Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 17.02.2016

Konwergencja mediów

Wśród wielu zalet płynących z promowania się w sieci, i to niezależnie od charakteru i skali prowadzonej działalności, jedna jest kluczowa. Internet jest medium, które scala w sobie niemal wszystkie dotychczas dostępne kanały, dzięki którym można było docierać do klientów. Prasa papierowa, radio czy telewizja tracą dziś stopniowo na znaczeniu, gdyż ich odgórna, narzucona narracyjność ma coraz mniejsze szanse w starciu z interaktywnością i możliwością samodzielnego stawiania wirtualnych kroków.

 

Konwergencja mediów a marketing internetowy

 

Henry Jenkins, w książce „Kultura konwergencji”, opisywał wpływ, jaki wzajemne przenikanie się mediów – właśnie dzięki Internetowi – wywarło na odbiorców filmów, seriali, książek czy gier komputerowych (m.in. powstanie wspólnot fanowskich czy intensywna wymiana informacji na forach). Zaproponowane przez autora podejście jak najbardziej zasadne jest także w przypadku marketingu. Począwszy od systemu ocen i komentarzy (Google Maps, Facebook, spisy firm), który bardzo szybko potrafi zdyskredytować bądź znacznie podnieść rating konkretnego przedsiębiorstwa, aż po umiejętność wykorzystania sytuacji i zaintrygowania klienta w taki sposób, by sam mógł nawigować contentem.

   Jednym z nowoczesnych rozwiązań uskutecznianych w tym zakresie jest między innymi film interaktywny, będący atrakcyjnym rozwinięciem słynnego wirtualnego spaceru. Z takiej formy skorzystał niedawno chociażby Teatr Polski w Bielsku-Białej. Odbiorca, mogąc samodzielnie kształtować przebieg obserwowanych na ekranie wydarzeń, w zupełnie inny, dużo bardziej indywidualny i osobisty, sposób reaguje na przedstawianą mu ofertę, co można wykorzystać do podprogowego sformułowania komunikatu call-to-action. Co jeszcze? Product placement w filmach popularnych youtuberów bądź na cieszących się dużą ilością odwiedzin stronach internetowych. Sklepy online z atrakcyjną szatą graficzną i wyeksponowanymi na plan pierwszy napisami „promocja”. Regularne organizowanie konkursów na Facebooku bądź w innych mediach społecznościowych, tak, by wykreować popyt na ciągłe śledzenie aktualności przez osoby obserwujące. Pomysłów na oryginalne zaistnienie w świadomości odbiorcy jest bez liku.

 

Personalizacja a konwencjonalny przekaz marketingowy

Z drugiej strony, nawet konwencjonalny przekaz marketingowy w sieci znacznie się personalizuje. Wszyscy spotkaliśmy się z takim zjawiskiem jak inteligentne algorytmy, choćby w wyszukiwarkach, proponujące klientom konkretne produkty w zależności od charakteru odwiedzanych przez nich stron. Poszukując intensywnie np. nowego piecyka, już po chwili zaskoczy nas z pewnością fala banerów z rekomendowanymi urządzeniami tego typu. Nieco pokrewnym rozwiązaniem jest też geotargetowanie, ograniczające wybór polecanych firm świadczących konkretne usługi do tych położonych w naszej okolicy. Przykłady można mnożyć.

Kluczowym aspektem jest dziś to, że każde medium tradycyjne ma swój odpowiednik online. Radio internetowe, telewizyjny streaming (między innymi coraz popularniejszy i w pełni legalny polski serwis Videostar) i miliony wartościowych artykułów w wersji cyfrowej to jedynie wisienka na torcie w digitalnej ofercie. Z każdym kolejnym rocznikiem wchodzącym w dorosłość, uwzględnienie tego, że paradygmatem przy dorastaniu nie było już tylko oglądanie bajek, a godziny spędzane na grach komputerowych będzie szalenie istotnym czynnikiem marketingowym.

 

Ciekawe, czy przyszłość reklamy w sieci, nawiązując jeszcze na moment do filmów interaktywnych, będzie przebiegać równolegle do innowacji w kinematografii, która, co jest bardzo prawdopodobne, po flircie z 3D, 4D, 5D i innymi formatami zacznie stopniowo skręcać w stronę fabuł, nad którymi możemy mieć pewną kontrolę (mniej więcej tak), niebezpiecznie zbliżając się do gier takich jak „Heavy Rain”. Obserwowanie wszystkich tych procesów na bieżąco będzie z pewnością pasjonującym doświadczeniem.

Źródła: Henry Jenkins – „Kultura konwergencji”; Beskidzka24; Videostar; YouTube (Save Jack); GRY-OnLine

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Efekt sprzedaży i znacznie więcej! Case study z kampanii marketingu w wyszukiwarkach dla firmy DREWNEX Ikona 03:55 min Firma DREWNEX specjalizuje się w budowie drewnianych domków całorocznych i letniskowych. Długo szukała sposobu na to, by skutecznie wypromować swoją działalność w internecie. Jak się za chwilę okaże, współpraca z Sunrise System przyniosła firmie wymierne korzyści, a nawet znacznie więcej. Na czym skupiliśmy się podczas pracy? Czy główny cel Klienta został osiągnięty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:30 min 12.07.2013 Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest śledzenie realnie wpisywanych do wyszukiwarki fraz kluczowych, gdy w grupach reklam stosujemy dopasowania inne niż ścisłe. Z racji, że obecnie Google pyta się już o właściwie wszystko, to również reklamy mogą być wyświetlane po dość zastanawiających wpisach internautów do wyszukiwarki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 07:20 min 08.01.2020 Odpowiednia forma języka w kontakcie z klientem sprawia, że jesteśmy w stanie mu przekazać jasną do zrozumienia informację. Wykorzystywanie w swoim komunikacie odpowiednich słów należy uzależnić od kilku kluczowych czynników, takich jak określenie persony z grupy docelowej. W poniższym tekście zawarliśmy kilka wskazówek, którymi warto się kierować  podczas budowania contentu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700