Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nie bez powodu w biznesie gamingowym pojawiają się coraz większe pieniądze, rozgrywane są potężne turnieje gromadzące tysiące uczestników i miliony widzów, a transmisje i filmy w Internecie biją rekordy popularności. Na 100 najchętniej oglądanych kanałów na YouTube w Polsce większość związana jest z grami. Podobnie sytuacja wygląda na świecie. Fenomen ten zatacza coraz szersze kręgi i zaczyna przejmować kolejne obszary Internetu. Od dłuższego czasu triumfy święci między innymi serwis twitch.tv, na którym pojawiają się streamy, a więc transmisje na żywo z turniejów czy po prostu misji wypełnianych przez popularnych amatorów wirtualnych rozgrywek, wraz z ich barwnym komentarzem. Potencjał finansowy i marketingowy tej branży jest naprawdę potężny.
Wspomniany twitch.tv został w zeszłym roku przejęty przez Amazona za bagatela… 970 milionów dolarów. Podobny plan miał wcześniej Google, jednak transakcja nie doszła do skutku. Jak widać jednak gigant z Doliny Krzemowej łatwo nie odpuści i wchodzi ambitnie w środowisko graczy, proponując im nowy serwis – YouTube Gaming. Świeża platforma została już uruchomiona. Internauci znajdą na niej tysiące kanałów oraz setki tysięcy filmów, streamów i recenzji. Potężna baza zbudowana w dużej mierze na kanałach YouTube’owych ma być największym atutem YouTube Gaming. Dużym ułatwieniem jest również podział tematyczny serwisu według najpopularniejszych gier. Szukając streamów czy archiwalnych filmów z Counter Strike’a, FIFY czy League Of Legends, wystarczy kliknąć na odpowiednią miniaturę lub wpisać tytuł gry w wyszukiwarce. Dla widzów streamów na żywo sporym udogodnieniem będzie opcja ich przewijania, możliwa dzięki funkcji DVR Mode, odpowiedzialnej za zapisywanie i buforowanie nagrania nawet do 4 godzin wstecz.
Źródło: gaming.youtube.com
Gracze znajdą tutaj jednak o wiele więcej materiałów, w tym tutoriale, przewodniki, let’s playe, zapowiedzi, recenzje i wszystko co związane z grami. Wydaje się, że z takim potencjałem YouTube Gaming szybko zostawi w pokonanym polu Twitcha i inne serwisy streamingowe. Branża gamingowa jest jednak nieprzewidywalna i zmienia się niezwykle dynamicznie. Przed Google więc intensywny czas próby zdetronizowania obecnego lidera. Nie ma jednak wątpliwości, że ta gra jest warta świeczki, zwłaszcza że nowy serwis będzie oferował graczom wiele możliwości zarabiania na własnych filmach i streamach. Najpopularniejsi YouTuberzy mogą więc liczyć na uzyskanie kolejnego sposobu na zdobywanie pieniędzy, a marki i sponsorzy różnego rodzaju wydarzeń e-sportowych czy targów na rozwój swoich działań marketingowych, chociażby poprzez współpracę z autorami wiodących kanałów. Warto śledzić rozwój YouTube Gaming, nawet jeśli nie jest się zapalonym graczem i fanem wirtualnej rozgrywki.
Źródła:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: