Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 14.04.2008

Lokalizacja docelowego użytkownika – jak to się robi?

W jaki sposób wyszukiwarka Google lokalizuje pożądanych przez reklamodawcę użytkowników? W nawiązaniu do dwóch poprzednich lekcji – kierowania linków w kampanii AdWords według kryterium geograficznego oraz językowego – warto wyjaśnić techniczne aspekty tych opcji. W skrócie można powiedzieć, że Google ustala lokalizację i język użytkownika na podstawie: domen Google, wprowadzonego zapytania (tzw. analiza składni zapytania), adresu IP, ustawienia języka. Informacja na temat internautów (i ich komputerów) uzyskaną pod kątem powyższych kryteriów pozwala zdecydować o wyświetlaniu reklam określonej grupie użytkowników korzystających z wyszukiwarki i witryn Google.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie domeny

 

Domena to sufiks dołączany do każdego adresu internetowego, na przykład: .pl., .eu. .com, .fr. System AdWords wyświetla użytkownikom reklamy zgodnie z rozszerzeniem domeny. Jeśli użytkownik z Niemiec wyszukuje na przykład w Google.pl system AdWords wyświetli reklamy kierowane na Polskę. Reklamy AdWords można wyświetlać na ponad 100 domenach Google z rozszerzeniem krajowym.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie analizy zapytania

 

Ta opcja umożliwia Google określenie, czy danemu użytkownikowi należy wyświetlić reklamy kierowane na konkretny region lub konkretną miejscowość. Jeśli na przykład użytkownik z Krakowa wyszukuje wyrażenie hotele w Warszawie, zostaną mu wyświetlone reklamy kierowane na okolice Warszawy. Ta funkcja wyszukiwania odnosi się wyłącznie do reklam kierowanych na wybrane obszary na świecie.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie adresu IP

 

Google może niekiedy ustalić ogólną lokalizację fizyczną użytkownika na podstawie jego adresu IP. Adres IP to niepowtarzalny numer (na przykład 10.32.20.135) automatycznie przydzielany przez dostawcę usług internetowych każdemu komputerowi podłączanemu do internetu. Adres IP jest wykorzystywany jako lokalizator użytkownika wyłącznie w celu wyświetlania reklam kierowanych: -regionalnie (na region lub miejscowość); – na obszar niestandardowy – na przykład: użytkownikowi, którego komputer ma wrocławskie IP i który wpisze do wyszukiwarki „dentysta”, zostaną wyświetlone oferty dentystów z Wrocławia; – w sytuacji, gdy użytkownik wyszukuje w Google.com, niezależnie od jego lokalizacji użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama kierowana na region, z którego pochodzi jego IP – nawet jeżeli nie uściślił w zapytaniu, o jakie miejsce (region, miasto) mu chodzi.

 

Lokalizacja użytkownika na podstawie ustawienia języka

 

Na stronie głównej Google można wybrać język wyszukiwania. Ustawienie przez użytkownika preferowanego języka, powoduje, że Google wyświetla tylko reklamy skierowane na ten język. Jeśli użytkownik nie ustawił języka, o domyślnym języku decyduje domena (np. Google.pl) – w tym wypadku będzie to język polski. Warto pamiętać, że Google nie tłumaczy reklam. Tekst reklamy napisany po angielsku będzie wyświetlana w języku angielskim, bez względu na język docelowy. Dodatkowych informacji chętnie udzieli certyfikowany specjalista Google Ads.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55