Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:40 min Ikona Magda Drajkowska 24.08.2022

Kulisy rekrutacji w Sunrise System

Za wszystkimi procesami w firmie stoją ludzie. Właśnie dlatego tak ogromne znaczenie mają procesy rekrutacyjne, które wspierają całą organizację w pozyskiwaniu nowych talentów i tworzeniu skutecznych zespołów. Jak od kulis wygląda rekrutacja? Dlaczego właśnie teraz o tym piszemy? Nie trzymamy dłużej w napięciu i opowiadamy w tym artykule.

Kulisy rekrutacji
Rekrutacja na konkretne stanowisko rodzi się z określonych potrzeb, które rekruterom sygnalizuje Hiring Manager, a więc osoba wnioskująca o rekrutację. Jest to z reguły lider, manager, kierownik czy dyrektor. Jego zadaniem jest przede wszystkim przekazanie informacji o tym, jakich osób potrzebuje do swojego zespołu – jakie powinny mieć kompetencje i doświadczenie.

Na podstawie zebranych informacji rekruterzy mogą przygotować oferty pracy. W Sunrise System włączamy w proces osoby zajmujące się employer brandingiem, aby w treści ogłoszenia wprowadzić elementy kultury organizacyjnej i wartości firmy. Chcemy już na tym etapie trochę o sobie opowiedzieć.

Treść ogłoszenia o pracę rekruterzy zamieszczają na naszej stronie internetowej w zakładce kariery, ale również w portalach ogłoszeniowych i właśnie wtedy rozpoczyna się jeden z najbardziej ekscytujących etapów – oczekiwanie na aplikacje ze strony kandydatów.

Spływające CV są dokładnie przeglądane pod kątem przede wszystkim zgodności z oczekiwaniami. Zwracamy uwagę też na samo przygotowanie CV, jego staranność oraz jakość. Ogromnie cieszą nas te, z których możemy wyczytać nie tylko doświadczenie zawodowe, ale też odkrywają przed nami drugiego człowieka. Kolejny krok to kontakt z zespołu rekruterów. Zaczęliśmy budować go na przełomie 2018 i 2019 roku, gdy mocno wzrosły potrzeby zatrudniania coraz większej liczby osób. Przełomowy był dla nas 2020 rok, gdy pomimo pandemii postawiliśmy na znaczne poszerzenie naszego zespołu i cel osiągnęliśmy!

 
 
Mamy ogromne szczęście, że nasz zespół rekruterów tworzą osoby ciekawe innych, otwarte i dbające o komfort spotkania – a więc Kamil i Marysia. To oni kontaktują się z wybranymi kandydatami i zapraszają na pierwszą rozmowę. Jest to kontakt telefoniczny lub wideorozmowa, podczas której chcemy lepiej poznać potencjalnych współpracowników.

O co może Cię zapytać rekruter?


Być może zastanawiasz się, w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Podczas pierwszego kontaktu Kamil lub Marysia będą chcieli dowiedzieć się, co robiłeś/aś wcześniej. O co mogą zapytać?

  • Jakie było Twoje wcześniejsze doświadczenie zawodowe?
  • Jakie są Twoje mocne strony?
  • Jak myślisz, co możesz wnieść do naszej organizacji?
  • Z jakimi ludźmi lubisz współpracować?

I wiele innych, bo nie mamy gotowego schematu rozmowy, a każdą prowadzimy pod kątem kompetencji potrzebnych na poszukiwanym stanowisku oraz informacji zawartych w CV kandydata.

Po zakończeniu spotkania Kamil i Marysia konsultują się z Hiring Managerem. Jeśli kandydat wpisuje się w profil stanowiska i potrzeby jego zespołu, to planujemy drugie spotkanie – już między kandydatem a jego przyszłym liderem. Zawsze podkreślamy, że każdy proces rekrutacji jest inny. Niekiedy poza rozmową decydujemy się na zorganizowanie zadania praktycznego czy weryfikację języka obcego, a poszczególne działania podyktowane są konkretnymi umiejętnościami bądź cechami, których poszukujemy u kandydatów.

Zwieńczeniem całego procesu jest zaproszenie do zespołu i zatrudnienie w Sunrise System, rozpoczynające się od doskonale przygotowanego oraz sprawdzonego onboardingu, który doceniła m.in. kapituła plebiscytu, przyznając nam tytuł Dobrego Pracodawcy 2022.

Naszym ideałem jest zamknięcie całego procesu – od otrzymania CV do podpisania umowy – w dwa tygodnie. Mamy przy tym pełną świadomość, że wiele zależy od dostępności kandydata, więc całość działań dopasowujemy tak, aby – kandydat czuł się komfortowo, a my byśmy mogli realizować założone cele.
 
 
 

Szukamy talentów do Działu Handlowego
Wiesz, że właśnie teraz jest doskonała okazja, by osobiście wziąć udział w naszym procesie rekrutacji? Szukamy wielu nowych talentów do Działu Handlowego w Bydgoszczy, Toruniu oraz Wrocławiu, ponieważ intensywnie się rozbudowujemy.

 
 
Potrzebujemy wsparcia osób, których nie krępuje kontakt z drugim człowiekiem. Cenimy sztukę nawiązywania relacji z klientami i potrafimy docenić tych, którzy tę sztukę uprawiają. W naszych zespołach handlowych stawiamy na naukę i rozwój. Pomagamy zdobyć niezbędną wiedzę a wdrożenie nigdy nie trwa 3 dni. Wiemy, że aby móc dobrze doradzać klientom, trzeba rewelacyjnie znać ofertę. Dlatego przez pierwsze trzy miesiące zapoznajemy się zarówno z nią, jak też z praktycznymi narzędziami, uczymy tworzyć bazy klientów i dokumentację, a ponadto zapewniamy 60 godzin szkoleń.
 
„Nim wypuścimy Cię od razu na głęboką wodę, Chcemy być pewni, że poczujesz się tam komfortowo”
 
A co potem? Czy są szanse na awans? Czy z czasem zmienia się zakres obowiązków? Tak! Rozwój ścieżki kariery dopasowujemy do indywidualnych kompetencji i zawsze zwracając uwagę na to, w czym nasi pracownicy dobrze się czują – niektórzy zasilają swoimi umiejętnościami zespół trenerów wewnętrznych, inni wspierają całą ekipę w roli audytorów, a mamy też przypadki przejścia do innych działów. Ponadto wielu managerów i dyrektorów zaczynało u nas właśnie od doradzania klientom.
 
Znasz już całkiem nieźle kulisy naszego procesu rekrutacyjnego. Mamy nadzieję, że to pomoże ci podjąć decyzję o aplikowaniu do nas. Jeśli akurat szukasz nowych wyzwań na polu marketingu internetowego w obszarze sprzedaży, to prowadzimy obecnie dużą akcję rekrutacyjną do teamów w Bydgoszczy, ale też w Toruniu i Wrocławiu. Ciekawi Cię z kim byś pracował, jakie będzie Twoje miejsce pracy, jaki jest nasz „flow”? Koniecznie zajrzyj na naszego Instagrama, który w sierpniu przejęła ekipa sprzedażowa!
 

Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia  podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55