Ikona 05:45 min Ikona

2 domeny i 2 sposoby pozycjonowania, czyli case study ze współpracy z SafeFleet sp. z o.o.

Promując dwie domeny dla SafeFleet sp. z o.o. wykorzystaliśmy dwa sposoby pozycjonowania. Czy udało nam się osiągnąć pożądany efekt? Liczby mówią same za siebie:

 

 

 

Kilka słów o firmie

 

SafeFleet – eksperci od telematyki

 

Przedsiębiorstwo SafeFleet sp. z o.o. jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę rumuńskiej firmy ETA Automatizari Industriale, zajmującej się przede wszystkim monitoringiem GPS dla firm transportowych. Ponadto świadczy pełen pakiet dodatkowych usług jak między innymi: wynajem samochodów, i pośredniczenie w ubezpieczeniach. Polski oddział rumuńskiej firmy skoncentrowany jest głównie na oferowaniu monitoringu pojazdów dla krajowych klientów biznesowych, w postaci innowacyjnego oprogramowania telematycznego dla zastosowań M2M. Ponadto polska filia zajmuje się obsługą przejazdów na Węgrzech, proponując urządzenia OBU One umożliwiające automatyczny pobór opłat przez HU-GO.

 

Filary współpracy

 

Jakie były oczekiwania?

 

Współpraca z SafeFleet trwa od marca 2016 roku. Wówczas zaczęliśmy pozycjonowanie domeny www.obu1.pl. Serwis ma charakter informacyjny i jednocześnie umożliwia zakup urządzenia OBU One dedykowanego dla elektronicznego systemu poboru opłat na Węgrzech. Klientowi zależało na pozyskaniu nowych odbiorców (głównie wśród firm) poprzez stronę internetową.

 

Z uwagi na pozytywne efekty pozycjonowania Klient zdecydował się po 8 miesiącach współpracy powierzyć nam również promocję domeny www.safefleet.pl. Informacyjno-handlowy charakter witryny mieliśmy wykorzystać do zwiększenia zainteresowania oprogramowaniem do zarządzania flotą pojazdów wśród przedsiębiorców. Głównym celem było zwiększenie sprzedaży pakietów SafeFleet oraz intensywna promocja oferty w Internecie.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

 

W pierwszej kolejności w pozycjonowaniu witryny www.obu1.pl wybraliśmy zestaw fraz o największym potencjale konwertowania. Dostosowaliśmy stronę internetową do wymagań algorytmów Google i oczekiwań odbiorców(domena nie była wcześniej w żaden sposób promowana). Zespół Specjalistów ds. Pozycjonowania przeprowadził optymalizację, a Specjaliści ds. Copywritingu zadbali o fachowe treści. Tak przygotowany serwis wywierał na Internautach lepsze wrażenia podczas odwiedzin.

 

Dla domeny www.safefleet.pl zaproponowaliśmy odmienny sposób pozycjonowania. Wzięliśmy pod uwagę szerszy zakres odbiorców niż w przypadku grona klientów zainteresowanych urządzeniem OBU One, działającego wyłącznie na węgierskich drogach. Zaoferowaliśmy usługę SEO Cloud, która skupiła się na promocji całego serwisu. Zamiast koncentrować się na krótkiej liście fraz kluczowych, postanowiliśmy zastosować zarówno popularne dla danej branży wyrażenia, jak i wprowadzić frazy typu „long tail”.

 

Efekt I

 

Wzrosło zainteresowanie serwisami

 

Tradycyjne pozycjonowanie, na krótką listę fraz kluczowych, dla domeny www.obu1.pl przyniosło bardzo dobre efekty. Na 100% wyrażeń kluczowych witryna wyświetlała się w top10 już po 4 miesiącu. Ponadto pozytywnie przeszliśmy zmiany, jakie wprowadził we wrześniu 2016 roku algorytm Pingwin. Dzięki szybkiej reakcji domena pozostała wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Zapewniło to większą widoczność serwisu wśród Internautów.

 

Wykres przedstawia pozycje witryny www.obu1.pl w naturalnych wynikach wyszukiwania na wybrane wyrażenia kluczowe w ciągu roku współpracy (Źródło: Sunrise System)

 

 

Nowy sposób pozycjonowania – SEO Cloud – również szybko przyniósł efekty. Domena www.safefleet.pl po zaledwie dwóch miesiącach zaczęła wyświetlać się na 85 fraz. Dzięki rezygnacji z krótkiej listy wyrażeń kluczowych w tym przypadku mogliśmy, bez wysokich kosztów dla Klienta, wypromować domenę zarówno na ogólne, jak i na precyzyjnie dopasowane frazy. W ten sposób ofertą mogliśmy zainteresować liczniejszych odbiorców.

 

Działania w zakresie pozycjonowania na obu domenach przełożyły się na większą liczbę wyświetleń. W przypadku www.safefleet liczba wyświetleń wzrosła z 3660 w listopadzie 2016 do 4505 w marcu 2017 roku, zaś dla www.obu1.pl nastąpił wzrost liczby wyświetleń aż o 1600% w ciągu 12 miesięcy współpracy.

 

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń witryny www.obu1.pl w ciągu roku od rozpoczęcia współpracy. Źródło: GSC

 

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń witryny www.safefleet.pl od początku trwania współpracy. Źródło: GSC

 

 

Efekt II

 

Wzrósł ruch na stronie

 

Dzięki pozycjonowaniu zwiększył się ruch na obu serwisach. Coraz więcej Internautów dociera do promowanych stron z naturalnych wyników wyszukiwania. Oznacza to, że spośród otrzymanych rezultatów wybierają linki prowadzące właśnie do stron naszego Klienta. W efekcie dla domeny www.obu1.pl wzrosła liczba kliknięć z 28 w marcu 2016 roku (pierwszy miesiąc pozycjonowania) do 803 w marcu 2017 roku, natomiast dla strony www.safefleet.pl wzrost liczby kliknięć wyniósł 8% w ciągu zaledwie czterech miesięcy, a tendencja wzrostowa stale się utrzymuje.

 

 

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć witryny www.obu1.pl w ciągu roku współpracy. Źródło: GSC

 

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć witryny www.safefleet.pl w ciągu roku współpracy. Źródło: GSC

 

 

Więcej i więcej!

 

Pozycjonowanie dwóch serwisów internetowych wymagało od zespołu Sunrise System kroków indywidualnej strategii dla każdego z nich. Analiza charakteru obu domen i celów każdej z nich zadecydowały o wybraniu dwóch różnych dróg działania. Tradycyjne pozycjonowanie z krótką listą fraz świetnie sprawdziło się w wąskiej specjalności serwisu www.obu1.pl, zaś nowy trend – w postaci usługi SEO Cloud – zastosowaliśmy dla strony www.safefleet.pl, nastawionej na szerszy rynek i większą grupę odbiorców. W efekcie zyskaliśmy więcej wyświetleń i więcej kliknięć, co właściciel SafeFleet sp. z o.o., Jakub Wojda, komentuje:

„Pozycjonowanie było dobrym pomysłem na reklamę oprogramowania – SafeFleet – oraz urządzenia – OBU One. Zauważyłem pozytywne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronach. Co miesiąc serwisy mają więcej kliknięć, więcej wyświetleń, a oferta większe zainteresowanie. Dzięki temu informacje o produktach i usługach przeze mnie oferowanych docierają do szerszego grona odbiorców.”

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Większa rozpoznawalność w zasięgu ręki! Case Study ze współpracy z firmą EDAM Ikona 05:35 min Specyfika firmy EDAM prowadzącej parking przy lotnisku w Pyrzowicach była dla nas sporym wyzwaniem. Zgodnie z ustaleniami skupiliśmy się na zwiększeniu widoczności w sieci, przy wykorzystaniu potencjału, jaki tkwi w proponowanej przez nas usłudze SEO Cloud. Czy osiągnęliśmy cel? W jaki sposób nasze działania przyczyniły się do rozwoju firmy? Czy Klient był zadowolony z efektów? Czytaj więcej
Znany, lubiany, widoczny! Case Study ze współpracy z firmą TURdesign Ikona 04:50 min Oczekiwania naszego Klienta były bardzo klarowne: wypromowanie marki oraz pozyskanie większej liczby osób zainteresowanych hydrografiką – czyli specjalistycznym ozdabianiem pojazdów i innych przedmiotów. Dla naszego Zespołu ważne było to, by w ciekawy i zarazem konkurencyjny sposób zaprezentować usługę, a tym samym zwiększyć ruch na stronie. Na czym skupiliśmy się przy tak specyficznym profilu działalności Klienta? Czy osiągnęliśmy cel?  Śpieszymy z odpowiedzią! Czytaj więcej
Branża sezonowa, efekty cały rok – studium współpracy z firmą ALJOT Ikona 04:50 min We współpracy z firmą Aljot zależało nam na zagwarantowaniu przede wszystkim jak najlepszych rezultatów w sezonie. Jednocześnie podjęliśmy działania, dzięki którym wzrosła liczba wyświetleń i kliknięć strony również poza nim. Jaką strategię przyjęliśmy w pozycjonowaniu tej marki? Co sprawdza się w marketingu sezonowym? Zdradzamy kulisy pracy w naszym studium przypadku. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700