Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:55 min Ikona

Podwójna promocja – potrójny efekt – case study ze współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym

Podwójna promocja – potrójny efekt – case study ze współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym

Strategia wykorzystująca dwa modele pozycjonowania stron, pozwoliła nam uzyskać efekt synergii w zwiększaniu widoczności biznesu Klienta w Sieci. Jakie kroki podjęliśmy? Co było dla nas kluczowe podczas realizacji strategii? Te i inne szczegóły zdradzamy poniżej!

Kilka słów o firmie

Śląskie Centrum Komputerowe jest marką wchodzącą w skład istniejącej od 2006 roku Grupy Delkom. Firma jest największym dostawcą komputerowego sprzętu poleasingowego na Śląsku. Swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych jak i biznesowych, w tym placówek handlowych oraz szkół i instytucji państwowych. Strona ŚląskieCentrumKomputerowe.pl poświęcona jest sprzedaży nowego i poleasingowego sprzętu, oprogramowań oraz świadczeniu usług informatycznych w zakresie problemów z oprogramowaniem i systemem operacyjnym.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania Klienta?

Współpracę ze Śląskim Centrum Komputerowym zaczęliśmy w styczniu 2020 roku. Celem pozycjonowania e-sklepu miał być wzrost sprzedaży on-line wśród klientów indywidualnych i biznesowych wszystkich kategorii produktów i usług, ze szczególnym uwzględnieniem głównego segmentu działalności tj. komputerów poleasingowych.  Ponadto firmie zależało na rozwinięciu kolejnych kategorii wysokomarżowych.

Jakie kroki podjęliśmy?

Po wnikliwej analizie oczekiwań Klienta ustaliliśmy, że podejmiemy współpracę dwufalową.

Jako pierwszą wdrożyliśmy usługę SEO Cloud Plus, która miała skupić się na stronie z lotu ptaka. Jej celem było znalezienie nowych kanałów dotarcia do internautów zainteresowanych tematyką serwisu. Istotnym elementem było dla nas wdrożenie sekcji head i optymalizacja nagłówków dla niektórych podstron. Dodatkowo postawiliśmy na sukcesywny rozwój contentu, który miał zbudować świadomość marki i nasycić stronę wyrażeniami kluczowymi.

Po trzech miesiącach zaproponowaliśmy wdrożenie usługi SEO Hybryda w celu wzmocnienia efektu i rozwoju kolejnych kategorii wysokomarżowych.

Efekt I

Widoczność na ponad 5000 wyrażeń kluczowych?

Sukcesywna optymalizacja techniczna wykonywana w ramach usługi SEO Cloud zarówno pod kątem ogólnych wyrażeń kluczowych jak i long taili, przyczyniła się do wzrostu widoczności strony dla potencjalnych klientów firmy. Regularne dodawany content pozwolił na zwiększenie potencjału serwisu, a aktualizacja profilu linkowego na precyzyjniejsze kojarzenie przez roboty Google jego tematyki. W efekcie pod koniec 2020 roku wg GSC strona była widoczna na 5000 fraz, co stanowi prawie 4-krotność jej początkowej widoczności!

Wykres prezentuje wzrost liczby widocznych fraz od stycznia 2020 r. do grudnia 2020 r. Źródło: Google Search Console

Efekt II

Prawie 3 razy więcej odwiedzin potencjalnych klientów

Widoczność strony na ponad 5000 haseł w Google, przyczyniła się do prawie 6-krotnego zwiększenia liczby jej wyświetleń w wynikach wyszukiwania internautów. Dzięki temu serwis jest odwiedzany prawie 3 razy częściej przez potencjalnych klientów niż na początku współpracy.

