Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:40 min Ikona 21.11.2022

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 – przegląd spotów reklamowych

Co cztery lata świat na miesiąc zatrzymuje się w miejscu, a ludzie z całego świata wspólnie gromadzą się przed telewizorami, aby móc się cieszyć i przeżywać prawdziwe piłkarskie emocje. Nic w tym dziwnego, w końcu w jednym momencie można podziwiać praktycznie wszystkich najlepszych piłkarzy ze wszystkich zakątków naszego globu. A skoro już na ekranach pojawiają się największe sportowe gwiazdy, to trzeba to wykorzystać!

Wydarzenie takie jak mistrzostwa świata to doskonała okazja do tego, aby wypromować swoją markę. Miłośnicy piłki nożnej obserwując i chłonąc wszystkie informacje związane ze swoimi ulubionymi drużynami czy zawodnikami, z pewnością zwrócą uwagę choćby na chwilę na pojawiające się reklamy zarówno te w formie wideo, jak i postów w mediach społecznościowych.

Do głosu dochodzą przede wszystkim te największe i najpopularniejsze marki, które są także oficjalnymi sponsorami całych mistrzostw świata. Jakie to firmy? Tego dowiecie się z naszego przeglądu spotów reklamowych!

 

Reklamy oficjalnych sponsorów mistrzostw świata

Bycie oficjalnym sponsorem tak dużej imprezy sportowej, jaką są mistrzostwa świata, wymaga odpowiedniego przygotowania. Wszelkiego rodzaju prace nad pomysłem, scenariuszem, a także zaproszeniem gwiazd i zaplanowaniem dni zdjęciowych są kluczowymi czynnikami. Dlatego też nie można się dziwić, że marki najczęściej za takie projekty biorą się na długo przed rozpoczęciem mistrzostw.

W końcu samo wyprodukowanie spotu to tylko część zadania. Chodzi przede wszystkim o jego publikację i zdobycie rozgłosu tak, aby każdy miłośnik piłki nożnej, a także osoby postronne zobaczyły najnowszy materiał reklamowy. Oprócz tego, celem jest również regularne przypominanie całemu światu, że dla wielu kibiców nadchodzi najwspanialszy czas w roku. Właśnie dlatego pierwsze materiały wychodzą na kilka czy też kilkanaście tygodni przed pierwszym gwizdkiem. Tak, aby kibice, ale i pozostali odbiorcy zdążyli się z nimi dobrze zapoznać.

Przyjrzyjmy się zatem wspólnie wybranym spotom reklamowym, wypuszczonym przez oficjalnych sponsorów Mistrzostw Świata w Katarze.

1. Adidas – FIFA World Cup™ 2022 – Family Reunion 

Marka już od wielu lat słynie z motta „Impossible is nothing”, tym samym motywuje ludzi do przekraczania własnych granic, by z dnia na dzień stawali się coraz lepszą wersją samych siebie. W spocie promującym mistrzostwa udział wzięli m.in. Karim Benzema, Lionel Messi, a także Achraf Hakimi i inni, którzy wspólnie tworzą jedną wielką piłkarską rodzinę. Wszyscy piłkarze zostali przedstawieni przez pryzmat tego, z czym się kojarzeni na boisku, co z pewnością spodoba się ich fanom!

                                                                                              Źródło:  YouTube

2. McDonald’s – Wanna Go To McDonald’s?

Popularna sieć fastfoodów zdecydowała się stworzyć spot, w którym to niezależnie od kraju pochodzenia, języka czy tez wieku każdy kibic chce skorzystać z oferty McDonald’s. Oczywiście wszystkie występujące postaci są pochłonięte oglądaniem meczów piłki nożnej. Nie chcą niczego przegapić, dlatego potrzebne jest jedzenie, które mogą szybko skonsumować, a właśnie takie produkty ma w swojej ofercie McDonald’s!

                                                                                       Źródło:  YouTube

3. QNBGROUP – Dream Bigger with QNB!

Katarski komercyjny bank przygotował reklamę zachęcającą do tworzenia wielkich marzeń. Występujący w spocie Neymar JR oraz Khaby Lame mają pokazać, że warto się starać i dążyć do realizacji nawet tych najmniej realnych celów. Wydaje się, że katarski bank doskonale wybrał konwencję spotu, wybierając do głównych ról, oprócz prawdziwych gwiazd, również i dzieci.

                                                                                       Źródło: YouTube

4. Coca-Cola –  Street – 2022 FIFA World Cup™

Marka ta, już od wielu lat tworzy doskonałe kampanie, które z pewnością nieraz złapały Was za serce. Nie inaczej jest i w tym przypadku! Hasło „Believing is magic” z jednej strony pokazuje moc marzeń, a z drugiej nawiązuje do wcześniejszych reklam Coca-Coli. To właśnie w nich marka pokazuje magię, która mieści się w ich produktach.

                                                                                         Źródło: YouTube 5. Qatar Airways – Cheering Together as One at the FIFA World Cup Qatar 2022TM 

Oczywiście oficjalnym sponsorem zostały także linie lotnicze Qatar Airways. Ekskluzywny przewoźnik zdecydował się na reklamę pokazującą fanatyków piłki nożnej wykonujących najróżniejsze triki. Oczywiście są to osoby różnych narodowości, pokazujące możliwość czerpania radości ze wspólnej pasji.

                                                                                       Źródło:  YouTube

 

Powyżej przedstawiono tylko kilka  reklam przygotowanych na mistrzostwa świata przez oficjalnych sponsorów tej imprezy. W rzeczywistości jest ich jednak znacznie więcej! Swoje spoty stworzyły również marki takie jak: KIA, VIVO, GWC Logistics czy też Hyundai.

Z pewnością niejednokrotnie w trakcie Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze zobaczymy te spoty. W końcu reklamy od zawsze są nieodłączną częścią takich sportowych wydarzeń.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Shopping w sieci – gdzie wydają Polacy Ikona 01:45 min 29.05.2008 Jeszcze kilka lat temu satysfakcjonujące zakupy bez wychodzenia z domu wydawały się niemożliwe. Dziś coraz więcej osób korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Bo to proste, szybkie, dostępne i niewiarygodnie wygodne! Zakupy możemy robić zawsze i wszędzie, a jedynym ograniczeniem jest stan naszego konta. Jak to wygląda w Polsce? Czy już na dobre opanowała nas mania internetowego shoppingu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.02.2016 „Bądź tam, gdzie są Twoi klienci” - to hasło powinno przyświecać wszystkim firmom stawiającym na promocję w internecie. Sama strona www to nie wszystko, dlatego marki wkraczają również w obszar mediów społecznościowych, gdzie w myśl wskazanej zasady łatwiej jest znaleźć potencjalnego klienta. Od jakiegoś czasu w marketingu internetowym wzrasta zainteresowanie Instagramem. Warto poznać bliżej specyfikę tego serwisu i przekonać się, kiedy oraz w jakiej formie najlepiej wykorzystać go do celów promocyjnych.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700