Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:10 min Ikona Karolina Nowaczyk 02.09.2022

Co działo się w marketingu cyfrowym w sierpniu 2022?

Jeśli macie wrażenie, że sierpień upłynął w atmosferze błogiego spokoju, to od razu wyprowadzamy Was z błędu! W marketingu, tak jak w pogodzie, wrzało! Z jednej strony wakacje to zawsze moment zmian i weryfikacji poprzednich miesięcy, z drugiej – konkretny wyścig zbrojeń na największy sprzedażowo czas w roku – wiecie, że do świąt zostało już tylko 15 poniedziałków? Nie ma na co czekać – lecimy!

Google Analytics – gdzie moje dane?

Już za chwilę takie pytanie mogą zadać sobie właściciele stron internetowych, którzy nie zaktualizowali wersji GA Universal do GA4. Już od 2020 roku mieliśmy możliwość zapoznania się z wersją beta, a od lipca 2023 Universal oficjalnie przestanie gromadzić dane. Dlatego lepiej już teraz zacząć zaprzyjaźniać się z GA4.

Czym różnią się obie wersje? Oczywiście nie tylko interfejsem, ale również udoskonalonym gromadzeniem danych opierającym się od tej pory na zdarzeniach, a nie sesjach. Dzięki temu możemy łączyć dane zarówno dla klasycznych stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych. Prześledzimy również pełne ścieżki zakupowe, a to już wiedza o niebanalnej wartości.

Facebook likwiduje Live Shopping?

Skoro o likwidacji mowa, również Facebook dokonał retrospekcji i postanowił wycofać popularną funkcję Live Shopping. Z jednej strony jest to konsekwencja promowania krótkich nagrań wideo (Reels), co widać w działaniach Meta już od kilku miesięcy, z drugiej – z pewnością względy ekonomiczne. Wbrew przewidywaniom po sukcesach na rynku chińskim, ostatecznie nie przełożyło się to na korzyści biznesowe w rzeczywistości. Jeżeli korzystasz z tej formy sprzedaży – do 1 października masz czas, aby się na ten moment przygotować.

Jednak nadal lubimy ciasteczka!

Dla odmiany zamiast likwidacji mamy przesunięcie daty wycofania plików cookies, o którym mam wrażenie słyszymy już od kilku lat. Pierwotnie jako powód Google podał pandemię, obecnie szczególnie się nie tłumaczył informując jedynie o „potrzebie większego czasu na ocenę i testy nowych rozwiązań”. Obecnie więc data likwidacji planowana jest w drugiej połowie 2024r., a nie jak we wcześniejszych zapowiedziach – 2023 roku.

Coraz bliżej święta…

…lub cytując klasyka „Winter is coming.” To już ostatni moment by zaplanować ten kluczowy moment roku. Z pomocą przychodzi Meta, który przygotował  roadmapę uwzględniając trendy oraz preferencje konsumentów, a to oni powinni być na pierwszym miejscu. Mnogość ofert, opcji, czy reklam – na pewno zachęca do zakupów, ale z drugiej strony powoduje też chaos i może nas – konsumentów przytłoczyć.

Ostatnie badanie przeprowadzone przez Meta – Seasonal Holidays Study – wykazało, że w tym zabieganym okresie oczekujemy propozycji dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Co to oznacza? Więcej szczegółowych informacji znajdziecie w raporcie.

Stacjonarnie czy online?

Wskazówki od jednego z największych social mediów na rynku  warto wziąć pod uwagę, zwłaszcza po zapoznaniu się z nowymi badaniami opublikowanymi przez EY Future Consumer Index. To już piąta edycja, która bada m.in. popularność zakupów stacjonarnych i w sieci. W ciągu roku (okres od marca 2021 do maja 2022) aż o 9% więcej Polaków zadeklarowało, że będzie chętniej zamawiać produkty online niż kupować w sklepie stacjonarnym – oznacza to, że taką formę wybierze już co trzeci obywatel!

Raport wskazał też najbardziej frustrujące dla użytkowników czynniki podczas zakupów – wysokie koszty dostawy, brak możliwości wyboru danego towaru online oraz uszkodzenie produktu podczas dostawy. Z kolei dostępność dostaw stała się jednym z ważniejszych kryteriów zakupowych.

TikTok Ads

Mówiąc o digital marketingu nie możemy pominąć TikToka. To właśnie użytkownicy tego medium wyznaczają najnowsze trendy, które podbijają internet. Wbrew pozorom sierpień minął u nich wyjątkowo spokojnie, co jest pewną nowością. Mimo wszystko TikTok  podobnie jak Facebook przygotowuje się powoli na okres świąteczny. Rozpoczęły się testy nowych formatów reklamowych: reklamy wideo, katalogowe i na żywo. Czy live shopping w wydaniu TT okaże się większym sukcesem? Testy prowadzone są w Wielkiej Brytanii, Indonezji, Malezji, na Filipinach, Singapurze, Tajlandii i Wietnamie, oraz na wybranych kontach w USA. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem – niedługo o ich skuteczności przekonamy się sami.

SEO Poland On Tour!

Na koniec podsumowanie wydarzenia, w którym osobiście braliśmy udział! 18 sierpnia Barcamp SEO – SEO Poland On Tour zawitał do Bydgoszczy! Reprezentacja Sunrise stawiła się bardzo licznie, a organizatorzy przygotowali – oprócz chłodnych napojów – garść niezwykle interesujących informacji.

Na scenie zaprezentowali się:

  • Jadwiga Dabińska – „No shit, Sherlock: research do tekstów SEO w praktyce.”
  • Marika Kowalska – „Nie samym off-site żyje seowiec, czyli wprowadzenie do SEO technicznego.”
  • Kamil Rybicki – „Testy SEO jako sposób na tańsze, efektywniejsze i bezpieczniejsze pozycjonowanie.”
  • Sebastian Heymann – „GHOSTBUSTERS. Echo po linkach żyje…”
  • Arkadiusz Cyganek i Piotr Firyn – „Techniczne SEO, a rzeczywistość na platformach e-commerce o partych o SaaS. ”

Do dziś stygniemy po tych emocjach, a zdobytą wiedzą już dzielimy się z naszymi Klientami!

I to w tym sierpniowym podsumowaniu byłoby na tyle. Podsumowując – niech wybrzmi to w pełni – idą święta! Powiedzenie: „ostatni będą pierwszymi  w tym wypadku może okazać się płonną nadzieją i już dziś to ostatni moment aby odpowiednio się przygotować. My tymczasem widzimy się za miesiąc! Marketingowe Pa!

Karolina – Senior Direct Sales Specialist w Dziale Handlowym w Bydgoszczy.  W Sunrise od ponad 2 lat, od ponad 10 związana z handlem. Pasjonatka digital marketingu, UX i ekonomii behawioralnej, znawczyni zachowań konsumentów. Prywatnie psychofanka Formuły 1 – Forza Ferrari!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55