Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Tendencje dotyczące oglądania treści wideo w Internecie zmieniają się bardzo szybko. Coraz częściej, zamiast przed tradycyjnym komputerem (sic!) wolimy obejrzeć teledysk, film bądź program publicystyczny z pomocą innego nośnika – tabletu lub smartfona. Myli się jednak ten kto myśli, że w związku z tym pozostałe, tak długo służące nam media (jak telewizor) odeszły do lamusa. Nic bardziej mylnego.
Witryna Think with Google zaprezentowała najnowsze badania statystyczne poświęcone użytkownikom YouTube’a, wykonane przez Brandcast 2017 (na terenie Stanów Zjednoczonych). Dzięki nim możliwe było wyłonienie trzech nowych tendencji dotyczących poznawania treści wideo na tej popularniej platformie.
1. Oglądanie programów telewizyjnych na YouTubie oraz YouTube’a w telewizji:
oglądanie kanałów telewizyjnych za pośrednictwem YouTube wzrosło o 50%,
na oglądanie treści wideo z YouTube’a na ekranie telewizora poświęcamy 2 razy więcej czasu niż przed rokiem.
2. Wzrost popularności gwiazd internetu (w tym twórców kanałów na YouTubie):
czas oglądania treści wideo na YouTubie (znajdujących się w top20) od 2013 roku uległ potrojeniu,
zauważono 75-procentowy wzrost liczby kanałów z więcej niż milionem subskrypcji, w porównaniu z zeszłym rokiem.
3. Przechodzenie „prime time” do sfery online:
większa liczba użytkowników (między 18. a 49. rokiem życia) odwiedza YouTube w godzinach porannych,
wzrosła średnia liczba odbiorców pasm o największej oglądalności dla paneli mobilnych dedykowanych odbiornikom TV w USA.
Co to oznacza? Okazuje się, że użytkownicy YouTube’a częściej decydują się na oglądanie treści wideo poza głównym źródłem ich wyświetlania, czyli komputerem. Obecnie, by odpalić YouTube’a, nie wystarczy jednak smartfon czy tablet – wszak połowa wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych. Coraz częściej użytkownicy portalu zasiadają wygodnie przed telewizorem, korzystając z możliwości podłączenia sprzętu do sieci.
Zauważono wzrost popularności nie tylko wśród telewizyjnych celebrytów, ale także osób sławnych dzięki aktywności w Internecie, głównie na portalach społecznościowych. Czas oglądania filmów znajdujących się na czele najpopularniejszych treści znacznie wzrósł od 2013 roku.
Ciekawym zjawiskiem jest również zmiana tendencji w zakresie obliczania oglądalności dla poszczególnych pasm programowych. Przy „prime time” należy obecnie zwracać uwagę także na czas spędzony online – zwłaszcza w godzinach porannych, kiedy to Amerykanie chętniej odwiedzają YouTube’a niż inne platformy.
Jesteśmy świadkami zacierania się granicy między telewizorem a portalem internetowym. Obserwujemy przesunięcie zachowań konsumenckich w stronę telewizji. Stare medium staje się nośnikiem nowych treści. Pozwala na czerpanie radości z oglądania filmów oraz programów dostępnych online. Zwiększa przy tym komfort użytkownika, poszerzając możliwości związane z efektywnym wykorzystaniem obu platform.
Wiedza ta jest pożyteczna zarówno dla reklamodawców, jak i speców od marketingu. Marka może sporo zyskać, skupiając się na uwzględnianiu w planach medialnych nowych tendencji użytkowników, a zarazem poszerzaniu oferty multimedialnej.
Źródła: Think with Google, YouTube
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: