Ikona 01:50 min Ikona 27.06.2008

Dziennikarstwo obywatelskie

Rozwój Sieci pozwolił na rozwój wielu form ludzkiej aktywności w innych dziedzinach. Wraz z rozwojem Internetu narodziło się dziennikarstwo obywatelskie. To w sieci można bez większych przeszkód upowszechnić własne teksty, a tym samym zabrać głos w ważnych sprawach. Bo tworzyć dla użytku społecznego mogę nie tylko dziennikarze. Portale internetowe pozwalają na współtworzenie treści zawartych na serwisach bez względu na rodzaj „uprawianego” zawodu. Wiesz o czymś? Możesz przekazać istotne informacje, podzielić się wiedzą? Napisz do nas. Mniej więcej takie hasła przyświecają serwisom dziennikarstwa obywatelskiego. Oczywiście muszą one przejść selekcje, czyli muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

W Polsce najpopularniejszymi serwisami dziennikarstwa obywatelskiego są: Wiadomości 24.pl, Interia360.pl, iThink.pl, Salon24.pl, Artelis.pl.

    Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Kto najczęściej odwiedza serwisy dziennikarstwa obywatelskiego? Najczęściej są to osoby zamieszkujące obszary wiejskie lub mieszkające w małych miastach. Ponadto badania wskazują, że najpopularniejszą grupą wiekową odwiedzających takie serwisy są emeryci i renciści (affinity index – 138,75), zaraz po nich klasyfikują się specjaliści i osoby uprawiający wolny zawód (affinity index – 137,93) oraz urzędnicy i pracownicy administracji (affinity index – 129,99). Najpopularniejsze województwa to kolejno: województwa opolskie, śląskie i wielkopolskie. Badania wskazują na ciągły wzrost odwiedzalności tego typu serwisów:

Źródło: Megapanel PBI/Gemius, luty 2008

Dziennikarstwo obywatelskie daje szanse na podzielenie się najbardziej aktualnymi informacjami – na bieżąco z każdego miejsca. Zalety dziennikarstwa obywatelskiego to przede wszystkim szybkość reakcji. W rzeczywistości osoby będące na bieżąco w danym temacie, przy zaistniałej sytuacji, samym centrum działań, mogą być najlepszym i najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Oczywiście teksty wysyłane przez nadawców informacji są sprawdzane przed publikacją. Dla piszących teksty jest to ograniczenie ich swobody myślenia i wyrażania się, ale dla odbiorcy jet to gwarancja na to, że publikowane teksty są umieszczane po sprawdzeniu ich merytorycznej zawartości.

Źródło: gamius.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 17.07.2008 Przedsiębiorstwa oraz instytucje czeka spore ułatwienie w postaci elektronicznego podpisu! To prawdziwa rewolucja, które pozwoli wykorzystać potencjał tkwiący w Sieci. Jest wyjściem nie tylko wygodnym, ale także pozwalającym na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy. Takie rozwiązanie pozostaje też w zgodnie z trendem ekologicznym. Jak wiele firm przyklaskuje takiemu rozwiązaniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 24.07.2008 Marketing szeptany to wcale nie podstęp, ale umiejętne wykorzystanie cennych zasobów, jakie tkwią w budzeniu miłych skojarzeń. Im więcej dobrego myślimy o danej marce, tym chętniej po nią sięgamy. A nie ma nic lepszego, jak rekomendacja kogoś, komu ufamy lub z czyim zdaniem się liczymy. Szept w Internecie również jest możliwy - trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 11.06.2008 Konkurencja nie śpi. Dlatego nie jest łatwo wybić się na rynku i utrzymać pozycję lidera w branży. Myślicie, że wystarczy kosztowna kampania reklamowa? Otóż nie. Zamiast inwestować w jednorazowe akcje, warto postawić na długofalowe działania – budowanie świadomości marki w umysłach dotychczasowych, ale i potencjalnych klientów. Jak zatem wyróżnić firmę na tle innych? My stawiamy na e-branding. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700