Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nikt z nas nie lubi reklam, które wykorzystują irytujące metody przykuwania uwagi. Najczęściej nie mamy ochoty ich oglądać i jedyne, co pragniemy zrobić, to je zamknąć. Mimo to wciąż jednak są one wykorzystywane przez wiele firm.
Wiedzą o tym również administratorzy Facebooka, sprawdzając regularnie działania reklamodawców i zapobiegając wyświetlaniu reklam, które naruszają wewnętrzne Standardy Społeczności.
Wykorzystuje w tym celu skonfigurowane roboty, które automatycznie weryfikują zgodność z poszczególnymi regułami. Jeśli zauważą podejrzane lub budzące wątpliwości treści, zaznaczają je. Dalszym etapem w tej sytuacji jest kontrola dokonywana przez specjalnych pracowników Facebooka – recenzentów, którzy w razie nielegalnego contentu blokują wyświetlanie danej reklamy.
Jednym z działań blokowanych przez serwis jest zawieranie nielegalnych treści zarówno w reklamie, jak również na stronie, która otwiera się po przekierowaniu z baneru.
Nieuczciwi użytkownicy tworzą pozornie zwyczajną i zgodną z regulaminem reklamę, zawierającą legalne treści. Roboty Facebooka, sprawdzające wyświetlające się materiały promocyjne, przenoszeni są na spełniającą reguły witrynę internetową. Jednak zwykli użytkownicy, po kliknięciu w baner lub specjalny przycisk zostają przekierowani na stronę z zabronionymi regulaminem treściami.
W ten sposób recenzenci serwisu przeświadczeni są o prezentowaniu legalnych treści, do użytkowników natomiast trafiają materiały niezgodne ze standardami. Aby jeszcze lepiej zobrazować strategię maskowania, Facebook przedstawił ją na specjalnej, przedstawionej poniżej grafice:
Facebook dba o to, by użytkownicy mieli dostęp wyłącznie do legalnych i bezpiecznych treści, dlatego również w tym przypadku podjęli walkę z reklamowymi oszustami.
Użytkownicy, u których recenzenci i roboty wykryją nieuczciwe „maskowanie” treści, są niezwłocznie usuwani ze społeczności serwisu. Pracownicy Facebooka przyznają, że dotychczas udało się zdemaskować tysiące tego rodzaju oszustów, a jest to dopiero początek tego rodzaju działań. Mają one na celu oczyścić środowisko reklamowe na portalu ze wszystkich materiałów, które nie są zgodne z obejmującymi użytkowników regułami.
Mimo coraz to nowych pomysłów oszustów, szukających sposobu obejścia obowiązujących regulaminów i wdrożenia w reklamach nielegalnych treści, pracownicy Facebooka wciąż są czujni. Dzięki ciągle aktualizowanym narzędziom i robotom mogą w szybki sposób wykrywać i blokować nieuczciwie tworzone reklamy.
Źródła: Facebook Newsroom, Wirtualne Media, Nowy Marketing.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: