Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 30.11.2010

Google – wyszukiwanie głosowe już po polsku

Wyszukiwanie głosowe zostało zaprezentowane przez Google już dwa lata temu. Wówczas jednak można było wydawać polecenia wyłącznie w języku angielskim. W kolejnych miesiącach stopniowo powiększano liczbę języków, między innymi o chiński czy japoński (ze względu na dużą liczbę użytkowników mobilnego Internetu w tych krajach).

Teraz w końcu wyszukiwanie głosowe trafia również do Polski. Wyszukiwanie głosowe ma przyspieszać proces uzyskiwania informacji. Zamiast wpisywać długą frazę na klawiaturze telefonu, możemy ją wypowiedzieć.

Google Voice Search działa na telefonach z Androidem 2.1 i 2.2, oraz na iPhone’ie. Na ten ostatni trzeba pobrać aplikację Google Mobile App.

Jak działa wyszukiwanie głosowe w Google?

Po wypowiedzeniu frazy trafia ona na serwery Google, gdzie jest przetwarzana na formę pisemną. Następnie wyszukiwanie dokonuje się w „tradycyjny” sposób.

Próbki głosu użytkowników są przechowywane przez koncern przez dwa lata, aby pomóc w ulepszaniu usługi (niezbędne jest porównanie różnych wzorców mowy, akcentów, itd). Próbki te są całkowicie anonimowe i w żaden sposób nie można połączyć ich z samym użytkownikiem.

W ciągu dwóch lat koncern chce wprowadzić tłumaczenie rozmów telefonicznych prowadzonych w różnych językach w czasie rzeczywistym. Google twierdzi, że wyszukiwanie głosowe stanowi 25% całości sposobów wyszukiwania. To sporo jak na dwa lata obecności usługi na rynku.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 22.05.2014 Konferencja Google w Budapeszcie pozostawiła wiele pozytywnych wrażeń. Ciekawe wystąpienia, charyzmatyczni specjaliści, dzielący się swoją pasją oraz doświadczeniami, urokliwe miasto. Na tegoroczne spotkanie stawiło się przeszło 250 osób z większości krajów Europy Środkowo - Wschodniej. Najliczniejszą grupę stanowili pracownicy polskich agencji, dlatego mimo lokalizacji, język polski był dosyć popularny.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:25 min 29.09.2017 Wiele osób mających swoją stronę internetową lub bloga, nie docenia potencjału, jaki tkwi w starych treściach. W Internecie nic nie jest pisane do szuflady i zawsze może zdarzyć się, że ktoś szukając jakichś informacji, trafi na nasz stary artykuł. Dlatego warto rozważyć recykling starych wpisów. Które treści można aktualizować oraz jak się do tego zabrać? Kilka przydatnych wskazówek znajdziesz w tym tekście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:35 min 14.09.2018 Razem łatwiej? Oczywiście! Ta zasada odnosi się nie tylko do relacji międzyludzkich, ale i do innych aspektów życia. Wszak, nie od dziś wiadomo, że wspólnymi siłami łatwiej osiągnąć sukces. Tak jest także w przypadku działań PR (public relations) oraz SEO (serach engine optimization)... Wbrew pozorom nie mają ze sobą zbyt wiele wspólnego. Jednak z ich związku mogą zrodzić się same korzyści. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700