Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:05 min Ikona

Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c.

Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c.

Zmienność środowiska Google oraz stale rosnąca w sieci konkurencja spowodowały, że sprawdzająca się jeszcze kilka lat temu walka o wysokie pozycje, ustąpiła miejsca budowaniu widoczności stron na szeroki zakres wyrażeń! Taka forma promocji pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału serwisów posiadających szeroki wachlarz produktów. Mając to na uwadze, rekomendowaliśmy firmie ACS Auto Części Serwis promocję SEO Cloud, a współpraca stała się doskonałym przykładem efektywności pozycjonowania long tail.

Kilka słów o firmie

Firma ACS Auto Części Serwis posiada sklep internetowy acs.sklep.pl, w którym można znaleźć wszystko co jest potrzebne, aby zadbać o dobry stan techniczny i wizualny swojego samochodu. W ofercie można znaleźć części zamienne, oleje, płyny i smary, akumulatory oraz kosmetyki do pojazdów wielu znanych marek z różnych roczników. Poza bogatym asortymentem firma oferuje swoim klientom profesjonalne doradztwo ze strony pasjonatów motoryzacji prowadzących auto serwis w Piasecznie pod Warszawą.

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania Klienta?

Współpracę rozpoczęliśmy w lutym 2020 roku. Opierała się ona na pozycjonowaniu long tail w modelu SEO Cloud, który zdaniem naszych certyfikowanych specjalistów, był strategią uszytą na miarę Klienta. Zależało mu bowiem na wypromowaniu całej strony w sektorze B2C, a potencjalnym klientem miały być osoby ceniące wygodę, a zatem poszukujące akcesoriów i elementów do swojego samochodu z dostawą pod same drzwi.

Jakie kroki podjęliśmy?

Jako że celem współpracy było zwiększenie popularności strony, skupiliśmy się na zbudowaniu jej widoczności na maksymalną liczbę fraz, tak aby firma nie straciła żadnego wartościowego zapytania. Cały projekt oparł się więc na wielowymiarowych działaniach promocyjnych i wyeksponowaniu całości działalności firmy.

Przed przystąpieniem do optymalizacji określiliśmy potencjał strony internetowej, jej konkurencje, możliwości oraz profil biznesowy Klienta, a następnie dopasowaliśmy do tego działania promocyjne. Początkowo konieczne było zbudowanie wartościowego contentu dla poszczególnych kategorii e-sklepu oraz zbudowanie odpowiedniego profilu linkowego. Całościowa optymalizacja była dostosowana pod kątem technicznym i miała gruntowne przełożenie na wzrost widoczności strony.

Efekt I

Wzrost wyświetleń o prawie 900% i kliknięć o prawie 400%!

Podjęte działania on-page w postaci szczegółowej i sumiennej optymalizacji technicznej oraz działania off-page w postaci zbudowania odpowiedniego profilu linkowego przyczyniły się do wzrostu widoczności e-sklepu. W przeciągu niecałego roku, uzyskaliśmy łączny wzrost liczby wyświetleń o prawie 900%, co świadczy o tym, iż coraz więcej użytkowników wyszukiwarki Google zauważa sklep naszego Klienta!

Wykres prezentuje wzrost liczby wyświetleń odlutego 2020 r. do listopada 2020 r. Źródło: Google Search Console

W efekcie wzrostu liczby wyświetleń ruch na stronie wzrósł o prawie 400%! Jest to dla nas jasny komunikat, iż coraz więcej potencjalnych klientów sklepu do niego zagląda w poszukiwaniu akcesoriów i elementów do swojego samochodu. Założony cel został zatem osiągnięty – ale należy pamiętać, że model SEO Cloud nie zakłada żadnego górnego limitu, zatem będziemy dążyć do kolejnych sukcesów!

Wykres prezentuje wzrost liczby kliknięć od lutego 2020 r. do listopada 2020 r. Źródło: Google Search Console

Efekt II

Widoczność na co najmniej 5 000 wyrażeń kluczowych w Google!

Wyłącznie poprzez pozycjonowanie stron typu long tail mogliśmy idealnie dopasować potencjał strony acs.sklep.pl do popytu zgłaszanego na oferowane przez niego produkty w sieci. Patrząc na sklep z lotu ptaka mogliśmy określić jego potencjalnych klientów i dopasować szereg wprowadzanych zmian do zapytań kierowanych przez nich do Google. Taka promocja dała nam efekty w postaci osiągnięcia widoczności na co najmniej 5 000 wyrażeń kluczowych już po pół roku – to przyrost widoczności o co najmniej 500%! Ponadto przykuwając szczególną uwagę do jakości tych wyrażeń, pozwoliliśmy użytkownikom Google odnaleźć naszego Klienta w sieci!

Wykres prezentuje wzrost liczby widocznych w Google fraz od lutego 2020 r. do lipca 2020 r. Źródło: Google Search Console

Strategia uszyta na miarę sklepu internetowego

Ustalony harmonogram działania, który wdrożyliśmy podczas współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis pozwolił nam skupić się na wszystkich słowach kluczowych, które można odnaleźć w obszarze biznesu prowadzonego na stronie acs.sklep.pl. Kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego oraz optymalizacja dostosowana do algorytmów Google i wymagań technicznych strony zaowocowały sukcesem. Czerpiąc dane z GSC, mamy pewność, że nasza współpraca przekłada się na rzeczywiste zainteresowanie sklepem w sieci.

Wysłanie zapytania o ofertę do Sunrise System było strzałem w dziesiątkę! Obsługa Klienta już na starcie, była bardzo rzetelna. Obiecane jasne zasady współpracy, opierające się na realnych wynikach z GSC i efektach zostały spełnione! Osiągnięte wzrosty są nie tylko widoczne w narzędziach analitycznych, ale przede wszystkim odczuwalne w prowadzeniu działalności. Specjaliści, którzy zajmują się moją stroną to ludzie, którzy zawsze stają na wysokości zadania! Podjęte przez nich prace nie były przypadkowe, tylko opierały się na szczegółowej analizie strony oraz biznesu! Współpracujemy z pełnym poczuciem bezpieczeństwa i lojalności. Czujemy się zwyczajnie zadowoleni i polecamy usługi tej firmy wszystkim, którzy chcą pokazać się w sieci”.

Bartłomiej Solecki, Współwłaściciel

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 08.10.2010 Tym razem przyszedł czas na polskich internautów. Firma ComScore zajmująca się badaniem mediów, opublikowała raport, przedstawiający preferencje użytkowników Internetu w Polsce. Dowiemy się m.in. jakie strony cieszą się w naszym kraju największą popularnością oraz jak wielu wśród naszych rodaków, korzysta regularnie z Internetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:50 min 05.12.2011 2 grudnia 2011 podczas Gali XIV edycji konkursu po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie firm ocenionych jako fair play. W ocenie Kapituły Programu, Przedsiębiorstwa Fair Play to te firmy, które dotrzymują podjętych zobowiązań, wkładają wysiłek w kształtowanie pozytywnych relacji ze społecznością lokalną, stwarzają pracownikom sprzyjające warunki do rozwoju, dbają o środowisko naturalne, a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Relacja z  Konferencji – SEO Poland 2022 Ikona 7:55 min 21.09.2022 To było jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń SEO w 2022 roku! Poprzedzone, aż 16 (dokładnie tyle, co liczba województw - ekipa SEO Poland od kwietnia do sierpnia odwiedziła każdy region Polski) mniejszymi spotkaniami w ciekawej formie barcampu zwiastowała naprawdę sporą dawkę wiedzy i zawsze oczekiwanego „mięsa”, ale również pozakulisowych emocji. Musimy przyznać, że debiut był udany! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700