Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 14.03.2016

Jak się walczy z hejterami?

Pamiętaj, że walka z hejterem nigdy nie jest równa – zwykle ma nad tobą przewagę. Wie o tobie więcej i nie cofnie się przed niczym, by każdą słabość wykorzystać przeciwko tobie. I to nawet wtedy, gdy pozornie jest to niemożliwe, bo hejter potrafi też obrócić przeciwko tobie twój własny sukces. I nagle zwycięstwo okazuje się klęską, szczęście zmienia się w rozpacz, a najlepsze wakacje w twoim życiu stają się zmarnowanym czasem w taniej spelunie i nad brudną wodą. Dlatego z hejterem nie wchodzi się w polemikę, bo im więcej słów, tłumaczeń i pytań, tym większa uciecha twojego przeciwnika. Krótko, zwięźle i błyskotliwie – tylko tak można zawstydzić hejtera.

Zripostuj hejtera

Przykład można brać z tych, którzy sami codziennie wystawiają się na ataki, a więc z osób publicznych, firm albo instytucji. Nie brakuje wśród nich mistrzów ciętej riposty, przy których najwięksi nawet krzykacze milkną i wyłączają komputer. Jak ripostować? Eksponując swoją siłę, szukając słabości u przeciwnika, a może po prostu go wyśmiewając?

Kilka przykładów:

hotmoney.pl

Hejt Stop i inne kampanie

Jednak cięta riposta i samodzielna krucjata przeciw hejterom to walka z wiatrakami, a jak wiadomo w grupie łatwiej i skuteczniej. Nie dziwią więc inicjatywy, takie jak HEJTstop, która umożliwia zgłoszenie hejtu, gdy wyraźnie przekroczone zostały granice dobrego smaku. W kampanii udział wziął między innymi Jarosław Kuźniar, narażony na wyjątkowo częste ataki internetowych napastników. Jego spot został nazwany „Ryj Kuźniara”, a zawarto w nim część negatywnych komentarzy rzuconych pod kątem dziennikarza, który… zmienia pod ich kątem charakteryzację twarzy. Warte zobaczenia:

Inną inicjatywą podjętą w walce z hejterami jest #StopMowieNienawisci, gdzie każdy z nas może powiedzieć „stop!” brutalności w sieci. Bardzo ciekawą inicjatywą jest też Przytul Hejtera, która sugeruje nam między innymi całkowite zignorowanie oponenta i przede wszystkim zachowanie spokoju, bo to on zwykle ratuje nas w chwilach pełnych negatywnych emocji.

Skuteczna walka? To możliwe!

Nie musimy oczywiście angażować się w wymianę zdań i nie musimy też akceptować tego, że ktoś nas obraża. Według Fundacji Stop Hejterom jest kilka innych sposobów:

– zgłoszenie obraźliwego wpisu administratorowi strony, który zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest zobowiązany do usunięcia lub modyfikacji takiego komentarza,

– zgłoszenie się do administratora strony lub sądu o udostępnienie IP hejtera,

– skoro można zdobyć czyjeś IP, hejter przestaje być anonimowy – można mu to zasugerować, co często okazuje się skuteczne w powstrzymaniu danej osoby przed kolejnymi komentarzami,

– wszczęcie postępowania cywilnego lub karnego.

Mamy narzędzia, więc możemy walczyć. Jeśli nie w interesach innych, to chociażby swoich własnych.

Źródła:

hejtstop.pl

stopmowienienawisci.pl

przytulhejtera.pl

stophejterom.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Duplicate i Thin Content – czego unikać, by rankingować lepiej? Ikona 05:30 min 05.11.2018 Słynne polskie przysłowie głosi, że „lepszy rydz niż nic”, z czym trudno się nie zgodzić. Jeśli na stronie internetowej nie umieścimy żadnych treści, użytkownik z pewnością nie uzna witryny za przydatną czy atrakcyjną. Jak się jednak okazuje nie wszystkie materiały, które umieszczamy na stronach, będą pozytywnie wpływać na ich widoczność. Niektóre mogą im wręcz zaszkodzić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Universal Analytics vs Google Analytics 4 Ikona 07:40 min 10.08.2022 Dlaczego Google Analytics się zmienił? Jakie idee stoją za GA4? Czym różni się nowa wersja od swojego starszego brata? Jakie są jej wady i zalety?  To pytania, które zadaje sobie wielu z nas w związku z wprowadzeniem GA4.  Właśnie dlatego powstał ten artykuł! Odpowiadamy w nim na wszystkie pytania i rozwiewamy Wasze wątpliwości. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przewodnik po Google Moja Firma Ikona 02:00 min 12.05.2015 Przedstawiamy Państwu aktualną edycję przewodnika po Google Moja Firma – usłudze, która pozwala zadbać o odpowiednią prezencję swojej firmy nie tylko w największej wyszukiwarce w Polsce, ale także na Mapach Google i w serwisie Google+. Panel Moja Firma powinien stać się jednym z podstawowych narzędzi do kontroli i analizy obecności firmy w różnych serwisach, z których codziennie korzystają tysiące, jeśli nie dziesiątki tysięcy użytkowników. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700