Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:25 min Ikona 12.05.2010

Najważniejsza jest klikalność

Dwóch na trzech twórców kampanii internetowych efekty własnych działań ocenia poprzez statystyki rosnących odwiedzin witryny. Zatem nie sprzedaż, nie ROI, ale współczynnik klikalności [CTR] określa wyniki przyjętych i realizowanych strategii reklamowych.

W zasadzie nie powinno to dziwić. Internet to zaplecze wiedzowe, przewodnik po wszystkim; w którym to najczęściej znajdujemy… drogę do najlepszej okazji kupna w „realnym świecie”. Tę tezę potwierdzają publikowane w poprzednim roku badania efektu ROPO (Research Online, Purchase Offline). Wedle twórców badania (TNS OBOP) większość kupujących, podejmując decyzję przy ladzie sklepowej, posiłkuje się Internetem.

Wzrost liczby wejść na stronę jest zatem kluczem do realizacji planu wzrostu realnej sprzedaży. Niewątpliwie trudno jest ocenić czy dany konsument kupuje u nas, bo widział reklamę w TV, prasie, Internecie, czy po prostu – tylko – przechodził obok sklepu. Aby zorientować się w tym wszystkim należałoby przeprowadzać stałe badania marketingowe każdego kupującego. Kto sobie z tym poradzi? Szczególnie mając na uwadze przekorność klienta, który chociażby dlatego, że wydał swoje pieniądze; zapytany o ścieżkę podjęcia decyzji o zakupie, odpowie: „tak, widziałem Waszą reklamę w Internecie”, a tak naprawdę widział ogłoszenie o promocji w ulotce rozdawanej w centrum handlowym.

Choćby właśnie dlatego współczynnik klikalności, wypełnienie formularza na stronie, pobranie dokumentu, zasubskrybowanie newslettera, a nawet zwykłe założenie konta w sklepie to najważniejsze elementy oceny realizowanych działań promocyjnych w sieci.

 

źródło: eMarketer

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 13.05.2010 Dla aż 27% respondentów badania Internet Retailer, SEM generuje więcej niż 50% sprzedaży. 47% respondentów odpowiedziało, że zapewnia im ponad 1/4 sprzedaży. Wartości powyższe odnoszą się zarówno dla ruchu generowanego poprzez wyszukiwanie organiczne, jak i dla ruchu generowanego poprzez linki sponsorowane. Kolejną ciekawą informacją jest, że 89% ankietowanych uważa Google za źródło przynajmniej 50% ruchu na ich stronie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 17.05.2010 Rynek reklamy internetowej w Polsce ma się całkiem dobrze. Według badań firmy Starlink w pierwszym kwartale 2010 roku, Internet po raz kolejny znalazł się w czołówce najbardziej popularnych kanałów reklamowych (zaraz za telewizją). Ta utrzymująca się tendencja wskazuje na to, że telewizji rośnie poważny konkurent. Sprawdź jak wyglądały wydatki na reklamę w pozostałych mediach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 10.05.2010 Lubisz korzystać z Internetu na swoim telefonie? Do przeglądania informacji w sieci używasz częściej swojej komórki niż laptopa czy komputera stacjonarnego? Jeśli tak to wpisujesz się w światowy trend. Internet mobilny odnotował w ostatnim czasie bardzo duży rozwój i wszystko wskazuje na to, że ta tendencja raczej się utrzyma. Co to oznacza dla reklamodawców? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700