Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 07.10.2015

Zdecydowany krok YouTube w kierunku świata gier

Nie bez powodu w biznesie gamingowym pojawiają się coraz większe pieniądze, rozgrywane są potężne turnieje gromadzące tysiące uczestników i miliony widzów, a transmisje i filmy w Internecie biją rekordy popularności. Na 100 najchętniej oglądanych kanałów na YouTube w Polsce większość związana jest z grami. Podobnie sytuacja wygląda na świecie. Fenomen ten zatacza coraz szersze kręgi i zaczyna przejmować kolejne obszary Internetu. Od dłuższego czasu triumfy święci między innymi serwis twitch.tv, na którym pojawiają się streamy, a więc transmisje na żywo z turniejów czy po prostu misji wypełnianych przez popularnych amatorów wirtualnych rozgrywek, wraz z ich barwnym komentarzem. Potencjał finansowy i marketingowy tej branży jest naprawdę potężny.

Wspomniany twitch.tv został w zeszłym roku przejęty przez Amazona za bagatela… 970 milionów dolarów. Podobny plan miał wcześniej Google, jednak transakcja nie doszła do skutku. Jak widać jednak gigant z Doliny Krzemowej łatwo nie odpuści i wchodzi ambitnie w środowisko graczy, proponując im nowy serwis – YouTube Gaming. Świeża platforma została już uruchomiona. Internauci znajdą na niej tysiące kanałów oraz setki tysięcy filmów, streamów i recenzji. Potężna baza zbudowana w dużej mierze na kanałach YouTube’owych ma być największym atutem YouTube Gaming. Dużym ułatwieniem jest również podział tematyczny serwisu według najpopularniejszych gier. Szukając streamów czy archiwalnych filmów z Counter Strike’a, FIFY czy League Of Legends, wystarczy kliknąć na odpowiednią miniaturę lub wpisać tytuł gry w wyszukiwarce. Dla widzów streamów na żywo sporym udogodnieniem będzie opcja ich przewijania, możliwa dzięki funkcji DVR Mode, odpowiedzialnej za zapisywanie i buforowanie nagrania nawet do 4 godzin wstecz. 

 

Źródło: gaming.youtube.com

 

Gracze znajdą tutaj jednak o wiele więcej materiałów, w tym tutoriale, przewodniki, let’s playe, zapowiedzi, recenzje i wszystko co związane z grami. Wydaje się, że z takim potencjałem YouTube Gaming szybko zostawi w pokonanym polu Twitcha i inne serwisy streamingowe. Branża gamingowa jest jednak nieprzewidywalna i zmienia się niezwykle dynamicznie. Przed Google więc intensywny czas próby zdetronizowania obecnego lidera. Nie ma jednak wątpliwości, że ta gra jest warta świeczki, zwłaszcza że nowy serwis będzie oferował graczom wiele możliwości zarabiania na własnych filmach i streamach. Najpopularniejsi YouTuberzy mogą więc liczyć na uzyskanie kolejnego sposobu na zdobywanie pieniędzy, a marki i sponsorzy różnego rodzaju wydarzeń e-sportowych czy targów na rozwój swoich działań marketingowych, chociażby poprzez współpracę z autorami wiodących kanałów. Warto śledzić rozwój YouTube Gaming, nawet jeśli nie jest się zapalonym graczem i fanem wirtualnej rozgrywki.

 

Źródła:

www.spidersweb.pl

www.wirtualnemedia.pl

gaming.youtube.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55