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od stycznia 2020 r. do stycznia 2021 r. Źródło: Google Search Console

Efekt III

Stabilne pozycje kluczowych fraz

Podczas realizacji usługi SEO Hybryda skupiliśmy się na często szukanych przez potencjalnych klientów firmy frazach, które jednocześnie ściśle nawiązują do jej branży. Ta strategia wpłynęła bardzo pozytywnie na osiągane już wówczas w ramach usługi SEO Cloud efekty – i odwrotnie! Osiągnęliśmy efekt synergii! Dzięki podjęciu działań na dwóch płaszczyznach tj. całościowej (z lotu ptaka) i szczegółowej (punktowej), po pierwsze widoczność całej strony wzrastała średnio o 75% szybciej, po drugie osiągnięcie topowych pozycji na wyrażenia ogólne było mniej czasochłonne. Już w drugim miesiącu współpracy 55% fraz wpisanych do umowy było bowiem w top 10.

Efekt synergii dwóch modeli pozycjonowania

W przeciągu 14 miesięcy współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym osiągnęliśmy potrójne efekty pozycjonowania strony. Zwróciliśmy uwagę nie tylko na techniczne optymalizacje i mocny content, ale także na samą branżę Klienta i jego konkurencję. Wybraliśmy wyrażenia kluczowe, dzięki którym Klient zyskał lepszą widoczność na frazy mocno skorelowane ze swoim biznesem. Strategie promocji SEO Cloud i SEO Hybryda idealnie ze sobą współgrają, pozwalając osiągnąć szybsze, ale trwałe i stabilne efekty. Strona e-sklepu wyświetla się aktualnie w wynikach wyszukiwania na hasła, które precyzyjnie wskazują na działalność firmy, dzięki czemu dotarliśmy do klientów indywidualnych i biznesowych, poszukujących rozwiązań z zakresu leasingu komputerowego. Właściciel firmy Pan Krzysztof Szastaj, podzielił się z nami opinią o współpracy:

„W moim odczuciu tylko w pełni zaopiekowany serwis ma szansę być zauważalnym w Google. Cieszę się, że zaufałem firmie Sunrise System i oddałem tę opiekę w ich ręce. Moja widoczność z każdym miesiącem pnie się bowiem ku górze, a ja czuję, że mój osobisty cel został osiągnięty. Docieram do swoich potencjalnych klientów – i o to mi chodziło! Współpracę z firmą Sunrise System rekomenduję z kilku powodów: szybkie realizowanie działań, zmaksymalizowanie efektów widoczności strony oraz doradztwo i szereg dodatkowych działań wykonywanych w cenie usługi, dzięki którym wiem, że mój serwis jest bezpieczny i przyjazny użytkownikom. Pomimo wcześniejszej, nieudanej próby pozycjonowania strony z inną agencją, dziś czuję, że jestem w dobrych rękach!”.

Krzysztof Szastaj, Właściciel

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
MAT-BUD – buduj przez Internet… Ikona 01:55 min Historia MatBud Sklepy Budowlane zaczęła się w Gliwicach na początku lat 90-tych. Z czasem powstawały kolejne hurtownie, powierzchnie wystawowe i sklepy, obsługujące cały rynek śląski w zakresie sprzedaży materiałów budowlanych, instalacyjnych, wyposażenia łazienek itp. Wartością dodaną są z pewnością wszystkie specyficzne funkcje, właściwe dobrym sklepom internetowym: wewnętrzna wyszukiwarka oparta na silniku Google, koszyk klienta, przejrzysta struktura sklepu, możliwość wyboru języka strony (dostępne jest naprawdę sporo opcji. Obok niezbędnego angielskiego możemy wybrać na przykład chiński!). Popularność e-sklepu oparta jest nie tylko na wyrobionej na rynku marce przedsiębiorstwa – nowi użytkownicy pozyskiwani są za sprawą pozycjonowania sklepu w naturalnych wynikach Google Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 08.10.2010 Tym razem przyszedł czas na polskich internautów. Firma ComScore zajmująca się badaniem mediów, opublikowała raport, przedstawiający preferencje użytkowników Internetu w Polsce. Dowiemy się m.in. jakie strony cieszą się w naszym kraju największą popularnością oraz jak wielu wśród naszych rodaków, korzysta regularnie z Internetu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700