Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 04.09.2008

Markowo w Sieci dzięki pozycjonowaniu

Number oneWystarczy spojrzeć, jakie firmy promują się w wyszukiwarkach, by zauważyć, że tygrysy biznesu nie zaniedbują reklamy – znane marki tym mocniej inwestują w reklamę, im bardziej są już cenione.

Największe firmy w USA od dawna używają wyszukiwarek w procesach budowania świadomości lub kreowania korzystnej percepcji marki – ten trend przychodzi dop Polski i nasila się. Poniżej kilka przykładów z Zachodu.

 

Walmart

 

Na przykład Walmart, największa sieć hipermarketów w USA, za pomocą pozycjonowania prefereowanych przez siebie treści zwalczyła „czarny PR” na swój temat. Firma wzbudziła wiele kontrowersji z powodu polityki wobec pracowników (można to porównać do pogłosek i opinii na temat naszych marketów). Przeciwnicy korporacji stworzyli wiele stron pełnych negatywnych opinii, widocznych wysoko w wyszukiwarkach. Wizerunek marki poprawiono poprzez kampanię w wyszukiwarkach, dzięki której na słowa kluczowe powiązane z firmą wyświetlały się treści stworzone przez Walmart.

 

General Motors

 

Innym przykładem promowania marki jest General Motors. Firma skojarzyła swój wizerunek z ideą bezpieczeństwa – na słowa kluczowe powiązane z bezpieczeństwem wyświetlała się reklama tej firmy. Pontiac postawił na kompleksowość – reklamę telewizyją uzupełnił kampanią w wyszukiwarkach.

 

Podsumowanie

 

Pozycjonowanie marki i linki sponsorowane to reklama, która jest jednocześnie PR-em. Dzięki tym działaniom użytkownik utrwala w swojej świadomości skojarzenie, że w danej branży ta konkretna firma należy do kompetentnych i wartych uwagi. Kapitał symboliczny, jakim jest świadomość marki, przekłada się na decyzję o zakupie, gdy konsument do takiej dojrzeje.

Chodzi bowiem nie tylko o produkt. Sprzedać trzeba także swój wizerunek, a pozycjonowanie to naturalnie najlepsze narzędzie, by sprzedać skutecznie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jeszcze skuteczniejsza analiza stron internetowych Ikona 02:10 min 16.06.2011 Istotne informacje, które do niedawna wyświetlane były wyłącznie w narzędziu Webmaster Tools, takie jak choćby średnia pozycja witryny na daną frazę, czy współczynnik klikalności, są widoczne w panelu Google Analytics. Google uruchomiło właśnie program pilotażowy, który stara się łączyć zalety powszechnie znanych narzędzi analityki ruchu i widoczności witryny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 09:45 min 09.03.2017 Chcesz promować się lokalnie? Chciałbyś założyć wizytówkę swojej firmy na Mapach Google, ale nie wiesz od czego zacząć? Koniecznie zapoznaj się z najnowszą wersją naszego Przewodnika Po Google Moja Firma! Na nowo przedstawiamy narzędzie umożliwiające prezentację firmy w wyszukiwarce Google, na Mapach oraz w serwisie Google+, które przeszło w ostatnim czasie spore zmiany. Skutecznie zarządzaj promocją swojej firmy w wynikach lokalnych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 08.08.2018 Pisać, nie pisać? Jeśli myślisz, że copywriter bez wahania podejmie się każdego zlecenia - jesteś w błędzie. I nie chodzi tutaj o umiejętności bądź też ich brak. Wszak, dobry copywriter napisze dobry tekst na każdy temat i dopasowany do każdej persony. Dylemat pojawia się wtedy, gdy trzeba napisać tekst wątpliwy pod względem etycznym czy też prawnym. Co wtedy? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700