Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:55 min Ikona 01.09.2022

Letnie spoty 2022 – czyli jak reklamowały się marki w wakacje

Lato daje twórcom wiele możliwości, długie dni, wysokie temperatury i miłe otoczenie sprawiają, że kreatywne pomysły same wpadają do głowy. I mimo tego, że spoty tworzone są z wyprzedzeniem, to letnie nastroje zostały w nich dobrze odzwierciedlone. Takie rozwiązanie pozwala odbiorcom wejść w rolę bohaterów i się z nimi utożsamić. Jak marki reklamowały się w te wakacje? Czy stworzone kreacje były strzałem w dziesiątkę? Sprawdźmy!

W wakacje jest tyle do zobaczenia i tyle do pokazania

Taki tytuł wykorzystało w swojej kampanii reklamowej Orange, które wakacyjną reklamę promowało jeszcze zanim lato zaczęło się na dobre. Spot trafia do odbiorców, dzięki temu, że zastosowano w nim skuteczny storytelling. Wyjazd na wakacje to nie tylko radość związana z wypoczynkiem w pięknym miejscu, ale jednocześnie smutek i strach przed rozłąką – który pojawia się zwłaszcza u dzieci i młodzieży.

Jeszcze kilka lat temu, aby podzielić się doświadczeniami, musieliśmy czekać, aż wrócimy do domu. Ewentualnie można było wysłać pocztówkę z krótkim pozdrowieniem, która zazwyczaj i tak docierała do odbiorcy z dużym opóźnieniem. Orange w swoim spocie pokazuje, że dzisiaj nie musimy już czekać – wystarczy telefon z dostępem do sieci.

Warto zauważyć, że marka pokazuje smartfona z dostępem do internetu jako narzędzie do wspólnego odkrywania świata, będąc nawet w dwóch różnych częściach kraju. Nie kojarzy się z bezproduktywnym przeglądaniem sieci, tylko z radosnym dzieleniem wspomnieniami na bieżąco. A jak wakacje spędziły bohaterki tej reklamy? Sprawdźcie sami, oglądając wideo!

 

Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022

Reklama została stworzona przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (WFOŚiGW), a jej celem była promocja kampanii ekoTurysta. Spot ruszył pod hasłem Nie rób obciachu. Nie śmieć i zwracał uwagę na to, aby podczas wypoczynku zadbać o czystość w miejscach publicznych. Najprościej mówiąc, po prostu po sobie sprzątać. W rolę głównego bohatera wcielił się aktor Teatru Muzycznego w Gdyni – Rafał Ostrowski.

Całość mimo tego, że utrzymana została w żartobliwej konwencji, zwraca uwagę na powszechny problem, uświadamia i nakłania turystów do refleksji. Spot dodatkowo przypomina, o tym, że każdy z nas jest częścią natury i powinien o nią dbać.  Wypoczywając na plaży, w parku, lesie i innych miejscach wyprodukowane śmieci należy zabrać ze sobą. Jeśli chcecie przekonać się, co jest prawdziwym obciachem, koniecznie obejrzyjcie spot do końca.

 

Lepiej być gotowym na lato

Wśród wakacyjnych spotów nie mogło zabraknąć również tych zagranicznych. Brytyjska sieć sklepów kosmetycznych Boots UK w letniej kampanii wykorzystała piosenkę Ready  or  Not zespołu Fugees. Aktorzy wykonali cover popularnego utworu, a śpiewając go, szykowali się na wakacje.

Lato to czas, kiedy niecierpliwie odliczamy dni do urlopu. Bez względu na to czy wybieramy się na festiwal, plażę, pod namiot, czy na wieczorną imprezę – musimy być odpowiednio przygotowani. Właśnie w tym mają pomóc produkty oferowane przez firmę Boots. Jak wyglądają bohaterowie spotu, gdzie planują spędzić wakacje? Dowiecie się tego, oglądając minutową reklamę. Całość wypadła naprawdę ciekawie, produkcja nie jest nachalna, a piosenka  Ready  or  Not  naprawdę wpada w ucho, sprawdźcie sami!

 

Lajkonik Junior – Legendarny Moment Legendarny Smak

W te wakacje swoją premierę miała także reklama marki Lajkonik, która po kilkunastu latach wróciła na rynek z kampanią o szerokim zasięgu. Firma pokazuje, że tworzone przez nią produkty doskonale sprawdzą się podczas wakacyjnych podróży i są odpowiednie zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Kwestie wypowiadane rytmicznie przez lektora nawiązują do popularnego wiersza autorstwa Juliana Tuwima Lokomotywa, co doskonale pasuje do koncepcji, ponieważ rodzina podróżuje pociągiem.

Marka wykorzystuje spot do reklamy kilku różnych produktów z serii Juniorki – przeznaczonej dla najmłodszych konsumentów. Sama podróż jest jednak bardzo bajkowa i nie do końca przypomina jazdę pociągiem, z jaką mają do czynienia pasażerowie na co dzień. Cały 30-sekundowy spot możecie zobaczyć poniżej!

 

Jak powszechnie wiadomo wakacje, to czas, kiedy stawiamy na odpoczynek i myślimy o zbliżającym się urlopie. I chociaż firmy na bieżąco kontrolują działanie rynku, to nie jest to czas intensywnych działań reklamowych. Mimo wszystko udało mi się znaleźć kilka ciekawych spotów. Każdy z nich jest inny, jednak wszystkie zachowują swój letni charakter. Dlatego odłóż na chwilę, to co robisz i oddaj się słodkiej beztrosce, oglądając powyższe spoty!

 

 

Kinga – każdego dnia na nowo odkrywa świat SEO i zagłębia jego tajniki, z doświadczenia wie, ze potrafi on zaskoczyć. Pisanie sprawia, że się rozwija i pobudza swoją kreatywność – rzecz niezbędną w życiu każdego Copywritera! Prywatnie jest kociarą i nie tylko, bo uwielbia wszystkie zwierzaki. Nie umie długo usiedzieć w miejscu, dlatego weekendy lubi spędzać poza domem, no chyba że pogoda nie sprzyja, wtedy zaszywa się pod kocem z książką i ciepłą herbatą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55