Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 12.05.2010

Najważniejsza jest klikalność

Dwóch na trzech twórców kampanii internetowych efekty własnych działań ocenia poprzez statystyki rosnących odwiedzin witryny. Zatem nie sprzedaż, nie ROI, ale współczynnik klikalności [CTR] określa wyniki przyjętych i realizowanych strategii reklamowych.

W zasadzie nie powinno to dziwić. Internet to zaplecze wiedzowe, przewodnik po wszystkim; w którym to najczęściej znajdujemy… drogę do najlepszej okazji kupna w „realnym świecie”. Tę tezę potwierdzają publikowane w poprzednim roku badania efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline). Wedle twórców badania (TNS OBOP) większość kupujących, podejmując decyzję przy ladzie sklepowej, posiłkuje się Internetem.

Wzrost liczby wejść na stronę jest zatem kluczem do realizacji planu wzrostu realnej sprzedaży. Niewątpliwie trudno jest ocenić czy dany konsument kupuje u nas, bo widział reklamę w TV, prasie, Internecie, czy po prostu – tylko – przechodził obok sklepu. Aby zorientować się w tym wszystkim należałoby przeprowadzać stałe badania marketingowe każdego kupującego. Kto sobie z tym poradzi? Szczególnie mając na uwadze przekorność klienta, który chociażby dlatego, że wydał swoje pieniądze; zapytany o ścieżkę podjęcia decyzji o zakupie, odpowie: „tak, widziałem Waszą reklamę w Internecie”, a tak naprawdę widział ogłoszenie o promocji w ulotce rozdawanej w centrum handlowym.

Choćby właśnie dlatego współczynnik klikalności, wypełnienie formularza na stronie, pobranie dokumentu, zasubskrybowanie newslettera, a nawet zwykłe założenie konta w sklepie to najważniejsze elementy oceny realizowanych działań promocyjnych w sieci.

Kryteria oceny skuteczności reklamy internetowej

źródło: eMarketer

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55