Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 15.06.2009

Niektóre trendy SEM i SEO w 2008r.

Wzrost zainteresowania SEM i SEOPrześwietlenie zachowań internautów w 2008 roku pozwala wnioskować, że ich postawy konsumenckie stają się coraz dojrzalsze.

Z badań Hitwise na przykład dowiadujemy się m.in., że coraz więcej zapytań do wyszukiwarki to już pytania złożone, trzy- i więcej wyrazowe. Rozbudowane zapytania wpisuje już 55% użytkowników. Oznacza to, że internauci mają coraz większą świadomość mechanizmów działania wyszukiwarek. Wiedzą na przykład, że po wpisaniu zbyt ogólnego pytania uzyskają szerokie spektrum zróżnicowanych wyników, spośród których tak czy inaczej trzeba odfiltrować te nieużyteczne dla danego zapytania.

W porównaniu z 2007 rokiem w 2008 istotnie zmieniły się także akcenty w budżetach marketingowych: wydatki na reklamę w wyszukiwarkach wzrosły o 84%. Co ważne, SEO i SEM zyskują rosnącą popularność wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Powód jest dość oczywisty – pozycjonowanie i kampanie linków sponsorowanych są reklamą płatną za zdefiniowany efekt, a koszt niejednej długofalowej strategii jest znacznie niższy niż pojedyncza, niemierzalna co do efektu reklama tradycyjna.

Cele reklamy w wyszukiwarkach różnicują się w sposób dość przewidywalny: chodzi o sprzedaż, budowanie wizerunku i świadomości marki, ułatwienie dystrybucji, finalizację transakcji z potencjalnym, już skłonnym do zakupu klientom. Wszystkie te cele można zrealizować w jeden sposób – reklamując się w wyszukiwarkach.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Google zbiera dane o nas i do czego je wykorzystuje Ikona 3:00 min 17.04.2023 Korzystając z usług Google, powierzamy mu swoje dane. Jakie? W jaki sposób są one zbierane, przechowywane i wykorzystywane? Na pewno nieraz się nad tym zastanawialiście. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania – przede wszystkim w kontekście Google Ads. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 10.05.2010 Lubisz korzystać z Internetu na swoim telefonie? Do przeglądania informacji w sieci używasz częściej swojej komórki niż laptopa czy komputera stacjonarnego? Jeśli tak to wpisujesz się w światowy trend. Internet mobilny odnotował w ostatnim czasie bardzo duży rozwój i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja raczej się utrzyma. Co to oznacza dla reklamodawców? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W ciągu każdej godziny umiera dziś 428 użytkowników Facebooka. Portale www licytują się na nagłówki o jak największej ilości ofiar, a internauci z powodzeniem fabrykują informacje o odejściu wciąż żyjących osób. Brutalne filmy i gry sprawiają zaś, że wytworzyło się ciche przyzwolenie na traktowanie tragicznych wieści jako swoistych ciekawostek. Czy oswojenie śmierci w cyfrowym świecie, i to na tym najbardziej osobistym poziomie, jest w ogóle możliwe? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700