Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 29.10.2010

Zmiany w wynikach wyszukiwania Google.pl dodatkowo zmotywowały do dodania własnej firmy do darmowej usługi Google Maps. Przedstawiamy zatem, jak łatwo i sprawnie dodać swoją firmę do Map.

Zacznijmy od początku.

 

Pierwszy krok:

Załóż konto Google.

 

Jeśli nie posiadasz konta Google, załóż je na tej stronie. Po wejściu na stronę wybierz opcje „nie masz konta Google, Stwórz teraz konto”. Podaj swoje dane do logowania, zaakceptuj regulamin i kliknij: stwórz konto Google.

Jeśli posiadasz konto Google i nie dodałeś wcześniej swojej firmy mapy, to… przejdź od razu do kroku drugiego.

 

Krok drugi:

Rozpocznij dodawanie swojej firmy do usługi Google Maps.

 

Wejdź na stronę Google i kliknij w link: „umieść swoją stronę w serwisie Mapy Google”. Po przejściu na stronę Google miejsca (taki napis widnieje u góry strony),

 

kliknij w dodaj nową firmę,

 

zapoznaj się z uwagami Google, określ kraj: Polska i dodaj numer telefonu. Następnie kliknij w „znajdź informacje o firmie”. Jeśli Twoja firma nie znajduje się w Mapach (może ktoś wcześniej ją dodawał, może robił to inny pracownik czy firma pozycjonująca Twój serwis), to przejdź teraz do strony, na której, wprowadzając dane, dodasz swoją firmę.

 

Tutaj umieść wszystkie niezbędne dane o firmie, adres, numery telefonów, kategorie działalności (w postaci słów kluczowych pod pozycjonowanie określających Twoją działalność), opis firmy (najlepiej w postaci zdania) nazwę strony internetowej, godziny pracy, opcje płatności, zdjęcia firmy oraz dodatkowe szczegóły. Warto sumienie i szczerze opisać swoją firmę, czym więcej danych tym lepiej – klient łatwiej znajdzie firmę, więcej się o niej dowie w pierwszym kontakcie po znalezieniu w Internecie.

Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij link „prześlij”. Teraz musisz wybrać drogę weryfikacji podanych informacji.

 

 

Trzy możliwości weryfikacji w Mapach Google

 

Dostępne są trzy drogi weryfikacji:

1) telefoniczna – Google zadzwoni na wskazany wcześniej numer i przekaże kod PIN, którym potwierdzisz podane dane.

2) za pomocą wiadomości sms – Google na wskazany numer wyśle wiadomość z kodem PIN

3) pocztówka – otrzymasz pocztówkę z kodem PIN na adres firmy.

W przypadku tej trzeciej opcji czas oczekiwania na kartkę z Google to 2-3 tygodnie. Droga telefoniczna jest krótsza, jednak wymaga uwagi, aby ta wiadomość z Google nie została przeoczona. Nasza rada: wskaż numer telefon komórkowego, do którego masz cały czas dostęp, i który kontrolujesz. Bez obaw, nawet jak podasz swój prywatny numer, to po weryfikacji konta, Google nie będzie Cię dręczyć komunikatami reklamowymi i informacjami o promocjach.

Po określeniu drogi dostarczenia kodu PIN kliknij zakończ. Google odbierze to potwierdzenie jako wstępne zakończenie dodawania firmy i uruchomi procesu weryfikacji Twoich danych.

Po otrzymaniu kodu należy powtórnie zalogować się na konto i w stosownym miejscu wprowadzić PIN. Po poprawnym zatwierdzeniu, konto Twojej firmy będzie aktywne.

Warto dodatkowo zapoznać się z całym zestawem cech i korzyści z posiadania konta w Mapach Google. Warto również już po weryfikacji konta, na bieżąco dodawać nowe treści, pilnować, aby profil był aktualny, z wszystkimi danymi firmy.

Zawsze możesz również skontaktować się z nami, a na pewno pomożemy rozwiązać problemy z Mapami i własnym kontem. Wskażemy również jak w łatwy sposób poprawić widoczność wpisu z Map w wynikach Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Potencjał drzemiący w geolokalizacji Ikona 01:15 min 20.04.2012 W marketingu internetowym jest jeszcze wiele nieodkrytych obszarów, które mogłyby zostać wykorzystane w celu przyniesienia znaczących korzyści. Jednym z nich jest z pewnością geolokalizacja. Raport branżowe wskazują tę dziedzinę jako jedną z najbardziej przyszłościowych. Niektóre firmy już odkryły zalety geolokalizacji oraz metody, za pomocą których można ją wykorzystać do promocji swojej marki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 26.03.2014 Internet od dawna nie służy tylko do komunikacji lub wyszukiwania haseł encyklopedycznych. Użytkownicy coraz częściej korzystają z sieci do załatwiania codziennych spraw. Jeśli chcą umówić się z dentystą, wywołać zdjęcia lub zjeść smaczny obiad, w celu wybrania konkretnej usługi sięgają po wyszukiwarkę. Jest to o tyle prostsze, że w zasięgu jesteśmy na co dzień, chociażby korzystając ze smartfonów czy darmowych punktów WiFi. Warto więc sprawić, aby internauci wśród natłoku firm odnaleźli i wybrali właśnie naszą. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

3 proste rady jak lepiej korzystać z nowych Map Google Ikona 01:00 min 04.04.2014 Spójrzmy prawdzie w oczy – wszyscy to robimy. Ale czy tak naprawdę wiemy, jak w pełni wykorzystać ten potencjał? Zapraszamy do poznania 3 prostych sztuczek, które pozwalają lepiej, efektywniej posługiwać się nowymi Mapami Google i ich ogromnymi możliwościami. Te proste triki niemal codziennie ułatwiają nam życie. Naturalnie ciekawych funkcji Map Google jest znacznie więcej, przy czym nie wszystkie z nich dostępne są już teraz w Polsce. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700