Ikona 03:55 min Ikona

Efekt sprzedaży i znacznie więcej! Case study z kampanii marketingu w wyszukiwarkach dla firmy DREWNEX

Nawet firmy długo i z sukcesami obecne na rynku muszą dbać o ciągłe doskonalenie wszystkich aspektów działalności, od sposobów produkcji po działania promocyjne. Konkurencja o uwagę szerokiego grona klientów stale rośnie.

 

W przypadku przedsiębiorstwa DREWNEX marketing internetowy jest jednym z kanałów dotarcia do nowych klientów, mocno zorientowanych na Google. Chodziło oczywiście nie tylko o zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, ale także skuteczne zwiększenie sprzedaży. Już na przykładzie dwóch parametrów widać, że doskonale poradziliśmy sobie z tym ambitnym zadaniem:

 

Kilka słów o firmie

 

Firma Produkcyjno-Usługowo-Handlowa DREWNEX działa od 1991 roku. Początkowo skupiała się na sprzedaży surowego drewna do tartaków. Z czasem zaczęła specjalizować się w budowie domków letniskowych oraz ogrodowych. Obecnie tworzy również projekty architektoniczne. Oferta dotyczy nie tylko domków letniskowych, ale także drewnianych garaży, altan ogrodowych i domów całorocznych. Oprócz tego producent zajmuje się tworzeniem więźb dachowych. Prowadzi przy tym nowoczesne centrum obróbcze CNC.

Do grupy odbiorców należą przede wszystkim osoby poszukujące gotowych rozwiązań architektonicznych, a także porad dotyczących projektowania i budowy domków letniskowych. W obliczu stale rosnącej konkurencji firma nastawiona była na stworzenie atrakcyjnej oferty sprzedażowej.

 

Filary współpracy

 

Jakie były oczekiwania?

 

Współpraca firmy DREWNEX z Sunrise System trwa od czerwca 2015 roku. Klient poszukiwał skutecznego sposobu na wypromowanie swojej działalności. Głównym celem było zwiększenie sprzedaży całorocznych domków drewnianych. W związku z tym, naszym zadaniem w ramach zleconego pozycjonowania było zwiększenie ruchu organicznego na stronie oraz zwiększenie zainteresowania budową domków letniskowych.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

 

Do naszych zadań należało przede wszystkim takie zoptymalizowanie witryny www.drewnex.biz, które pozwoliłoby na pojawienie się strony w TOP10 dla strategicznych w branży wyrażeń kluczowych. Wybraliśmy 10 fraz, które najpełniej odpowiadały profilowi firmy. Skupiliśmy się na stworzeniu wartościowych, specjalistycznych treści. Usprawniliśmy działanie witryny, zarówno pod kątem algorytmów Google, jak i oczekiwań odbiorców. Wszystkie te kroki miały doprowadzić do zwiększenia widoczności witryny w sieci oraz zwiększenie ruchu organicznego na stronie.

 

Efekt I

 

Lepsza widoczność w wyszukiwarce

 

Pierwsze efekty były widoczne już po 3 miesiącach. Skupiliśmy się na pozycjonowaniu 10 fraz, które wcześniej widniały na pozycjach poza pierwszą stroną SERP. Wdrożyliśmy zmiany i rozpoczęliśmy promocję wyrażeń, które są wysoce konkurencyjne, ale posiadają przy tym duży potencjał – najbardziej konkurencyjna fraza jest wyszukiwana średnio 20 tys. razy w miesiącu.

 

Osiągnęliśmy zamierzony efekt: obecnie większość promowanych fraz znajduje się na czele wyników wyszukiwania. Zanotowaliśmy również 136% wzrost liczby wyświetleń między pierwszym a ostatnim miesiącem współpracy. W ostatnim miesiącu strona Klienta wyświetlona została ponad 190 tysięcy razy.

 

Efekt II

 

Większa liczba odwiedzin na stronie

 

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz lepsza widoczność sprawiły, że w niedługim czasie liczba odwiedzin zdecydowanie wzrosła. Od sierpnia do grudnia 2015 roku zanotowaliśmy o około 5 tysięcy kliknięć więcej w miesiącu. Po roku od wdrożenia zmian ruch organiczny na stronie wzrósł o niemal 190%, co daje dokładnie 22 175 wejść na witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki Google.

 

Wykres prezentuje wzrost liczby odwiedzin witryny tylko z ruchu organicznego w okresie od września 2015 do sierpnia 2016 na podstawie danych z narzędzia Google Search Console (GSC).

 

„Więcej, niż zakładaliśmy”

 

Podjęte przez nas kroki z zakresu promowania witryny przyczyniły się nie tylko do zwiększenia jej widoczności w sieci oraz pojawienia się w TOP10, ale także skutecznego rozwoju samej firmy, co podkreśla Justyna Rusnak, współwłaścicielka firmy DREWNEX:

 

„Mimo wcześniejszych starań o większe zainteresowanie naszymi produktami efekty stały się widoczne dopiero teraz, dzięki współpracy z firmą Sunrise System. Pozycjonowanie sprawiło, że mamy teraz znacznie więcej zamówień. W związku z tak zadowalającymi efektami jesteśmy obecnie w fazie przeprowadzania rekrutacji dla pracowników administracyjnych, a także tworzenia dodatkowych informacji w formie FAQ dla klientów zainteresowanych naszą ofertą.”

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Branża sezonowa, efekty cały rok – studium współpracy z firmą ALJOT Ikona 04:50 min We współpracy z firmą Aljot zależało nam na zagwarantowaniu przede wszystkim jak najlepszych rezultatów w sezonie. Jednocześnie podjęliśmy działania, dzięki którym wzrosła liczba wyświetleń i kliknięć strony również poza nim. Jaką strategię przyjęliśmy w pozycjonowaniu tej marki? Co sprawdza się w marketingu sezonowym? Zdradzamy kulisy pracy w naszym studium przypadku. Czytaj więcej
2 domeny i 2 sposoby pozycjonowania, czyli case study ze współpracy z SafeFleet sp. z o.o. Ikona 05:45 min Współpraca z firmą SafeFleet sp. z o.o. opierała się na pozycjonowaniu dwóch domen z różną ofertą, skierowanych do różnych grup docelowych. Właśnie dlatego zaproponowaliśmy dwa sposoby promocji witryn. Czym kierowaliśmy się przy doborze usług? Jak przebiegała współpraca? Jak osiągnęliśmy cel biznesowy Klienta? Opowiadamy w Case Study! Czytaj więcej
Reklama internetowa, zyski realne – case study współpracy z FHU Unikat Ikona 03:50 min Bardzo konkretne oczekiwania naszego Klienta w połączeniu z wąską specjalizacją jego działalności były wyzwaniem dla Sunrise System. Nastawienie na sukces FHU Unikat oraz kreatywne podejście naszego Zespołu do promocji pozwoliły osiągąć świetne rezultaty już po miesiącu współpracy. W Case Study pokazujemy jak reklama w Internecie może generować realne zyski sklepu online, nawet o bardzo zawężonym asortymencie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700