Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Ostatnio na Facebooku coraz częściej spotkać można posty zachęcające do udziału w „pojedynku”: Co wolicie? Wystarczy przedstawić co najmniej dwie opcje (mogą to być produkty, przedmioty, miejsca, a nawet gwiazdy showbiznesu – cokolwiek) i krótkim pytaniem zaprosić chętnych do zagłosowania za jedną lub drugą opcją (choć może być ich więcej, nawet sześć, czyli tyle co dostępnych emocji). Wystarczy kliknąć wybraną emocję i z ciekawością obserwować wyniki. Ta zabawa ma przede wszystkim cel rozrywkowy, niemniej świetnie sprawdza się jako narzędzie aktywizujące nieco leniwych użytkowników Facebooka. Profil zyskuje tym samym na popularności.
Źródło: fanpage Dzień Dobry TVN
Jak to zrobić?
Sposobów na głosowanie za pomocą emocji jest kilka. Najwygodniejszym, ale i najbardziej skomplikowanym, jest prowadzenie live streamingu. Cyfry na liczniku zmieniają się na bieżąco wraz z oddawaniem głosów, a użytkownicy mogą obserwować pojedynek na żywo. Uruchomienie takiego głosowania wymaga zainstalowania oprogramowania do live streamingu. Należy też pamiętać o tym, że wyłączenie komputera spowoduje przerwanie live streamingu i obserwowanie wyników nie będzie możliwe.
Źródło: fanpage RMF FM
Innym sposobem jest po prostu opublikowanie posta z ilustracjami opcji do wyboru i określeniem przyporządkowanych im emocji. Wówczas możemy śledzić wyniki, jak i cały proces głosowania przez dłuższy czas. To rodzaj krótkiej ankiety, w której można zapytać użytkowników o opinię lub po prostu poznać ich preferencje. Facebookowe głosowania dotyczą najróżniejszych zagadnień. Dlatego z tej formy tak chętnie korzystają strony fanpage portali informacyjnych, mediów rozrywkowych, marek i firm, a nawet jednostek samorządowych. Głosowanie emocjami pozwala administratorom fanpage’a pozyskać konkretne informacje na temat preferencji czy opinii użytkowników, a dodatkowo urozmaica zawartość fanpege’a.
A Wy? Lubicie zabawę w głosowanie?
Źródło: fanpage serialu „Barwy szczęścia”
Źródła: Socialpress.pl, Facebook
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: