Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 29.10.2010

Dodawanie firmy do Google Maps (krok po kroku)

Zmiany w wynikach wyszukiwania Google.pl dodatkowo zmotywowały do dodania własnej firmy do darmowej usługi Google Maps. Przedstawiamy zatem, jak łatwo i sprawnie dodać swoją firmę do Map.

Zacznijmy od początku.

 

Pierwszy krok:

Załóż konto Google.

 

Jeśli nie posiadasz konta Google, załóż je na tej stronie. Po wejściu na stronę wybierz opcje „nie masz konta Google, Stwórz teraz konto”. Podaj swoje dane do logowania, zaakceptuj regulamin i kliknij: stwórz konto Google.

Jeśli posiadasz konto Google i nie dodałeś wcześniej swojej firmy mapy, to… przejdź od razu do kroku drugiego.

 

Krok drugi:

Rozpocznij dodawanie swojej firmy do usługi Google Maps.

 

Wejdź na stronę Google i kliknij w link: „umieść swoją stronę w serwisie Mapy Google”. Po przejściu na stronę Google miejsca (taki napis widnieje u góry strony),

 

kliknij w dodaj nową firmę,

 

zapoznaj się z uwagami Google, określ kraj: Polska i dodaj numer telefonu. Następnie kliknij w „znajdź informacje o firmie”. Jeśli Twoja firma nie znajduje się w Mapach (może ktoś wcześniej ją dodawał, może robił to inny pracownik czy firma pozycjonująca Twój serwis), to przejdź teraz do strony, na której, wprowadzając dane, dodasz swoją firmę.

 

Tutaj umieść wszystkie niezbędne dane o firmie, adres, numery telefonów, kategorie działalności (w postaci słów kluczowych pod pozycjonowanie określających Twoją działalność), opis firmy (najlepiej w postaci zdania) nazwę strony internetowej, godziny pracy, opcje płatności, zdjęcia firmy oraz dodatkowe szczegóły. Warto sumienie i szczerze opisać swoją firmę, czym więcej danych tym lepiej – klient łatwiej znajdzie firmę, więcej się o niej dowie w pierwszym kontakcie po znalezieniu w Internecie.

Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij link „prześlij”. Teraz musisz wybrać drogę weryfikacji podanych informacji.

 

 

Trzy możliwości weryfikacji w Mapach Google

 

Dostępne są trzy drogi weryfikacji:

1) telefoniczna – Google zadzwoni na wskazany wcześniej numer i przekaże kod PIN, którym potwierdzisz podane dane.

2) za pomocą wiadomości sms – Google na wskazany numer wyśle wiadomość z kodem PIN

3) pocztówka – otrzymasz pocztówkę z kodem PIN na adres firmy.

W przypadku tej trzeciej opcji czas oczekiwania na kartkę z Google to 2-3 tygodnie. Droga telefoniczna jest krótsza, jednak wymaga uwagi, aby ta wiadomość z Google nie została przeoczona. Nasza rada: wskaż numer telefon komórkowego, do którego masz cały czas dostęp, i który kontrolujesz. Bez obaw, nawet jak podasz swój prywatny numer, to po weryfikacji konta, Google nie będzie Cię dręczyć komunikatami reklamowymi i informacjami o promocjach.

Po określeniu drogi dostarczenia kodu PIN kliknij zakończ. Google odbierze to potwierdzenie jako wstępne zakończenie dodawania firmy i uruchomi procesu weryfikacji Twoich danych.

Po otrzymaniu kodu należy powtórnie zalogować się na konto i w stosownym miejscu wprowadzić PIN. Po poprawnym zatwierdzeniu, konto Twojej firmy będzie aktywne.

Warto dodatkowo zapoznać się z całym zestawem cech i korzyści z posiadania konta w Mapach Google. Warto również już po weryfikacji konta, na bieżąco dodawać nowe treści, pilnować, aby profil był aktualny, z wszystkimi danymi firmy.

Zawsze możesz również skontaktować się z nami, a na pewno pomożemy rozwiązać problemy z Mapami i własnym kontem. Wskażemy również jak w łatwy sposób poprawić widoczność wpisu z Map w wynikach Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55