Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 24.09.2012

Duże może więcej? Prognozy dla reklamy displayowej

Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, display (reklama wykorzystująca formaty graficzne) jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display’owej zasadniczo do każdego budżetu – jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają.

Duże może więcej? Niekoniecznie. Duże zmiany zaszły na płaszczyźnie popularności poszczególnych formatów display’owych, o czym świadczy ogromny wzrost takich rozwiązań jak: billboard i double billboard (reklama dwukrotnie wyższa od billboardu) oraz rectangle (reklama graficzna umieszczona w środku artykułu).

Obecnie te formaty stanowią 60% wszystkich rodzajów reklamy graficznej. Wzrosło zainteresowanie reklamą wielkoformatową, taką jak  tripple billboard, ale standardowe rozmiary display’owe (m.in.: top layer, czyli animacja wyświetlana ponad treścią strony) w dalszym ciągu cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.

Fot. sxc.hu

Według analityków  IAB może to świadczyć o swoistej polaryzacji potrzeb reklamodawców. Duże, bardziej zauważalne formaty teoretycznie silniej oddziałują reklamowo i potencjalnie mogą przynieść większą stopę zwrotu.

Z drugiej strony, reklamodawcy są coraz bardziej uczuleni na potrzeby internautów, którzy często odbierają zbyt duże, przesłaniające treść strony reklamy bardzo negatywnie.

„Lubię to!” w reklamie displayowej Coraz bardziej świadomi reklamodawcy wymagają także podniesienia poziomu jakości emitowanych reklam. Jak podaje Raport IAB, w 2011 roku częściej pojawiały się reklamy zaawansowane technologicznie, jak przykładowo wideo. Polska branża jest tez zmuszona do podążania za światowymi trendami, w związku z czym pojawia się potrzeba zwiększenia funkcjonalności reklamy display, np. o przyciski służące do „polubienia” marki na portalu społecznościowym.

Reklama display w dalszym ciągu jest dość popularnym narzędziem marketingowym w polskiej sieci. Jak przewidują specjaliści, w przeciągu kolejnych lat jej przyszłość będzie związana z rozwijająca się reklamą mobilną. Najgroźniejszym konkurentem jest jednak z pewnością marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.

Źródło: Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2011

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55