Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, display (reklama wykorzystująca formaty graficzne) jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display’owej zasadniczo do każdego budżetu – jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają.
Duże może więcej? Niekoniecznie. Duże zmiany zaszły na płaszczyźnie popularności poszczególnych formatów display’owych, o czym świadczy ogromny wzrost takich rozwiązań jak: billboard i double billboard (reklama dwukrotnie wyższa od billboardu) oraz rectangle (reklama graficzna umieszczona w środku artykułu).
Obecnie te formaty stanowią 60% wszystkich rodzajów reklamy graficznej. Wzrosło zainteresowanie reklamą wielkoformatową, taką jak tripple billboard, ale standardowe rozmiary display’owe (m.in.: top layer, czyli animacja wyświetlana ponad treścią strony) w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.
Fot. sxc.hu
Według analityków IAB może to świadczyć o swoistej polaryzacji potrzeb reklamodawców. Duże, bardziej zauważalne formaty teoretycznie silniej oddziałują reklamowo i potencjalnie mogą przynieść większą stopę zwrotu.
Z drugiej strony, reklamodawcy są coraz bardziej uczuleni na potrzeby internautów, którzy często odbierają zbyt duże, przesłaniające treść strony reklamy bardzo negatywnie.
„Lubię to!” w reklamie displayowej Coraz bardziej świadomi reklamodawcy wymagają także podniesienia poziomu jakości emitowanych reklam. Jak podaje Raport IAB, w 2011 roku częściej pojawiały się reklamy zaawansowane technologicznie, jak przykładowo wideo. Polska branża jest tez zmuszona do podążania za światowymi trendami, w związku z czym pojawia się potrzeba zwiększenia funkcjonalności reklamy display, np. o przyciski służące do „polubienia” marki na portalu społecznościowym.
Reklama display w dalszym ciągu jest dość popularnym narzędziem marketingowym w polskiej sieci. Jak przewidują specjaliści, w przeciągu kolejnych lat jej przyszłość będzie związana z rozwijająca się reklamą mobilną. Najgroźniejszym konkurentem jest jednak z pewnością marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: