Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wystarczy spojrzeć, jakie firmy promują się w wyszukiwarkach, by zauważyć, że tygrysy biznesu nie zaniedbują reklamy – znane marki tym mocniej inwestują w reklamę, im bardziej są już cenione.
Największe firmy w USA od dawna używają wyszukiwarek w procesach budowania świadomości lub kreowania korzystnej percepcji marki – ten trend przychodzi dop Polski i nasila się. Poniżej kilka przykładów z Zachodu.
Na przykład Walmart, największa sieć hipermarketów w USA, za pomocą pozycjonowania prefereowanych przez siebie treści zwalczyła „czarny PR” na swój temat. Firma wzbudziła wiele kontrowersji z powodu polityki wobec pracowników (można to porównać do pogłosek i opinii na temat naszych marketów). Przeciwnicy korporacji stworzyli wiele stron pełnych negatywnych opinii, widocznych wysoko w wyszukiwarkach. Wizerunek marki poprawiono poprzez kampanię w wyszukiwarkach, dzięki której na słowa kluczowe powiązane z firmą wyświetlały się treści stworzone przez Walmart.
Innym przykładem promowania marki jest General Motors. Firma skojarzyła swój wizerunek z ideą bezpieczeństwa – na słowa kluczowe powiązane z bezpieczeństwem wyświetlała się reklama tej firmy.
Pontiac postawił na kompleksowość – reklamę telewizyją uzupełnił kampanią w wyszukiwarkach.
Pozycjonowanie marki i linki sponsorowane to reklama, która jest jednocześnie PR-em. Dzięki tym działaniom użytkownik utrwala w swojej świadomości skojarzenie, że w danej branży ta konkretna firma należy do kompetentnych i wartych uwagi. Kapitał symboliczny, jakim jest świadomość marki, przekłada się na decyzję o zakupie, gdy konsument do takiej dojrzeje.
Chodzi bowiem nie tylko o produkt. Sprzedać trzeba także swój wizerunek. Pozycjonowanie to naturalnie najlepsze narzędzie, by sprzedać skutecznie.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: