Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona 12.10.2017

FAQ, czyli jak jednocześnie pomóc sobie i użytkownikowi naszej witryny

Kolejny mail, kolejny telefon od klienta z banalnym (z Twojego punktu widzenia) pytaniem? Jeśli jesteś już zmęczony ciągłym wyjaśnianiem tych samych wątpliwości, warto sobie tego oszczędzić. I nie, nie chodzi o to, żebyś przestał odpowiadać na maile i telefony od klientów. Zainwestuj w wartościowy poradnik FAQ, który zdecydowanie ułatwi korzystanie z Twojej witryny, a także usług, co w konsekwencji może przełożyć się na zwiększenie zysku.

 

FAQ – czyli co?

Określenie Frequently Asked Questions (w skrócie FAQ) pochodzi z języka angielskiego i oznacza zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników danego serwisu internetowego.

Jeśli klient trafił do sekcji FAQ, oznacza to, że jest naprawdę zainteresowany skorzystaniem z naszych usług i szuka pomocy.  Dlatego zadbajmy o to, by znalazł dokładnie to, czego szuka – szybko i bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Dlaczego jest to takie ważne? Jeśli korzystanie z serwisu jest zbyt kłopotliwe, a do tego użytkownik nie znajdzie szybko odpowiedzi na nurtujące go pytanie, jest większa szansa, że po prostu zrezygnuje zamiast wykonać telefon czy też napisać maila.

 

FAQ a pozycjonowanie

Dobrze napisany poradnik FAQ to nie tylko ułatwienie dla użytkowników witryny. Dzięki wartościowym treściom użytkownik zostaje dłużej na stronie, chętnie do niej wraca, a także dzieli się nią z innymi (np. poprzez udostępnianie linków w mediach społecznościowych bądź na blogu). Dzięki temu możemy dotrzeć do nowej grupy odbiorców, zwiększa się ruch na stronie oraz rozpoznawalność naszej marki. To z kolei pośrednio może przełożyć się na zysk, jakim jest np. dokonanie transakcji (m.in. sfinalizowanie zakupów online w naszym sklepie internetowym).

FAQ to nieocenione wsparcie pozycjonowania, które może pomóc w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Jest to możliwe dzięki temu, że sekcja FAQ zawiera bardzo dużo użytecznych informacji, przez co staje się nie tylko atrakcyjniejsza, ale i bardziej tematyczna. To miejsce, które pozwala na naturalne użycie słów kluczowych, także z długiego ogona. A stąd już tylko jeden krok do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!

 

Jak napisać wartościowy poradnik FAQ?
Ok, FAQ ma sens. Ale jak je napisać, by spełniało swoją funkcję?
Zanim zajmiesz się przygotowywaniem treści, postaw na dobry research. Przeanalizuj maile i telefony od klientów, zapytaj swoich pracowników, z jakimi pytaniami od klientów się spotkali. Da Ci to pełen obraz tego, jakich informacji poszukują użytkownicy Twojej witryny, a to już połowa sukcesu.

Masz już listę najczęściej zadawanych pytań? Brawo! Teraz czas na przygotowanie odpowiedzi. Dla Ciebie mogą być one oczywiste, jednak pamiętaj, że użytkownik może być kompletnie „zielony” w tym temacie, a Twoim zadaniem jest udzielenie mu logicznych i zrozumiałych odpowiedzi.

Dla ułatwienia zestawiliśmy kilka podstawowych zasad pisania FAQ:

 

  • Postaw na prosty i zwięzły przekaz  – staraj się unikać niezrozumiałych terminów oraz skomplikowanych konstrukcji gramatycznych. Odpowiedzi mają być krótkie i rzeczowe, napisane prostym językiem.

 

  • Bądź szczery – sekcja FAQ to nie jest miejsce na reklamę. Dlatego nie stosuj chwytów reklamowych i „nie owijaj w bawełnę”. Twoja odpowiedź musi być wiarygodna, nawet jeśli dotyczy bardzo problematycznego zagadnienia.

 

  • Używaj praktycznych przykładów  – jeśli ciężko Ci w prostych słowach wytłumaczyć użytkownikowi daną kwestię, postaw na analogię i proste przykłady, które pozwolą na wizualizację problemu oraz jego rozwiązania.

 

  • Stosuj odnośniki  – ułatw użytkownikowi poruszanie się po Twojej witrynie. Odpowiedź nawiązuje do regulaminu albo innej zakładki na Twojej stronie? Podaj od razu link – użytkownik z pewnością to doceni, a i wyszukiwarka Google może zacząć wyżej oceniać Twoją witrynę.

 

  • Unikaj duplikatów treści  – nie powielaj tekstów, które znajdują się już na Twojej stronie w innych zakładkach. A już na pewno nie kopiuj odpowiedzi od konkurencji! Pozwól użytkownikowi poczuć, że piszesz te wskazówki tylko dla niego.

 

  • Używaj grafik – czasem nie da się udzielić prostej odpowiedzi. Dlatego warto ją podeprzeć zrzutem ekranu czy też inną grafiką, która krok po kroku doprowadzi użytkownika do celu. Możesz też nagrać filmik video z dokładnymi instrukcjami.

 

  • Ułatw kontakt z biurem obsługi klienta – pokaż użytkownikowi, że może liczyć na Twoją pomoc także w innych zagadnieniach. W tym celu warto skonstruować prosty formularz kontaktowy, który pozwoli na zadawanie indywidualnych pytań.
 
Mamy nadzieję, że zachęciliśmy Cię do stworzenia bądź udoskonalenia istniejącej już sekcji FAQ na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj, że to nie tylko oszczędność czasu Twojego oraz użytkownika. Wartościowe FAQ pozwoli w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy, buduje relacje z klientami, a także stawia Cię w pozycji eksperta. To również doskonałe wsparcie pozycjonowania – dzięki dodatkowej sekcji z użyteczną zawartością wyszukiwarka może zacząć wyżej rankingować naszą witrynę.
Dlatego nie trać czasu i… do dzieła! Pora zainwestować w wartościowy poradnik FAQ.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55