Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:40 min Ikona 24.07.2017

5 sposobów na… optymalizację e-commerce pod SEO

Zakupy przenoszą się do Internetu, ponieważ to wygodna forma – dostępna 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Ponadto można ze spokojem przejrzeć cały asortyment, przeczytać opinie innych użytkowników, a to wszystko leżąc wygodnie w kapciach na kanapie z ciepłą herbatą na stoliku obok. Aby wykorzystać ten potencjał warto umiejętnie zoptymalizować własny sklep internetowy, aby do niego trafiali wszyscy zainteresowani zakupami online z twojej branży. W jaki sposób tego dokonać? Na dobry początek sprawdź, jak kondycja twojej witryny prezentuje się w pięciu podstawowych obszarach działań optymalizacyjnych związanych z pozycjonowaniem.

 

Optymalizacja e-commerce pod SEO

 

  1. Dobre indeksowanieJeśli Twoja strona nie zostanie zaindeksowana, to nawet najlepsza optymalizacja pod kątem SEO jej nie pomoże, a pozycjonowanie sklepu internetowego nie będzie możliwe. Dopiero wejście na stronę Googlebotów, prześledzenie i przeanalizowanie przez nie zawartości, a także włączenie strony do indeksu stanowi podbudowę pod optymalizację strony. Zagrożenie dla prawidłowego indeksowania niosą, m.in.: – błędy zwracane w GSC – Google Search Console (GSC) to skuteczne narzędzie do kontrolowania strony internetowej w wielu aspektach. W zakładce „Błędy indeksowania” można znaleźć przyczynę problemów z indeksowaniem związaną z witryną bądź adresem URL. Duża ilość błędów dowodzi z reguły słabej kondycji strony, co przekładać się może na problemy z osiągnięciem wysokiej pozycji w SERPach.

     

    błędy w mapach witryny –  Mapy witryny stanowią skuteczne wsparcie dla robotów Google w indeksowaniu strony, dlatego  aktualizacja mapy witryny jest bardzo ważna. Roboty odnajdują z jej pomocą między innymi kod 404, stanowiący odpowiedź na żądanie udostępnienia nieistniejącej strony. Warto szybko wyeliminować te nieścisłości, ponieważ Googleboty marnują czas na przeszukiwanie stron, które są już niedostępne. Strony z kodem 404 mogą być także źle odbierane przez konsumentów. Sądzą, że docierają w końcu do pożądanego produktu, przy czym okazuje się, że jest już niedostępny – to frustrujące.

    Ponadto warto mieć na uwadze parametry produktów w URLach – czyli metodę przekazywania informacji o kliknięciu za pomocą jego adresu URL. Dzięki temu narzędziu w GSC można „poinstruować” Googleboty, aby nie indeksowały wszystkich parametrów, szczególnie tych, które mogą przeszkadzać w pozycjonowaniu. Co to oznacza? Cytując Google: „Ustawienia mogą zachęcać Google do indeksowania preferowanej wersji adresu lub zapobiegać indeksowaniu powielonych treści w witrynie”.

    Na indeksowanie strony internetowej mają wpływ także inne czynniki i elementy, jak np.: meta-robots, robots.txt, nieprawidłowa nawigacja wewnętrzna, a także inne błędy optymalizacyjne. Warto pamiętać również o nich podczas analizy swojej witryny.

     

  2. Oryginalne strony kategorii

    Strony kategorii odgrywają ogromną rolę w SEO, zwłaszcza przy pozycjonowaniu sklepów online z bardzo dużą liczbą produktów. Nie sposób dla każdego z nich stworzyć unikalny opis, jednak przy odrobinie cierpliwości i pomocy copywriterów można przygotować poprawne merytorycznie oraz działające korzystnie na pracę Googlebotów treści.

    Niedługi tekst – na dwa akapity – może korzystnie wpłynąć na optymalizację witryny. Warto przy tym pamiętać, że strona kategorii, to nie tylko ogólny opis. Osoba, która znajdzie się na takiej stronie powinna znaleźć zdjęcia produktów oraz odnośniki do stron produktowych. Niedopuszczalne jest pozostawienie statycznej strony z listą – niepodlinkowanych nazw produktów. Warto pamiętać o wprowadzeniu udogodnień dla użytkowników w postaci różnych wariantów sortowania i filtrowania produktów.

