Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 27.06.2008

Dziennikarstwo obywatelskie

Rozwój Sieci pozwolił na rozwój wielu form ludzkiej aktywności w innych dziedzinach. Wraz z rozwojem Internetu narodziło się dziennikarstwo obywatelskie. To w sieci można bez większych przeszkód upowszechnić własne teksty, a tym samym zabrać głos w ważnych sprawach. Bo tworzyć dla użytku społecznego mogę nie tylko dziennikarze. Portale internetowe pozwalają na współtworzenie treści zawartych na serwisach bez względu na rodzaj „uprawianego” zawodu. Wiesz o czymś? Możesz przekazać istotne informacje, podzielić się wiedzą? Napisz do nas. Mniej więcej takie hasła przyświecają serwisom dziennikarstwa obywatelskiego. Oczywiście muszą one przejść selekcje, czyli muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

W Polsce najpopularniejszymi serwisami dziennikarstwa obywatelskiego są: Wiadomości 24.pl, Interia360.pl, iThink.pl, Salon24.pl, Artelis.pl.

    Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Kto najczęściej odwiedza serwisy dziennikarstwa obywatelskiego? Najczęściej są to osoby zamieszkujące obszary wiejskie lub mieszkające w małych miastach. Ponadto badania wskazują, że najpopularniejszą grupą wiekową odwiedzających takie serwisy są emeryci i renciści (affinity index – 138,75), zaraz po nich klasyfikują się specjaliści i osoby uprawiający wolny zawód (affinity index – 137,93) oraz urzędnicy i pracownicy administracji (affinity index – 129,99). Najpopularniejsze województwa to kolejno: województwa opolskie, śląskie i wielkopolskie. Badania wskazują na ciągły wzrost odwiedzalności tego typu serwisów:

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Dziennikarstwo obywatelskie daje szanse na podzielenie się najbardziej aktualnymi informacjami – na bieżąco z każdego miejsca. Zalety dziennikarstwa obywatelskiego to przede wszystkim szybkość reakcji. W rzeczywistości osoby będące na bieżąco w danym temacie, przy zaistniałej sytuacji, samym centrum działań, mogą być najlepszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Oczywiście teksty wysyłane przez nadawców informacji są sprawdzane przed publikacją. Dla piszących teksty jest to ograniczenie ich swobody myślenia i wyrażania się, ale dla odbiorcy jet to gwarancja na to, że publikowane teksty są umieszczane po sprawdzeniu ich merytorycznej zawartości.

Źródło: gamius.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55