Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 12.05.2008

Konto pod kontrolą – raporty Google AdWords

Zaletą kampanii linków sponsorowanych Google AdWords jest między innymi możliwość analizy konta. Dają ją raporty, czyli zbiór statystyk, które pozwalają zweryfikować trafność słów kluczowych, atrakcyjność tekstów reklamowych i skuteczność całej kampanii. Co ważne, raporty pozwalają ocenić, jak trendy popularności w wyszukiwarkach kształtują się w okresach tygodniowych, miesięcznych, rocznych. Marketingowa przydatność raportów to ich kluczowa zaleta: wykresy wskazujące skoki i spadki ruchu głównych parametrów konta, generowane według indywidualnie dobranych kolumn i filtrów, to czytelnie przedstawione dane, które wskażą słabe i mocne strony witryny internetowej i oferty, którą ona promują.

 

Zawartość raportów

 

Raport na temat swojego konta AdWords można pobierać on-line bądź otrzymywać drogą mailową. Można wybrać spośród dziewięciu typów raportów. Statystyki mogą być zatem porządkowane według:

  • skuteczności słowa kluczowego;
  • skuteczności typu reklamy (reklamy tekstowe, reklamy graficzne, reklamy wideo i reklamy lokalne);
  • skuteczności adresu URL;
  • skuteczność grupy reklam;
  • skuteczność kampanii;
  • skuteczność konta;
  • skuteczność wyszukiwanego hasła;
  • rozmieszczania reklam (w określonych domenach lub o określonych adresach URL);
  • zasięgu i częstotliwości: (ile osób zobaczyło Twoje reklamy i ile razy osoby te obejrzały reklamy w określonym przedziale czasu).

Od niedawna raporty mogą wskazywać także parametry:

  • Impreshion Share – stosunek rzeczywistych wyświetleń do potencjału;
  • Utracone IS – liczba „straconych” kliknięć, czyli kliknięć uniemożliwionych z powodu wyczerpania budżetu lub zbyt niskiego AdRanku reklamy bądź pozycji reklamy w wynikach.

Parametry te dają możliwość realistycznej oceny wydajności kampanii. Optymalnej konfiguracji raportowania dokonują specjaliści Google Ads. Biorą oni pod uwagę Państwa potrzeby informacyjne – raport to twarde liczby, które najlepiej powiedzą Ci, kto i kiedy klikał na Twój link.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55