Ikona 02:40 min Ikona Sunrise System 10.05.2017

Telewizor daj mi, luby! Czyli o najnowszych trendach w korzystaniu z YouTube

Tendencje dotyczące oglądania treści wideo w Internecie zmieniają się bardzo szybko. Coraz częściej, zamiast przed tradycyjnym komputerem (sic!) wolimy obejrzeć teledysk, film bądź program publicystyczny z pomocą innego nośnika – tabletu lub smartfona. Myli się jednak ten kto myśli, że w związku z tym pozostałe, tak długo służące nam media (jak telewizor) odeszły do lamusa. Nic bardziej mylnego.

 

Witryna Think with Google zaprezentowała najnowsze badania statystyczne poświęcone użytkownikom YouTube’a, wykonane przez Brandcast 2017 (na terenie Stanów Zjednoczonych). Dzięki nim możliwe było wyłonienie trzech nowych tendencji dotyczących poznawania treści wideo na tej popularniej platformie.

 

1. Oglądanie programów telewizyjnych na YouTubie oraz YouTube’a w telewizji:

  • oglądanie kanałów telewizyjnych za pośrednictwem YouTube wzrosło o 50%,
  • na oglądanie treści wideo z YouTube’a na ekranie telewizora poświęcamy 2 razy więcej czasu niż przed rokiem.

 

2. Wzrost popularności gwiazd internetu (w tym twórców kanałów na YouTubie):

  • czas oglądania treści wideo na YouTubie (znajdujących się w top20) od 2013 roku uległ potrojeniu,
  • zauważono 75-procentowy wzrost liczby kanałów z więcej niż milionem subskrypcji, w porównaniu z zeszłym rokiem.

 

3. Przechodzenie „prime time” do sfery online:

  • większa liczba użytkowników (między 18. a 49. rokiem życia) odwiedza YouTube w godzinach porannych,
  • wzrosła średnia liczba odbiorców pasm o największej oglądalności dla paneli mobilnych dedykowanych odbiornikom TV w USA.

 

Pilot zamiast myszki

 

Co to oznacza? Okazuje się, że użytkownicy YouTube’a częściej decydują się na oglądanie treści wideo poza głównym źródłem ich wyświetlania, czyli komputerem. Obecnie, by odpalić YouTube’a, nie wystarczy jednak smartfon czy tablet – wszak połowa wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych. Coraz częściej użytkownicy portalu zasiadają wygodnie przed telewizorem, korzystając z możliwości podłączenia sprzętu do sieci.

 

Zauważono wzrost popularności nie tylko wśród telewizyjnych celebrytów, ale także osób sławnych dzięki aktywności w Internecie, głównie na portalach społecznościowych. Czas oglądania filmów znajdujących się na czele najpopularniejszych treści znacznie wzrósł od 2013 roku.

 

Ciekawym zjawiskiem jest również zmiana tendencji w zakresie obliczania oglądalności dla poszczególnych pasm programowych. Przy „prime time” należy obecnie zwracać uwagę także na czas spędzony online – zwłaszcza w godzinach porannych, kiedy to Amerykanie chętniej odwiedzają YouTube’a niż inne platformy.

 

Podsumowanie: telewizor jako narzędzie marketingowe?

 

Jesteśmy świadkami zacierania się granicy między telewizorem a portalem internetowym. Obserwujemy przesunięcie zachowań konsumenckich w stronę telewizji.  Stare medium staje się nośnikiem nowych treści. Pozwala na czerpanie radości z oglądania filmów oraz programów dostępnych online. Zwiększa przy tym komfort użytkownika, poszerzając możliwości związane z efektywnym wykorzystaniem obu platform.

 

Wiedza ta jest pożyteczna zarówno dla reklamodawców, jak i speców od marketingu. Marka może sporo zyskać, skupiając się na uwzględnianiu w planach medialnych nowych tendencji użytkowników, a zarazem poszerzaniu oferty multimedialnej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook podejmuje walkę z „maskowanymi” reklamami Ikona 02:45 min 16.08.2017 W związku z coraz częstszymi przypadkami „maskowania” nielegalnych treści promujących firmy, administratorzy Facebooka postanowili położyć kres przygotowywanym w ten sposób reklamom. Na swoim blogu zamieścili więc informację o wdrożeniu nowych mechanizmów wykrywania oszustów, opartych na sztucznej inteligencji. Metody te pozwoliły dotychczas na zweryfikowanie i odkrycie tysięcy niezgodnych ze Standardami Społeczności Facebooka materiałów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kiedy i jak często warto publikować na Facebooku i Twitterze? Ikona 06:00 min 09.10.2017 Wbrew pozorom nie wystarczy po prostu publikować, by zwrócić na siebie uwagę odbiorców. Nieumiejętne wrzucanie treści do sieci może bowiem pozostać niezauważone przez użytkowników. Niektórzy eksperci twierdzą, że wszystko zależy od dnia i pory aktualizowania stron w mediach społecznościowych. Z tego postu dowiecie się, jakie godziny i dni tygodnia są potencjalnie najlepsze na publikowanie postów oraz czy takie ustalenia rzeczywiście mają sens. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook Stories w marketingu – jak stworzyć ciekawą historię firmy Ikona 04:15 min 21.04.2017 W dzisiejszych czasach, aby zachęcić potencjalnych Klientów do zainteresowania się polecanym produktem lub świadczonymi usługami, trzeba postarać się nieco bardziej i stworzyć coś więcej niż stronę internetową i profil na Facebooku. Bardzo ważny jest stały kontakt z odbiorcą. Facebook Stories w marketingu to doskonała opcja dla przedsiębiorstw, którym zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z obecnymi i przyszłymi Klientami.   Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700