Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 07.10.2015

Zdecydowany krok YouTube w kierunku świata gier

Nie bez powodu w biznesie gamingowym pojawiają się coraz większe pieniądze, rozgrywane są potężne turnieje gromadzące tysiące uczestników i miliony widzów, a transmisje i filmy w Internecie biją rekordy popularności. Na 100 najchętniej oglądanych kanałów na YouTube w Polsce większość związana jest z grami. Podobnie sytuacja wygląda na świecie. Fenomen ten zatacza coraz szersze kręgi i zaczyna przejmować kolejne obszary Internetu. Od dłuższego czasu triumfy święci między innymi serwis twitch.tv, na którym pojawiają się streamy, a więc transmisje na żywo z turniejów czy po prostu misji wypełnianych przez popularnych amatorów wirtualnych rozgrywek, wraz z ich barwnym komentarzem. Potencjał finansowy i marketingowy tej branży jest naprawdę potężny.

Wspomniany twitch.tv został w zeszłym roku przejęty przez Amazona za bagatela… 970 milionów dolarów. Podobny plan miał wcześniej Google, jednak transakcja nie doszła do skutku. Jak widać jednak gigant z Doliny Krzemowej łatwo nie odpuści i wchodzi ambitnie w środowisko graczy, proponując im nowy serwis – YouTube Gaming. Świeża platforma została już uruchomiona. Internauci znajdą na niej tysiące kanałów oraz setki tysięcy filmów, streamów i recenzji. Potężna baza zbudowana w dużej mierze na kanałach YouTube’owych ma być największym atutem YouTube Gaming. Dużym ułatwieniem jest również podział tematyczny serwisu według najpopularniejszych gier. Szukając streamów czy archiwalnych filmów z Counter Strike’a, FIFY czy League Of Legends, wystarczy kliknąć na odpowiednią miniaturę lub wpisać tytuł gry w wyszukiwarce. Dla widzów streamów na żywo sporym udogodnieniem będzie opcja ich przewijania, możliwa dzięki funkcji DVR Mode, odpowiedzialnej za zapisywanie i buforowanie nagrania nawet do 4 godzin wstecz. 

 

Źródło: gaming.youtube.com

 

Gracze znajdą tutaj jednak o wiele więcej materiałów, w tym tutoriale, przewodniki, let’s playe, zapowiedzi, recenzje i wszystko co związane z grami. Wydaje się, że z takim potencjałem YouTube Gaming szybko zostawi w pokonanym polu Twitcha i inne serwisy streamingowe. Branża gamingowa jest jednak nieprzewidywalna i zmienia się niezwykle dynamicznie. Przed Google więc intensywny czas próby zdetronizowania obecnego lidera. Nie ma jednak wątpliwości, że ta gra jest warta świeczki, zwłaszcza że nowy serwis będzie oferował graczom wiele możliwości zarabiania na własnych filmach i streamach. Najpopularniejsi YouTuberzy mogą więc liczyć na uzyskanie kolejnego sposobu na zdobywanie pieniędzy, a marki i sponsorzy różnego rodzaju wydarzeń e-sportowych czy targów na rozwój swoich działań marketingowych, chociażby poprzez współpracę z autorami wiodących kanałów. Warto śledzić rozwój YouTube Gaming, nawet jeśli nie jest się zapalonym graczem i fanem wirtualnej rozgrywki.

 

Źródła:

www.spidersweb.pl

www.wirtualnemedia.pl

gaming.youtube.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 13.10.2015 Uniwersalny, podręczny tłumacz przydaje się niemal w każdej sytuacji. Teraz, aby ułatwić nam zrozumienie napisów (przede wszystkim) w języku angielskim, Google udostępniło nową funkcję w aplikacji Google Tłumacz. Dzięki niej w przeciągu paru sekund poznamy znaczenia znaków, tablic, instrukcji obsługi. W nowej wersji Tłumacza usprawniony został także tryb Konwersacji. Jeśli chcemy porozmawiać z osobą z innego kraju wybieramy w aplikacji odpowiednie pary języków – np. polski i francuski, klikamy ikonę mikrofonu i … międzynarodową rozmowę można zaczynać. Czytaj więcej
Z życia firmy Ikona 02:35 min Ta współpraca była dla nas prawdziwą przyjemnością, a wszystkie sukcesy firmy osiągnięte za pomocą działań w sieci uznawaliśmy po części za nasze własne zwycięstwo. Historia Grupy Jaan Nordglass jest szalenie imponująca, a wspólnie podjęte działania w świecie Internetu pozwoliły nam dołożyć cegiełkę do prężnego rozwoju przedsiębiorstwa. Wyniki są naprawdę zadowalające. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co działo się w marketingu cyfrowym w lutym 2022? Ikona 03:35 min 28.02.2022 Mijający właśnie miesiąc pod kątem marketingu internetowego stanowił dla wielu biznesów dalszą rozgrzewkę do planów na 2022 rok. Wiele mówiło się o tym, jakie prognozowane pod koniec 2021 roku trendy będą się wybijały w nadchodzącym roku. Wideo marketing, dialogizacja, komunikacja z klientem z wykorzystaniem nowoczesnego contentu i nowoczesnych form oraz rosnące znaczenie mediów społecznościowych wydają się tym, co może mieć wpływ na strategie marketingu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700