Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 27.06.2008

Dziennikarstwo obywatelskie

Rozwój Sieci pozwolił na rozwój wielu form ludzkiej aktywności w innych dziedzinach. Wraz z rozwojem Internetu narodziło się dziennikarstwo obywatelskie. To w sieci można bez większych przeszkód upowszechnić własne teksty, a tym samym zabrać głos w ważnych sprawach. Bo tworzyć dla użytku społecznego mogę nie tylko dziennikarze. Portale internetowe pozwalają na współtworzenie treści zawartych na serwisach bez względu na rodzaj „uprawianego” zawodu. Wiesz o czymś? Możesz przekazać istotne informacje, podzielić się wiedzą? Napisz do nas. Mniej więcej takie hasła przyświecają serwisom dziennikarstwa obywatelskiego. Oczywiście muszą one przejść selekcje, czyli muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

W Polsce najpopularniejszymi serwisami dziennikarstwa obywatelskiego są: Wiadomości 24.pl, Interia360.pl, iThink.pl, Salon24.pl, Artelis.pl.

    Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Kto najczęściej odwiedza serwisy dziennikarstwa obywatelskiego? Najczęściej są to osoby zamieszkujące obszary wiejskie lub mieszkające w małych miastach. Ponadto badania wskazują, że najpopularniejszą grupą wiekową odwiedzających takie serwisy są emeryci i renciści (affinity index – 138,75), zaraz po nich klasyfikują się specjaliści i osoby uprawiający wolny zawód (affinity index – 137,93) oraz urzędnicy i pracownicy administracji (affinity index – 129,99). Najpopularniejsze województwa to kolejno: województwa opolskie, śląskie i wielkopolskie. Badania wskazują na ciągły wzrost odwiedzalności tego typu serwisów:

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Dziennikarstwo obywatelskie daje szanse na podzielenie się najbardziej aktualnymi informacjami – na bieżąco z każdego miejsca. Zalety dziennikarstwa obywatelskiego to przede wszystkim szybkość reakcji. W rzeczywistości osoby będące na bieżąco w danym temacie, przy zaistniałej sytuacji, samym centrum działań, mogą być najlepszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Oczywiście teksty wysyłane przez nadawców informacji są sprawdzane przed publikacją. Dla piszących teksty jest to ograniczenie ich swobody myślenia i wyrażania się, ale dla odbiorcy jet to gwarancja na to, że publikowane teksty są umieszczane po sprawdzeniu ich merytorycznej zawartości.

Źródło: gamius.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:05 min 23.09.2010 Opisy siedzib Google nie są przesadnie wyidealizowane. To naprawdę miejsca oparte na nieco innych zasadach, osadzone w nieco innej atmosferze. Na każdym piętrze kuchnie, buddabags, fotele do masażu i legendarne playroomy. Na korytarzach ciągły ruch, w stołówkach menu z całego świata - wszędzie grupki osób, które nie tylko dyskutują o AdWordsach. Tak od wewnątrz prezentują się Googleplexy - dwa biurowce, znajdujące się w Dublinie, w których na co dzień pracuje około półtora tysiąca osób niemal z całego globu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 33

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sposoby na porzucone koszyki Ikona 7:00 min 05.10.2023 Czym są porzucone koszyki? Z czego wynika to zjawisko? Jak sobie radzić z tym problemem w e-commerce? Oto kilka porad i wskazówek. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 25.07.2014 Budowanie marki, czyli brand building to skomplikowany i długotrwały proces, który polega na zwiększaniu siły i świadomości marki wśród konsumentów, za pomocą prowadzonych kampanii, promocji, działań wizerunkowych czy sponsoringu. Poszczególne aktywności mają pomóc w zdobyciu życzliwości i lojalności odbiorców, a w większej skali podniesieniu rozpoznawalności marki. Jednym z ważniejszych w ostatnim czasie elementów brand buildingu stał się marketing w wyszukiwarkach. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700