Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 04.09.2008

Markowo w Sieci dzięki pozycjonowaniu

Number oneWystarczy spojrzeć, jakie firmy promują się w wyszukiwarkach, by zauważyć, że tygrysy biznesu nie zaniedbują reklamy – znane marki tym mocniej inwestują w reklamę, im bardziej są już cenione.

Największe firmy w USA od dawna używają wyszukiwarek w procesach budowania świadomości lub kreowania korzystnej percepcji marki – ten trend przychodzi dop Polski i nasila się. Poniżej kilka przykładów z Zachodu.

Na przykład Walmart, największa sieć hipermarketów w USA, za pomocą pozycjonowania prefereowanych przez siebie treści zwalczyła „czarny PR” na swój temat. Firma wzbudziła wiele kontrowersji z powodu polityki wobec pracowników (można to porównać do pogłosek i opinii na temat naszych marketów). Przeciwnicy korporacji stworzyli wiele stron pełnych negatywnych opinii, widocznych wysoko w wyszukiwarkach. Wizerunek marki poprawiono poprzez kampanię w wyszukiwarkach, dzięki której na słowa kluczowe powiązane z firmą wyświetlały się treści stworzone przez Walmart.

Innym przykładem promowania marki jest General Motors. Firma skojarzyła swój wizerunek z ideą bezpieczeństwa – na słowa kluczowe powiązane z bezpieczeństwem wyświetlała się reklama tej firmy.
Pontiac postawił na kompleksowość – reklamę telewizyją uzupełnił kampanią w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie marki i linki sponsorowane to reklama, która jest jednocześnie PR-em. Dzięki tym działaniom użytkownik utrwala w swojej świadomości skojarzenie, że w danej branży ta konkretna firma należy do kompetentnych i wartych uwagi. Kapitał symboliczny, jakim jest świadomość marki, przekłada się na decyzję o zakupie, gdy konsument do takiej dojrzeje.

Chodzi bowiem nie tylko o produkt. Sprzedać trzeba także swój wizerunek. Pozycjonowanie to naturalnie najlepsze narzędzie, by sprzedać skutecznie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55