Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 11.10.2017

5 błędów w prowadzeniu fanpage’a

Świat biznesu szybko wychwycił potencjał Facebooka oraz innych mediów społecznościowych i zaczął go wykorzystywać. W końcu social media dają szerokie pole do promocji (tak darmowej, jak i płatnej), tworzenia relacji z klientami i budowania wizerunku oraz świadomości marki. Każdy stawiał kiedyś swoje pierwsze kroki na facebooku. Jednak jeśli pomimo systematycznego publikowania postów wciąż nie uzyskujesz satysfakcjonującej popularności, powinieneś przyjrzeć się swojej strategii i sprawdzić, czy nie popełniasz tych błędów.

 

Spamowanie

 

Nadmierna ilość postów, a więc mówiąc wprost spam, zniechęca obserwujących. Użytkownicy, którzy poczują się zirytowani ciągłym pojawianiem się postów na swoich tablicach i przestają obserwować fanpage. Jeśli chodzi o strony firmowe, wystarczą od 1 do 2 postów dziennie, w zależności od tego, jak bardzo branża i związana z nią tematyka angażuje odbiorców. Niektórym firmom wystarczy kilka postów w tygodniu. Wyjątek stanowią fanpage mediów informacyjnych – prasy, radia, telewizji, serwisów online. Te strony mogą publikować kilka postów dziennie, bo świeże informacje zawsze są angażujące.

 

Lekceważenie swoich fanów

 

Brak reakcji na komentarze to kardynalny błąd. Istotą mediów społecznościowych jest komunikacja! Nie da się budować relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami marki, jeżeli nie odpowiada się na ich komentarze i wiadomości. Niektórzy właściciele kont firmowych idą o krok dalej i… blokują możliwość komentowania postów. W zasadzie w tej sytuacji mogą zupełnie zrezygnować z prowadzenia fanpage’a.

Oczywiście nie musisz „lajkować” i odpowiadać absolutnie na każdy komentarz. Rób to naturalnie. Dziękuj za pozytywne opinie i wykaż się profesjonalnym podejściem przy opiniach negatywnych. Wejdź w kontakt z odbiorcami. Pamiętaj, że zlekceważony odbiorca przestanie obserwować twój profil. Brak reakcji na komentarze negatywnie odbija się na wizerunku marki.

 

Wchodzenie w konflikty

 

Internet to broń obosieczna. Może pomóc, ale może i zaszkodzić. Decydując się na aktywność w social media należy liczyć się z tym, że negatywne opinie, komentarze i recenzje będą się pojawiać. W myśl zasady, że „jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził”, należy podejść do nich z odpowiednim dystansem, lecz zawsze na poważnie.

Czym jest tu dystans? Przede wszystkim umiejętnością powstrzymania emocji. Nie wolno wchodzić w polemikę, zwłaszcza tę skoncentrowaną na rozpowszechnianiu hejtu. Hejterów łatwo rozpoznać. Komentują tylko po to, by wywołać lawinę podobnych komentarzy. Ich zarzuty są niekonkretne i wyssane z palca, bo osoby te tak naprawdę wcale nie znają firmy. Takie komentarze można (choć oczywiście nie trzeba) pozostawić bez reakcji.

Inną sytuacją są komentarze klientów niezadowolonych z poziomu obsługi, produktu lub usługi. Wówczas warto skontaktować się z klientem na poziomie prywatnym, by poznać szczegóły sprawy, a następnie postarać się zrekompensować niezadowolenie. Pod negatywnymi opiniami warto też zamieścić komentarz, że jest Ci przykro z powodu zaistniałej sytuacji i prosisz o kontakt w celu wyjaśnienia. Zobaczą to inni użytkownicy, a wizerunek firmy zyska na wiarygodności.

W odpowiedzi na negatywne opinie nie należy być bezczelnym ani aroganckim. Nie należy stosować sarkazmu ani ironii. Na tyle na ile to możliwe, należy pozostać na neutralnym poziomie polemiki i zachować kulturę osobistą.

 

Powtarzalne posty

 

Facebook nie jest słupem ogłoszeniowym. Jeżeli będziesz publikować wyłącznie odsyłacze do swojej oferty, ludzie się znudzą. Zadbaj o różnorodność wpisów. Zamieszczaj nie tylko statusy, ale też zdjęcia oraz video. Od czasu do czasu wrzuć coś rozrywkowego – zabawnego mema, dowcip, zagadkę. To bardzo angażujące posty!

 

Posty o niczym

 

Z punktu widzenia administratora fanpage’a lepiej jest tworzyć posty rzeczywiście wtedy, gdy ma się coś do powiedzenia, przekazania. Oczywiście nie zawsze głowa jest pełna pomysłów na nowe posty, jednak wymuszone statusy w rodzaju „Jak się macie?”, „Nareszcie piątek!”, „My już po porannej kawie. A Wy?” nie są najlepsze. Czasem zamiast wstawiać nic nieznaczący post, lepiej nie napisać nic. Oczywiście granica ta jest płynna. Są branże i firmy, którym takie posty nie zaszkodzą. Wiele zależy od grona odbiorców.

 

Podsumowanie

 

Oto jedne z najbardziej podstawowych błędów przy prowadzeniu fanpage. Zapewne można wymienić ich jeszcze sporo, jednak wystrzegając się tych, które wymieniliśmy w artykule, z pewnością zbudujecie fanpage na przyzwoitym poziomie.

Oczywiście przypominamy także o zasadach angażowania odbiorców, czyli pisaniu swobodnym stylem, zadawaniu pytań (call to action) i dobrym rozpoznaniu grupy docelowej, w tym godzin jej aktywności. Stosując się do tych zasad już wkrótce będziecie mogli sięgnąć po bardziej zaawansowane formy budowania brandu w social media. A mają one jeszcze wiele do zaoferowania.

Źródła: Sociapress.pl, Pracasport.pl, Poradnikprzedsiebiorcy.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 23.09.2008 Europejsy specjaliści od marketingu nie mają złudzeń - sfera online to przyszłość reklamy. Dowodzą tego zwiększone (i co roku większe) wydatki na różne formy reklamy w Sieci. Jednocześnie wyraźnie spadają wydatki na bardziej tradycyjne formy promocji, a więc reklamy w gazetach, radiu i telewizji. Skąd ta zmiana? Co najbardziej przemawia do marketerów w przypadku m.in. pozycjonowania? Czytaj więcej
LC Elektronik: TOP 10 wyników dzięki Sunrise System Ikona 06:15 min LC Elektronik istnieje od 1988 roku i zapewnia kompleksowe rozwiązania dla producentów elektroniki. Firma z powodzeniem realizuje projekty łączące klawiatury i obudowy wykonywane w wielu zaawansowanych technologiach z bogatą gamą elementów i usług dodatkowych. O budowaniu renomy firmy w Internecie rozmawiamy z jej Prezesem, Leszkiem Czabakiem. Czytaj więcej
Wyższe pozycje = więcej zapytań dla Opi Poland Ikona 01:30 min Efekt synergii, czyli połączenia różnych obszarów marketingu online w jednej, sprawnie zarządzanej kampanii, przynosi efekty. Większy ruch na stronie internetowej, a co za tym idzie - większa ilość zapytań od potencjalnych klientów, to rezultaty pracy naszych specjalistów na rzecz firmy Opi Poland. Nasza współpraca dodatkowo udowadnia, że nie ma już branż, które mogą obejść się bez promocji w Internecie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700