Ikona 03:00 min Ikona Sunrise System 20.05.2016

Pamiętacie Pana Spinacza, który stanowił jedną z prób interaktywnej pomocy użytkownikowi, korzystającemu z pakietu biurowego Microsoft Office? Okazał się on niestety kompletną porażką, bo nie tylko nie potrafił odpowiedzieć na żadne pytanie, ale też sama jego obecność i nachalna chęć komunikacji z użytkownikiem po jakimś czasie budziły frustrację. Tym razem ma być inaczej – sztuczna inteligencja stoi dzisiaj na znacznie wyższym poziomie niż kilkanaście lat temu, a Google zdaje się mieć koncepcję na to, by wirtualny Asystent rzeczywiście był pomocny.

 

Google Assistant ma być dostępny w każdym miejscu, na wielu urządzeniach

 

Bazując na dotychczasowych inwestycjach i doświadczeniach giganta z Mountain View, ma odpowiadać na różne pytania, bez względu na ich kontekst. Komunikacja z nim będzie dwustronna, a dialog będzie można prowadzić tak za pomocą słowa pisanego, jak i mówionego. Pomóc ma w tym doskonałe przetwarzanie języka naturalnego, które według Google będzie dużo bardziej zaawansowane niż w rozwiązaniach konkurencji.

 

Jak to działa?

 

W praktyce możliwości Asystenta wyglądają imponująco. Odpowie nam nie tylko na proste pytanie typu „co ciekawego grają dzisiaj w pobliskim kinie?”, ale też poleci nam najlepsze filmy do obejrzenia z drugą połówką czy dzieckiem, zaprezentuje nam recenzję wybranej pozycji, a potem… zarezerwuje w naszym imieniu bilet. Wszystko to dzięki prostym komunikatom typu „Co dziś w kinie?”, „Dziś idę z dziewczyną” albo „A ten film jest dobry?”. Asystent zapamiętuje nasze wcześniejsze komunikaty, więc nie ma potrzeby ciągłego powtarzania tytułu filmu – Google stawia na naturalność języka i swobodę konwersacji.

 

Co jeszcze? Wybierasz się na kolację z przyjaciółmi – zapytaj asystenta o najlepsze pizzerie w okolicy. Oczywiście, biorąc pod uwagę to, że Google zna twoją lokalizację, nie musisz podawać swojego adresu. Chcesz zamówić bilet lotniczy? Powiedz asystentowi kiedy i dokąd chcesz lecieć, a ten szybko wyszuka dla ciebie idealną opcję. A może jesteś na wycieczce i zrobiłeś zdjęcie zabytku, na temat którego nie masz zielonego pojęcia? Pokaż je asystentowi, a bardzo szybko powie ci wszystko co wie. A przecież… wie wszystko.

 

Allo i Duo do rozmów z Asystentem

 

Nasz wirtualny pomocnik będzie współpracował z nowym komunikatorem Allo i będzie do naszej dyspozycji nawet podczas rozmów z przyjaciółmi. Interakcja może być ciekawa i urozmaicona, bo nie ma opierać się tylko na suchym tekście, ale też fotografiach czy emotikonach. W przypadku Allo, z Asystentem porozumiewać się będziemy za pomocą tekstu. Aby rozmawiać z nim głosowo, skorzystamy z bratniej aplikacji Duo – ma to być bezproblemowe nawet w przypadku powolnego łącza. Co ciekawe, komunikatory bazują na numerze telefonu użytkownika, w związku z czym możliwa będzie komunikacja z każdym – niezależnie od tego czy nasz rozmówca korzysta z systemu Android, czy iOS.

 

Na deser – pomoc w kontroli nad domem

 

Google zaprezentowało również urządzenie Google Home, które ma formę niewielkiego głośnika, a jego zadaniem będzie odbiór wypowiadanych przez domowników komunikatów i reagowanie na nie. Oprócz rozumienia komend dotyczących włączenia piosenki czy pokazania na telewizorze trailera filmu, technologia będzie pozwalała również na kontrolowanie innych domowych urządzeń, w tym klimatyzacji, oświetlenia czy wybranych urządzeń.

 

Czekamy na rewolucję

 

Asystent Google z pewnością będzie bardziej pomocny niż wspomniany Pan Spinacz. Zresztą musi być, bowiem nad podobnymi rozwiązaniami pracują również Microsoft i Apple, a więc nie byle jaka konkurencja. Póki co rozwiązanie to będzie rozumiało język angielski – czy doczekamy się możliwości rozmowy z nim w naszym ojczystym języku? Tego i innych informacji, dowiemy się zapewne w niedalekiej przyszłości.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 23.05.2016 Moda na „hasztagowanie” galopuje. Krzyżyk tu i krzyżyk tam. Post bez niego traci na wartości. I to właściwie podwójnie. Wpada w czeluść Internetu i nie jest „modny”. Nikt na niego nie trafia, nikt go nie czyta, nikt nie podziwia przebłysku geniuszu w ciągu znaków poprzetykanych gdzieniegdzie krzyżykami. Jaki jest jednak prawdziwy sens używania hasztaga? Gdzie ma to sens? I po co to robić? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 06.07.2016 Technologia szybko idzie do przodu, a wraz z nią zmieniają się odbiorcy reklam. Dlatego właśnie coraz więcej firm przywiązuje uwagę do wykorzystania w promocji marki najróżniejszych portali, jednocześnie zmieniając formę dotarcia do użytkowników. W tym celu tworzą reklamy o wiele ciekawsze, bardziej kreatywne, a przede wszystkim przyciągające uwagę odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:30 min 13.05.2016 Minęły już czasy kiedy produkt z metką  „made in Poland” uznawało się za tandetny, mniej wartościowy czy też zwyczajnie obciachowy. Obecnie coraz częściej mamy do czynienia z tak zwanym patriotyzmem konsumenckim – wybieramy wyroby wyprodukowane w Polsce oraz angażujemy się w lokalne akcje, promujące polskość lub krajowych przedsiębiorców. Przejściowa moda? A może rosnąca świadomość konsumentów? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700