Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:55 min Ikona 30.10.2009

Nadchodzi czas zwycięzców – ranking Deloitte Fast 50

 

Polska gospodarka na tle regionu

 

Witamy Państwa na stronach dziesiątego, dorocznego raportu Deloitte Technology Fast 50 Europy Centralnej, najbardziej znanego i poważanego rankingu najdynamiczniej rozwijających się firm z branży nowych technologii w tej części regionu.

– tak rozpoczyna się tegoroczny raport firmy doradczej Deloitte (Deloitte’s Global Technology, Media and Telecommunication (TMT) Industry Group), międzynarodowego giganta analiz rynkowych. Obok PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young i KPMG jest to największa spółka doradcza, posiadająca oddziały w 140 krajach. W tegorocznym rankingu wzięły udział 24 nowe firmy, które „odniosły zdumiewający sukces już na samym wejściu”, jak czytamy na dalszych stronach raportu Fast 50. Ranking aktualnych liderów w branży wysokich technologii – Internetu, oprogramowania, telekomunikacji, elektroniki i sprzętu komputerowego w Europie Centralnej jest częścią szerszego zestawienia, które uwzględnia 500 europejskich, środkowowschodnich oraz afrykańskich liderów nowoczesnych technologii. Miejsce w pięćdziesiątce środkowoeuropejskiego rankingu oznacza automatyczne zakwalifikowanie firmy do rankingu pięciuset najlepszych.

Tabela 1.: Fast 50: najszybciej rozwijające się firmy Europy Środkowej


źródło: Deloitte

Raport wyróżnia obiektywizm przedstawionych danych oraz użycia zaawansowanych narzędzi badawczych. Aby zostać pozytywnie zakwalifikowanym, firma musiała spełnić następujące kryteria:
– roczne przychody firmy osiągały poziom co najmniej 50,000 EUR w każdym z pięciu lat objętych analizą (2004-2008),
– centrala firmy znajduje się w Europie Środkowej
– firma opracowuje lub produkuje własne technologie lub przeznacza znaczne kwoty na działalność badawczo-rozwojową.
– w strukturze własnościowej firmy nie dominuje partner strategiczny.
Zwycięzcy wytypowani zostali w oparciu o procentowy wzrost przychodów w okresie ostatnich pięciu lat.

Tegoroczny raport okazał się szczególnie ważny dla Polski, ponieważ pokazuje, że pomimo trudności, jakie odczuli polscy przedsiębiorcy w wielu branżach, w trudnych czasach wiele firm stać było na dynamiczny rozwój. Raport Deloitte powinien być zatem wskazówką dla polityków: wsparcie dla przedsiębiorców korzystających z nowoczesnych technologii może bardzo dobrze wpłynąć na rozwój gospodarczy. Ranking Technology Fast 50 udowadnia, iż energia polskich przedsiębiorców i potencjał naszych firm już pozwolił na wyprzedzenie innych państw regionu.

Wykres 1.: Udział poszczególnych krajów wśród zwycięzców rankingu


źródło: Deloitte

 

Sunrise System liderem usług Search Engine Optimization w Europie Środkowej

 

Deloitte odnotowuje przewagi konkurencyjne liderów raportu, działalność Sunrise System podsumowując następująco:

Sunrise System oferuje profesjonalne usługi Search Engine Optimization (SEO – pozycjonowanie) i jest pierwszą w Polsce firmą oferującą korzystne rozwiązania prefinansowania kampanii w wyszukiwarkach internetowych. Od początku Sunrise System stara się sprostać rygorystycznym wymaganiom kampanii SEO. Koncentracja na jakości i bezdyskusyjnej etyczności działań przyniosła sukces w dwóch odsłonach. Jego pierwszym efektem jest wysoka konkurencyjność na rynku usług internetowych, jakie udało się osiągnąć spółce, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącej liczbie klientów oraz rosnących dochodach. Drugi zaś efekt konsekwentnej polityki jakości firmy to ufność w kompetencje, jakim obdarzyli firmę jej klienci a także pozycja lidera wśród firm zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach.

W 2003 roku spółka Sunrise System wchodziła na rynek z zupełnie nową propozycją – pozycjonowanie było wtedy zagadnieniem zupełnie nieznanym polskim firmom. Spółka zaproponowała polskim przedsiębiorstwom narzędzia reklamowe, na jakie czekali – narzędzia łączące skuteczność i efektywność. Dostarczanie skutecznych rozwiązań reklamowych do dziś pozostało misją firmy, a dziś, po sześciu latach istnienia na rynku, efektów, jakie przynosi skuteczny marketing w wyszukiwarkach, nie trzeba już nikomu tłumaczyć.

Równolegle z nowoczesną usługą zaoferowaliśmy polskim przedsiębiorcom uczciwe modele finansowania – w każdym przypadku firma proponowała swoim Klientom prefinansowanie ich wydatków na marketing w wyszukiwarkach nawet przez dziewięć miesięcy. Podczas pierwszych, tak zwanych „złotówkowych” miesięcy współpracy, nasi klienci nabierali do nas zaufania, obserwowali pierwsze efekty sprzedażowe, zapoznawali się coraz bardziej z usługą. Tak budowane zaufanie zaprocentowało – pozyskiwaliśmy z roku na rok coraz więcej umów

mówi Paweł Rybak, wiceprezes Zarządu Spółki. Sunrise System uzyskiwała potwierdzenia dla rzetelności i etyczności prowadzonych działań w różnych konkursach. Przed rokiem spółka została uhonorowana certyfikatem „Solidna firma” oraz nagrodą „Fair Play”. Poznańska spółka uważnie obserwuje rozwój produktów i narzędzi dla reklamodawców Google Inc. – wciąż poszerza grono specjalistów ds. reklamy linków sponsorowanych, odznaczonych certyfikatami dla Konsultantów AdWords. Członkowie zespołu posiadają również certyfikaty Google Analytics Qualified Individual.

 

Przyszłość branży wysokich technologii w Polsce

 

Choć kryzysu nie było widać w dochodach firm, to z pewnością zmieniło się ich nastawienie do własnych celów biznesowych. W tym roku największym wyzwaniem dla firm okazało się utrzymanie rentowności oraz wyłonienie skutecznie zarządzającej kadry kierowniczej. Raport ukazuje wskaźniki istotne z punktu widzenia firm decydujące o przyspieszaniu dynamiki wzrostu. Wśród tych parametrów najczęściej wymieniani są wykwalifikowani pracownicy, co nie dziwi w tym sektorze gospodarki. Na miejscu siódmym znalazły się inwestycje w autorską technologię.

Wykres 2.: Czynniki, które zadecydowały o wysokiej dynamice wzrostu badanych firm.
źródło: Deloitte

W obu przypadkach sukces Sunrise System potwierdza wagę obu parametrów. Wydarzenie, jakim było w życiu firmy otworzenie Centrum Innowacyjno – Wdrożeniowego i związany z tym nabór specjalistów z zakresu pozycjonowania stron internetowych, a także przekazanie znacznych nakładów finansowych na badania w kierunku zwiększania efektywności prowadzonych działań, ukazują, że dwa istotne czynniki wymienione w raporcie znajdują odzwierciedlenie wśród strategicznych celów Zarządu spółki. Właściwy dobór priorytetów to warunek konieczny, aby odnieść sukces w wysoko konkurencyjnym środowisku.

Wykres 3.: Czynniki decydujące o rozwoju firmy

źródło: Deloitte

Prognozy na przyszłość spółki Sunrise System wyglądają równie dobrze, co podsumowania dotychczasowych osiągnięć. Zatrudnienie najlepszych pracowników do działów Pozycjonowania i Działu Handlowego pozostanie priorytetem w dalszej pracy firmy. Nagroda Deloitte dodała nam jeszcze więcej energii, tak potrzebnej przy realizacji kolejnego w tym roku strategicznego dla firmy przedsięwzięcia – otworzenia oddziałów zamiejscowych, ekspansji w środowisku branżowym, wdrażania programów badawczo – rozwojowych.

źródło: Raport Technology Fast 50 Central Europe

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55