Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 6:30 min Ikona Kinga Biegańska 20.12.2022

Rozgrzej swoje serce na święta – przegląd spotów bożonarodzeniowych 2022

Grudzień to dla wielu z nas niezwykły miesiąc, czas intensywnych przygotowań, mnóstwa pracy, którą trzeba skończyć przed świętami, a także idealny moment na tworzenie noworocznych postanowień. Niecierpliwe odliczanie do Bożego Narodzenia, szykowanie dekoracji, radość związana z przygotowywaniem prezentów dla bliskich, żeby się w tym wszystkim nie zatracić, warto na chwilę się zatrzymać i przypomnieć sobie o co tak naprawdę chodzi w święta. Pomóc w tych rozmyślaniach mogą reklamy z mądrym przekazem, które dla Was w tym roku wybrałam.
O co tak naprawdę chodzi w święta?

Zanim jednak przejdziemy do oglądania tych magicznych kreacji, zastanówmy się o co tak naprawdę chodzi w święta? Odpowiedź jest bardzo prosta – przede wszystkim o uczucia!

Doskonale obrazuje to prosty przykład! Oglądając kultowy już teledysk do Last Christmas nie myślimy o tym, jak na przestrzeni lat zmienił się świat, zamiast tego wracamy wspomnieniami do naszych pierwszych miłości. Gesty, spojrzenia, ognień trzaskający w kominku, a do tego padający za oknem śnieg. W takich okolicznościach z pewnością każdy z Was chociaż raz marzył o tym, że w tym roku to on, tak jak śpiewał George Michael – dostanie w prezencie wszystko.

Nie ma w tym nic dziwnego, bo przecież święta mają w sobie magię, która sprawia, że przez te kilka dni w roku czujemy, że wszystko jest możliwe i pamiętajcie – nikt nie może nam tego zabronić!

Mimo tego, że w każdym domu są inne tradycje przekazywane z pokolenia na pokolenie, to istnieje kilka kultowych elementów, które wszystkim kojarzą się z tym samym. Polskie kolędy przywodzą na myśl rodzinne przygotowania. Najpierw sprzątanie całego domu na „błysk”, co by goście nie byli rozczarowani :), a później precyzyjne ustawianie świątecznych dekoracji.

Nie bez znaczenia pozostają też równo ułożone lampki na choince – jeden z najczęstszych zapalników świątecznych kłótni we wszystkich domach. Nie zapominamy też, że najładniejsze bombki muszą wisieć z przodu choinki, a całe jedzenie wypełniające po brzegi lodówkę należy zostawić na święta! I mimo tego, że trochę tu sobie ironizuje, to myślę, że te niepisane tradycje są bliskie każdemu.

To co najważniejsze jest na wyciągnięcie ręki
Świąteczne szaleństwo można kochać lub nienawidzić, jednak, gdy mieszkanie jest już przystrojone, jedzenie gotowe, a prezenty czekają pod choinką, każdemu z nas towarzyszą przyjemne emocje. I to one są w tym wszystkim najważniejsze, czas wspólnie spędzony z rodziną, wymiana zdań, wspomnienia, nawet drobne kłótnie. Reklamodawcy doskonale o tym wiedzą i w swoich spotach stawiają właśnie na emocje, które są nieodłącznym elementem świątecznej atmosfery.
W tym roku wybrałam trzy, według mnie najciekawsze kreacje reklamowe przygotowane na 2022 r. Jakie? Sprawdźcie poniżej!

 

Milka – Obdaruj tych, którzy dzielą się sercem
To spot, który kilka razy widziałam w telewizji, jednak moją uwagę zwrócił dopiero, kiedy przeglądałam tegoroczne spoty w internecie. O czym jest? W reklamie widzimy grupę dzieci, które spotykają się codziennie i ćwiczą przed świątecznym występem. Pewnego dnia ich próbę zakłóca hałas spowodowany przez dźwięk młotka – zajmujący się dekoracjami mężczyzna przeprasza przestraszone dzieci, to właśnie wtedy jedna z dziewczynek zauważa, że starszy Pan posługuje się językiem migowym. W dzień koncertu na krześle z jego nazwiskiem zostawia czekoladowego mikołaja, ale ma dla niego jeszcze jedną niespodziankę – jaką? Zobaczcie sami!

 


Źródło: YouTube

John Lewis & Partners – The Beginner
Spot o niewiele mówiącej nazwie „Początkujący” pokazuje mężczyznę w średnim wieku, który zaczyna trenować jazdę na deskorolce. Już po kilku sekundach widać jaki jest zdeterminowany –  mimo wielu urazów i stłuczeń nie poddaje się i ćwiczy, nawet w pracy. Gdzieś w połowie reklamy widzimy jak mężczyzna wraz z żoną przygotowują świąteczne potrawy, ich pracę przerywa dzwonek do drzwi. W progu stoi kobieta, a obok niej przestraszona nastolatka, która trzyma w rękach deskorolkę. Małżeństwo zaprasza dziewczynkę do środka, ta widząc stojącą w mieszkaniu deskorolkę trochę się rozluźnia. Na twarzach wszystkich widać wzruszenie i szczęście i to właśnie te emocje sprawiają, że przekaz reklamy staje się oczywisty. Sprawdźcie sami!
 

Źródło: YouTube

Kroger – The Magical Cookbook
Ta reklama to mój absolutny faworyt, powstała dla amerykańskiej firmy Kroger, która prowadzi swoje sklepy i supermarkety w Stanach Zjednoczonych. Głównym bohaterem animacji jest starszy mężczyzna, który przypadkiem natrafia na stary zeszyt z przepisami, które spisywała jego żona. Po kolei przygotowuje różne potrawy, a wtedy wracają do niego wspomnienia wyjątkowych chwil, które celebrował razem z ukochaną. Moment, w którym się poznali, pierwsze wspólne święta, narodziny ich dzieci. Z zadumy wyrywa go mała dziewczynka, która pokazuje mu pewną karteczkę. Jak skończy się ta historia? Z pewnością łzami, szczególnie, że jako podkład muzyczny producenci użyli piosenki Iris w wykonaniu Colbie Caillat.


Źródło: YouTube

Zatrzymaj się chociaż na chwilę
Jak widać powyższe spoty, mimo że różne łączy jeden wspólny element – emocje, które w nas wywołują i to ich potrzebujemy najbardziej. To w święta najlepiej widać jak bardzo tęsknimy za emocjami, które towarzyszyły nam w dzieciństwie, za tym jak mocno drobne upominki oraz gesty na nas wpływały. Jednocześnie doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że towarzyszące nam obecnie emocje, nigdy już nie będą tak szczere i intensywne jak wtedy.

Nie oznacza to jednak, że nie potrafimy się już cieszyć ze świąt i o tym właśnie chciałam przypomnieć. Serdecznie zachęcam do tego, aby w tym roku, na te kilka dni przed świętami zwolnić, pamiętając o tym, że nie wszystko musi być idealne. Jednocześnie polecam maksymalnie wykorzystać czas spędzony wśród bliskich – nie tylko siedząc obok ze smartfonem w dłoni, ale tak, żeby po świętach wiedzieć co ważnego wydarzyło się w życiu każdego z nich. I z tą myślą Was zostawiam – Wesołych Świąt!

 

Kinga – każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność – rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55