Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zakupy przenoszą się do Internetu, ponieważ to wygodna forma – dostępna 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Ponadto można ze spokojem przejrzeć cały asortyment, przeczytać opinie innych użytkowników, a to wszystko leżąc wygodnie w kapciach na kanapie z ciepłą herbatą na stoliku obok. Aby wykorzystać ten potencjał warto umiejętnie zoptymalizować własny sklep internetowy, aby do niego trafiali wszyscy zainteresowani zakupami online z twojej branży. W jaki sposób tego dokonać? Na dobry początek sprawdź, jak kondycja twojej witryny prezentuje się w pięciu podstawowych obszarach działań optymalizacyjnych związanych z pozycjonowaniem.
– błędy w mapach witryny – Mapy witryny stanowią skuteczne wsparcie dla robotów Google w indeksowaniu strony, dlatego aktualizacja mapy witryny jest bardzo ważna. Roboty odnajdują z jej pomocą między innymi kod 404, stanowiący odpowiedź na żądanie udostępnienia nieistniejącej strony. Warto szybko wyeliminować te nieścisłości, ponieważ Googleboty marnują czas na przeszukiwanie stron, które są już niedostępne. Strony z kodem 404 mogą być także źle odbierane przez konsumentów. Sądzą, że docierają w końcu do pożądanego produktu, przy czym okazuje się, że jest już niedostępny – to frustrujące.
Ponadto warto mieć na uwadze parametry produktów w URLach – czyli metodę przekazywania informacji o kliknięciu za pomocą jego adresu URL. Dzięki temu narzędziu w GSC można „poinstruować” Googleboty, aby nie indeksowały wszystkich parametrów, szczególnie tych, które mogą przeszkadzać w pozycjonowaniu. Co to oznacza? Cytując Google: „Ustawienia mogą zachęcać Google do indeksowania preferowanej wersji adresu lub zapobiegać indeksowaniu powielonych treści w witrynie”.
Na indeksowanie strony internetowej mają wpływ także inne czynniki i elementy, jak np.: meta-robots, robots.txt, nieprawidłowa nawigacja wewnętrzna, a także inne błędy optymalizacyjne. Warto pamiętać również o nich podczas analizy swojej witryny.
Strony kategorii odgrywają ogromną rolę w SEO, zwłaszcza przy pozycjonowaniu sklepów online z bardzo dużą liczbą produktów. Nie sposób dla każdego z nich stworzyć unikalny opis, jednak przy odrobinie cierpliwości i pomocy copywriterów można przygotować poprawne merytorycznie oraz działające korzystnie na pracę Googlebotów treści.
Niedługi tekst – na dwa akapity – może korzystnie wpłynąć na optymalizację witryny. Warto przy tym pamiętać, że strona kategorii, to nie tylko ogólny opis. Osoba, która znajdzie się na takiej stronie powinna znaleźć zdjęcia produktów oraz odnośniki do stron produktowych. Niedopuszczalne jest pozostawienie statycznej strony z listą – niepodlinkowanych nazw produktów. Warto pamiętać o wprowadzeniu udogodnień dla użytkowników w postaci różnych wariantów sortowania i filtrowania produktów.
Duża liczba systemów zarządzania treścią w sklepach internetowych nie przywiązuje wagi do przyjaznych adresów URL. W efekcie otrzymujemy ciąg bliżej niezrozumiałych znaków z literami, cyframi, a nawet wykrzyknikami i znakami zapytania. To błąd! Forma jest w tym przypadku równie ważna jak efektowna prezentacja dania w restauracji: jeśli coś źle wygląda ani w to nie klikniesz, ani tego nie zjesz.
Ważna jest prostota. Przyjazne adresy URL to takie, które:
– nie zawierają znaczników sekcji,
– zawierają nazwę produktu,
– wspierają nawigację – i tu przydatnym rozwiązaniem jest BreadcrumbList, które przyczynia się do poprawy czytelności adresów strony w wyszukiwarkach. Wyglądają atrakcyjniej i przyjrzyściej.
– w przypadku pozycjonowania warto umieścić w adresach URL słowa kluczowe.
Główne menu ma znaczenie, ponieważ: a) jest najczęściej wyświetlane, b) linki z menu są najszybciej indeksowane w wynikach wyszukiwania, c) przejrzyste nazwy kategorii są przyjazne dla użytkowników.
W naturalnym odruchu poszukiwania określonych produktów przeszukujemy w pierwszej kolejności kategorie w menu. Dobrą praktyką jest tworzenie takich konstrukcji menu głównego, które rozwijają się w bok – w ten sposób obok jednego wylistowania, pojawia się kolejne i kolejne, i kolejne. To unik przed zagłębieniami, bowiem im głębiej schowany jest produkt w liście menu, tym mniej ważny wydaje się on robotom Google. Menu rozwijane w bok pozwala uniknąć takiego podejścia.
Należy mieć na uwadze, że nieprawidłowa implementacja schema.org może nawet doprowadzić do nałożenia kary ręcznej przez Google.
W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdzą się opinie i ceny – dzięki schema.org mogą być widoczne od razu w wynikach wyszukiwania! To zwiększa zaufanie odbiorcy do strony i pomaga w pozycjonowaniu. Ponadto strona z danymi strukturalnymi w SERPach zajmuje najzwyczajniej w świecie więcej miejsca, czyli rzuca się bardziej w oczy.
Witryny e-commerce z uwagi na swoją specyfikę mają często ograniczone możliwości działania w kierunku poprawy wyników pozycjonowania. Nie oznacza to, że nie można nic z tym zrobić. Pięć wskazanych wyżej obszarów, to dobre rozwiązanie na początek dla poprawy optymalizacji sklepów online.
Źródło: Searchengineland
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: