Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Amerykańska firma doradcza Morgan Stanley przygotowała raport na temat trendów w Internecie. Kwietniowa analiza przyniosła wiele spostrzeżeń – główną tezą materiału jest fakt, że Internet mobilny rozwija się szybciej niż stacjonarny i w przeciągu zaledwie 5 najbliższych lat obie grupy będą miały porównywalną ilość użytkowników.
Interesująco przedstawia się również zestawienie pokazujące tendencję rozwoju mobilnego Internetu dzięki urządzeniom Apple iPhone, iPod touch. Od wprowadzenia na rynek w czerwcu 2007 roku, urządzenia spod znaku nadgryzionego jabłka zdobyły serca ponad 85 mln użytkowników. W zestawieniu jest ukazany jedynie trend, który ukazuje potężną grupę konsumentów, do których można dotrzeć np. odpowiednim targetowaniem i optymalizacją reklam na określone urządzenia, o których pisaliśmy w poprzednich wpisach – Targeting AdWords na smartphon’y czy Reklama z numerem telefonu na smartphone.
Światowy trend w rozwoju komputerów począwszy od lat 60 tych, gdy komputery zajmowały olbrzymie pomieszczenia wszedł w piątą fazę rozwoju – urządzeń mobilnych z dostępem do Internetu. Obecna piąta faza rozwoju charakteryzuje się przenikaniem trendów obejmujących m.in. sieci społecznościowe, usługi oparte o technologię 3G, wideo, usługi VoIP oraz zaawansowane urządzenia przenośne.
Autorzy publikacji podkreślają, że interesująco zapowiada się rynek handlu w Internecie. Dzięki nowym mobilnym trendom zmianie ulegać będą sklepy internetowe oraz ich tradycyjne odpowiedniki. Autorzy publikacji wymienili parę czynników, które będą miały wpływ na te zmiany: m.in. usługi oparte na lokalizacji, przejrzysta wycena towarów, ciekawe oferty promocyjne. Mobilność w Internecie ukazana jako trend jest potężnym rynkiem, na który należy zwrócić uwagę planując działania marketingowe.
Źródło: „Internet Trends” – Morgan Stanley
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: