Dla internetowych reklamodawców te informacje mogą służyć wskazówką, w jakich porach warto intensyfikować kampanię. Bardzo proste jest to w przypadku jednej z najbardziej elastycznych form reklamy, kampanii AdWords: linki można wyświetlać w konkretnych co do minuty interwałach czasowych.

Co więcej, e-firmy oferujące produkty czy usługi pojedynczym klientom i podmiotom gospodarczym mogą zadecydować, by w godzinach 10-17 wyświetlać treści reklamowe kierowane do tej grupy odbiorców, a wieczorem – wyświetlać reklamy ukierunkowane na pojedynczego konsumenta.

Jeżeli grupę docelową stanowią tylko firmy albo tylko osoby prywatne, skonfigurowanie kampanii jest mniej złożone – i równie trafne. Tik tak, czas na zarabianie…

Źródło: Biznes i Prawo

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55