Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kolejny mail, kolejny telefon od klienta z banalnym (z Twojego punktu widzenia) pytaniem? Jeśli jesteś już zmęczony ciągłym wyjaśnianiem tych samych wątpliwości, warto sobie tego oszczędzić. I nie, nie chodzi o to, żebyś przestał odpowiadać na maile i telefony od klientów. Zainwestuj w wartościowy poradnik FAQ, który zdecydowanie ułatwi korzystanie z Twojej witryny, a także usług, co w konsekwencji może przełożyć się na zwiększenie zysku.
FAQ – czyli co?
Określenie Frequently Asked Questions (w skrócie FAQ) pochodzi z języka angielskiego i oznacza zbiór odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników danego serwisu internetowego.
Jeśli klient trafił do sekcji FAQ, oznacza to, że jest naprawdę zainteresowany skorzystaniem z naszych usług i szuka pomocy. Dlatego zadbajmy o to, by znalazł dokładnie to, czego szuka – szybko i bez konieczności bezpośredniego kontaktu. Dlaczego jest to takie ważne? Jeśli korzystanie z serwisu jest zbyt kłopotliwe, a do tego użytkownik nie znajdzie szybko odpowiedzi na nurtujące go pytanie, jest większa szansa, że po prostu zrezygnuje zamiast wykonać telefon czy też napisać maila.
FAQ a pozycjonowanie
Dobrze napisany poradnik FAQ to nie tylko ułatwienie dla użytkowników witryny. Dzięki wartościowym treściom użytkownik zostaje dłużej na stronie, chętnie do niej wraca, a także dzieli się nią z innymi (np. poprzez udostępnianie linków w mediach społecznościowych bądź na blogu). Dzięki temu możemy dotrzeć do nowej grupy odbiorców, zwiększa się ruch na stronie oraz rozpoznawalność naszej marki. To z kolei pośrednio może przełożyć się na zysk, jakim jest np. dokonanie transakcji (m.in. sfinalizowanie zakupów online w naszym sklepie internetowym).
FAQ to nieocenione wsparcie pozycjonowania, które może pomóc w osiągnięciu wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Jest to możliwe dzięki temu, że sekcja FAQ zawiera bardzo dużo użytecznych informacji, przez co staje się nie tylko atrakcyjniejsza, ale i bardziej tematyczna. To miejsce, które pozwala na naturalne użycie słów kluczowych, także z długiego ogona. A stąd już tylko jeden krok do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!
Masz już listę najczęściej zadawanych pytań? Brawo! Teraz czas na przygotowanie odpowiedzi. Dla Ciebie mogą być one oczywiste, jednak pamiętaj, że użytkownik może być kompletnie „zielony” w tym temacie, a Twoim zadaniem jest udzielenie mu logicznych i zrozumiałych odpowiedzi.
Dla ułatwienia zestawiliśmy kilka podstawowych zasad pisania FAQ:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: