Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Co cztery lata świat na miesiąc zatrzymuje się w miejscu, a ludzie z całego świata wspólnie gromadzą się przed telewizorami, aby móc się cieszyć i przeżywać prawdziwe piłkarskie emocje. Nic w tym dziwnego, w końcu w jednym momencie można podziwiać praktycznie wszystkich najlepszych piłkarzy ze wszystkich zakątków naszego globu. A skoro już na ekranach pojawiają się największe sportowe gwiazdy, to trzeba to wykorzystać!
Wydarzenie takie jak mistrzostwa świata to doskonała okazja do tego, aby wypromować swoją markę. Miłośnicy piłki nożnej obserwując i chłonąc wszystkie informacje związane ze swoimi ulubionymi drużynami czy zawodnikami, z pewnością zwrócą uwagę choćby na chwilę na pojawiające się reklamy zarówno te w formie wideo, jak i postów w mediach społecznościowych.
Do głosu dochodzą przede wszystkim te największe i najpopularniejsze marki, które są także oficjalnymi sponsorami całych mistrzostw świata. Jakie to firmy? Tego dowiecie się z naszego przeglądu spotów reklamowych!
Bycie oficjalnym sponsorem tak dużej imprezy sportowej, jaką są mistrzostwa świata, wymaga odpowiedniego przygotowania. Wszelkiego rodzaju prace nad pomysłem, scenariuszem, a także zaproszeniem gwiazd i zaplanowaniem dni zdjęciowych są kluczowymi czynnikami. Dlatego też nie można się dziwić, że marki najczęściej za takie projekty biorą się na długo przed rozpoczęciem mistrzostw.
W końcu samo wyprodukowanie spotu to tylko część zadania. Chodzi przede wszystkim o jego publikację i zdobycie rozgłosu tak, aby każdy miłośnik piłki nożnej, a także osoby postronne zobaczyły najnowszy materiał reklamowy. Oprócz tego, celem jest również regularne przypominanie całemu światu, że dla wielu kibiców nadchodzi najwspanialszy czas w roku. Właśnie dlatego pierwsze materiały wychodzą na kilka czy też kilkanaście tygodni przed pierwszym gwizdkiem. Tak, aby kibice, ale i pozostali odbiorcy zdążyli się z nimi dobrze zapoznać.
Przyjrzyjmy się zatem wspólnie wybranym spotom reklamowym, wypuszczonym przez oficjalnych sponsorów Mistrzostw Świata w Katarze.
1. Adidas – FIFA World Cup™ 2022 – Family Reunion
Marka już od wielu lat słynie z motta „Impossible is nothing”, tym samym motywuje ludzi do przekraczania własnych granic, by z dnia na dzień stawali się coraz lepszą wersją samych siebie. W spocie promującym mistrzostwa udział wzięli m.in. Karim Benzema, Lionel Messi, a także Achraf Hakimi i inni, którzy wspólnie tworzą jedną wielką piłkarską rodzinę. Wszyscy piłkarze zostali przedstawieni przez pryzmat tego, z czym się kojarzeni na boisku, co z pewnością spodoba się ich fanom!
Źródło: YouTube
2. McDonald’s – Wanna Go To McDonald’s?
Popularna sieć fastfoodów zdecydowała się stworzyć spot, w którym to niezależnie od kraju pochodzenia, języka czy tez wieku każdy kibic chce skorzystać z oferty McDonald’s. Oczywiście wszystkie występujące postaci są pochłonięte oglądaniem meczów piłki nożnej. Nie chcą niczego przegapić, dlatego potrzebne jest jedzenie, które mogą szybko skonsumować, a właśnie takie produkty ma w swojej ofercie McDonald’s!
Źródło: YouTube
3. QNBGROUP – Dream Bigger with QNB!
Katarski komercyjny bank przygotował reklamę zachęcającą do tworzenia wielkich marzeń. Występujący w spocie Neymar JR oraz Khaby Lame mają pokazać, że warto się starać i dążyć do realizacji nawet tych najmniej realnych celów. Wydaje się, że katarski bank doskonale wybrał konwencję spotu, wybierając do głównych ról, oprócz prawdziwych gwiazd, również i dzieci.
Źródło: YouTube
4. Coca-Cola – Street – 2022 FIFA World Cup™
Marka ta, już od wielu lat tworzy doskonałe kampanie, które z pewnością nieraz złapały Was za serce. Nie inaczej jest i w tym przypadku! Hasło „Believing is magic” z jednej strony pokazuje moc marzeń, a z drugiej nawiązuje do wcześniejszych reklam Coca-Coli. To właśnie w nich marka pokazuje magię, która mieści się w ich produktach.
Źródło: YouTube 5. Qatar Airways – Cheering Together as One at the FIFA World Cup Qatar 2022TM
Oczywiście oficjalnym sponsorem zostały także linie lotnicze Qatar Airways. Ekskluzywny przewoźnik zdecydował się na reklamę pokazującą fanatyków piłki nożnej wykonujących najróżniejsze triki. Oczywiście są to osoby różnych narodowości, pokazujące możliwość czerpania radości ze wspólnej pasji.
Źródło: YouTube
Powyżej przedstawiono tylko kilka reklam przygotowanych na mistrzostwa świata przez oficjalnych sponsorów tej imprezy. W rzeczywistości jest ich jednak znacznie więcej! Swoje spoty stworzyły również marki takie jak: KIA, VIVO, GWC Logistics czy też Hyundai.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: