Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona

Branża sezonowa, efekty cały rok – studium współpracy z firmą ALJOT

Kierujemy się zasadą, że nie ma branż trudnych, są tylko wymagające… pomysłu, czasu i uwagi. W pozycjonowanie zaangażowaliśmy kreatywny zespół, który reagował na każdą zmianę w branży. W jaki sposób wspieraliśmy marketing sezonowy dla hurtowni rowerowej Aljot długofalowym pozycjonowaniem? Jak osiągnęliśmy tak dobre rezultaty?

 

 

 

Kilka słów o firmie

ALJOT – hurtownia części rowerowych 

 

Aljot działa na rynku krajowym od 1992 roku. Początkowo mała firma rodzinna – szybko stała się jedną z najlepiej zaopatrzonych hurtowni części rowerowych w Polsce. Sukcesywna rozbudowa asortymentu zaowocowała statusem przedstawiciela takich marek jak: BION, KENDA, RAVX, TOUR DE FRANCE czy TRIGON. Oprócz części wymiennych Aljot oferuje profesjonalne ogumienie, akcesoria oraz rowery z dowozem pod wskazany adres. Oferta hurtowni obejmuje zarówno produkty kultowe, które już zyskały grono zaufanych Klientów, jak też nowości w branży.

 

 

Filary współpracy

Jakie były oczekiwania?

Współpraca między firmą Aljot a Sunrise System trwa od 2012 roku i opiera się na dopasowanej usłudze pozycjonowania. Nasze działania miały wpłynąć na większą sprzedaż – szczególnie w sezonie, przy jednoczesnym pozostawieniu aktualnego charakteru strony internetowej. Serwis nie jest bowiem klasycznym sklepem online. Klient wykorzystuje go wizerunkowo oraz informacyjnie. Pozycjonowanie miało posłużyć również promocji marki Pro-X, która zapewnia najlepsze oświetlenie rowerowe dla wymagających Klientów oraz dostarcza profesjonalne akcesoria.

 

Jakie kroki podjęliśmy?

Pozycjonowanie rozpoczęliśmy od optymalizacji. Serwis stał się dzięki temu przystępniejszy dla potencjalnych odbiorców, jak też „przyjazny” dla algorytmów wyszukiwarki Google. Takie działanie wraz z fachowymi tekstami przyniosły efekty w postaci wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ponadto, z uwagi na zmieniające się wymagania rynku, w trakcie długiego okresu współpracy zastosowaliśmy niemal całkowitą wymianę fraz kluczowych. Dopasowaliśmy nowe frazy do bieżących potrzeb i wymagań Klienta.

 

Od trzech miesięcy współpracujemy z firmą Aljot w ramach SEO Cloud. Te działania to nowość na polskim rynku usług pozycjonowania. Zrezygnowaliśmy z promowania witryny www.aljot.pl na krótką listę wyrażeń kluczowych i postawiliśmy na promocję całego serwisu przy wykorzystaniu szerszej listy fraz i potencjału tzw. długiego ogona. Jednocześnie wspieraliśmy Klienta w przebudowie strony – w kwestiach technicznych i merytorycznych

 

 

Efekt I

Wzrost zainteresowania w sezonie

Serwis firmy Aljot – z uwagi na specyfikę prezentowanych produktów – charakteryzują duże wahania zainteresowania między sezonem i okresem poza nim.

 

Na przykładzie ostatniego roku widać wyraźnie wysoki wzrost ruchu na stronie od kwietnia do czerwca. Podczas gdy między lutym 2016 a marcem 2016 roku różnica w liczbie wyświetleń wynosiła nieco ponad 100, to między marcem 2016 a kwietniem 2016 (początek sezonu rowerowego) była to różnica aż 3126 wyświetleń!

 

Wykres przedstawia wzrost liczby wyświetleń na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy. Na wykresie uwzględnione zostały także dane z ostatnich 3 miesięcy współpracy w ramach SEO Clouda. Źródło: Dane z Google Analytics

 

 

Podobnie wyglądała kwestia liczby kliknięć. Między lutym 2016 a marcem 2016 wzrost liczby kliknięć wyniósł 15%, natomiast między marcem 2016 a kwietniem 2016 – aż 81%.

 

Wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy. Na wykresie uwzględnione zostały także dane z ostatnich 3 miesięcy współppacy w ramach SEO Clouda. Źródło: Dane z Google Analytics

 

 

 

Efekt II

Większe zainteresowanie poza sezonem

Klient był zadowolony z owocnego sezonu w minionym roku. Jednak naszym zadaniem było zapewnienie większego zainteresowania ofertą Klienta także poza sezonem. Dzięki wdrożeniu od stycznia 2017 działań w ramach nowego sposobu pozycjonowania poprzez usługę SEO Cloud osiągnęliśmy bardzo obiecujące efekty. W marcu 2017 liczba kliknięć wzrosła o 19% w stosunku do marca 2016 roku.

 

Obecnie – na miesiąc przed rozpoczęciem sezonu rowerowego w 2017 roku – liczba kliknięć utrzymuje się na poziomie, który w 2016 roku serwis miał w szczycie sezonu. Jest to wynik wprowadzenia nowego podejścia do pozycjonowania dla serwisu. Dzięki temu w ciągu zaledwie trzech miesięcy witryna wyświetla się na 44 nowe wyrażenia kluczowe, a wskaźnik CTR wzrósł z 6,39% (w styczniu 2017) do 9,59% (w marcu 2017).

Wykres przedstawia liczbę kliknięć i wyświetleń na przestrzeni ostatnich 14 miesięcy współpracy z wyróżnieniem momentu wdrożenia nowej usługi SEO Cloud. Źródło: Źródło: Dane z Google Analytics 

 

 

Gotowi na nowy sezon

Sezonowy charakter oferty oraz specyfika strony internetowej były dla nas dużym wyzwaniem w pozycjonowaniu serwisu www.aljot.pl. Dzięki optymalizacji oraz wprowadzeniu odpowiednich treści ruch na stronie wyraźnie wzrósł. Jednak prawdziwą rewolucją było przejście z tradycyjnego pozycjonowania z krótką listą fraz na SEO Clouda. Wyraźny wzrost zainteresowania ofertą potwierdza właściciel, Jacek Bartkowski:

 

„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Sunrise System. Firma wychodzi zawsze naprzeciw naszym oczekiwaniom – czy to oferując wymianę fraz kluczowych, czy proponując zupełnie nowy sposób działania. Wzrost odwiedzin naszej witryny przekłada się na większą liczbę zapytań od Klientów. Z niecierpliwością czekamy na nadchodzący sezon”.

 

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:50 min 11.08.2008 Integracja reklam video z cała kampanią AdWords jest możliwa i nie wymaga instalowania dodatkowych programów. Zanim jednak skorzystamy z tej możliwości, powinniśmy sprawdzić, jakimi wskazówkami się kierować, aby stworzyć przekaz, który przyciąga uwagę i jest zgodny z wytycznymi. Istnieje kilka obostrzeń, o których warto pamiętać podczas tworzenia kampanii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 24.10.2008 Każdy, kto myśli o reklamowaniu swojej firmy poza granicami kraju, powinien rozważyć wykorzystanie sprytnego i jakże pożytecznego narzędzia, jakim jest Google Translate. To tani i szybki sposób, aby przetłumaczyć stronę internetową na dowolny język. Tak wyeksponowana strona stanie się atrakcyjna dla znacznie szerszego grona potencjalnych klientów. Czytaj więcej
Czy wzrost ruchu na stronie zwiększa sprzedaż? Case study ze współpracy z firmą Drewmod Ikona 05:10 min Pozycjonowanie jest jednym z narzędzi marketingowych. Dzięki odpowiedniej optymalizacji serwisu można zdecydowanie poprawić rozpoznawalność marki w internecie, a przez to zwiększyć ruch na stronie. Dobrze zaplanowane działania SEO dla firmy Drewmod wielokrotnie zwiększyły liczbę wyświetleń witryny i odwiedzin strony. Przeczytajcie w tym case study o naszej strategii. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700