  3. Przyjazny adres URL

    Duża liczba systemów zarządzania treścią w sklepach internetowych nie przywiązuje wagi do przyjaznych adresów URL. W efekcie otrzymujemy ciąg bliżej niezrozumiałych znaków z literami, cyframi, a nawet wykrzyknikami i znakami zapytania. To błąd! Forma jest w tym przypadku równie ważna jak efektowna prezentacja dania w restauracji: jeśli coś źle wygląda ani w to nie klikniesz, ani tego nie zjesz.

    Ważna jest prostota. Przyjazne adresy URL to takie, które:

     – nie zawierają znaczników sekcji,

     – zawierają nazwę produktu,

     – wspierają nawigację – i tu przydatnym rozwiązaniem jest BreadcrumbList, które przyczynia się do poprawy czytelności adresów strony w wyszukiwarkach. Wyglądają atrakcyjniej i przyjrzyściej.

     – w przypadku pozycjonowania warto umieścić w adresach URL słowa kluczowe.

  4. Przemyślane menu główne

    Główne menu ma znaczenie, ponieważ: a) jest najczęściej wyświetlane, b) linki z menu są najszybciej indeksowane w wynikach wyszukiwania, c) przejrzyste nazwy kategorii są przyjazne dla użytkowników.

    W naturalnym odruchu poszukiwania określonych produktów przeszukujemy w pierwszej kolejności kategorie w menu. Dobrą praktyką jest tworzenie takich konstrukcji menu głównego, które rozwijają się w bok – w ten sposób obok jednego wylistowania, pojawia się kolejne i kolejne, i kolejne. To unik przed zagłębieniami, bowiem im głębiej schowany jest produkt w liście menu, tym mniej ważny wydaje się on robotom Google. Menu rozwijane w bok pozwala uniknąć takiego podejścia.

  5. Implementacja schema.org Dane strukturalne, czyli schema.org, zaczynają zyskiwać na znaczeniu. Wcześniej roboty Google odczytywały treść jako ciąg znaków. Teraz dzięki znacznikom schema.org w kodzie źródłowym można zaznaczyć konkretne informacje jak np. rodzaj obuwia, kolor butów, ich rozmiar, itp.

    Należy mieć na uwadze, że nieprawidłowa implementacja schema.org może nawet doprowadzić do nałożenia kary ręcznej przez Google.

    W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdzą się opinie i ceny – dzięki schema.org mogą być widoczne od razu w wynikach wyszukiwania! To zwiększa zaufanie odbiorcy do strony i pomaga w pozycjonowaniu. Ponadto strona z danymi strukturalnymi w SERPach zajmuje najzwyczajniej w świecie więcej miejsca, czyli rzuca się bardziej w oczy.

 Źródło: Searchengineland

 

Witryny e-commerce z uwagi na swoją specyfikę mają często ograniczone możliwości działania w kierunku poprawy wyników pozycjonowania. Nie oznacza to, że nie można nic z tym zrobić. Pięć wskazanych wyżej obszarów, to dobre rozwiązanie na początek dla poprawy optymalizacji sklepów online.

Źródło: Searchengineland

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.10.2015 Wśród najpopularniejszych kanałów na portalu YouTube znajdują się w dużej mierze kanały graczy i osób recenzujących gry lub sprzęt komputerowy. Biznes gamingowy kwitnie na najpopularniejszym serwisie wideo w Internecie, jednak nie tak dawno pojawiła się nisza, która została szybko zagospodarowana. Mowa o osławionych streamach, a więc relacjach na żywo z rozgrywek sieciowych czy gameplayów - wypełniania kolejnych misji przez gracza wraz z jego autorskim komentarzem. Monopolistą w sieci stał się serwis twitch.tv, jednak nadeszła właśnie poważna konkurencja. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 09:35 min 21.12.2017 Święta za pasem! U nas to już chyba tradycja, że niecierpliwie wyczekujemy spotów świątecznych rodzimych i światowych marek. W tym roku zdradzam Wam nasze zakulisowe rozmowy – żebyście trochę nas poznali i byli na bieżąco ze świątecznymi trendami reklamowymi. W imieniu Działu Copywritingu Sunrise System przedstawiam oficjalny, absolutnie subiektywny ranking spotów świątecznych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:20 min 12.09.2018 Będąc copywriterem do zakresu Twoich potrzeb podstawowych wlicza się: jedzenie, picie oraz poszerzanie horyzontów. Poszukiwania wartościowych informacji możesz zakończyć w momencie, kiedy na kolejnej otwartej stronie nie ma ani jednego przydatnego zdania. Skąd wiesz, że Twój tekst jest dobry? Kiedy spojrzysz na niego i pomyślisz – to mi się przyda. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700