Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 07.03.2016

Dostosowałeś swoją stronę do urządzeń mobilnych? Nie? To czas najwyższy!

Każdy ma smartfona, mam i ja!

Odkąd technologie mobilne weszły na rynek i zaczął się ich ekspansywny rozwój, regularnie sporządzane są  raporty, które sprawdzają ich udział w rynku urządzeń pozwalających na surfowanie po sieci. Jedno z nich, którego autorem jest branżowy portal Mobirank wskazuje, na fakt, że  niespełna 60% Polaków w wieku 15+ posiada smartfona. Innymi słowy w kieszeniach naszych rodaków znajduje się niemal 19 milionów tego typu urządzeń.

 

Źródło: Mobirank.pl

 

Należy wziąć pod uwagę, że to badanie przy współpracy z TNS Polska realizowane było w połowie 2015. Prognozy na połowę 2016 wskazują na wzrost o 6%, a więc ilość smartfonów wzrośnie do 21 milionów. Tendencję o podobnie dynamicznym wzroście obserwujemy na całym świecie. Według powszechnie dostępnych w Internecie danych 3 na 4 mieszkańców krajów Europy Zachodniej (Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania) surfuje po Internecie za pośrednictwem smartfona. Z jeszcze większym odsetkiem podobnie zachowujących się internautów można spotkać się chociażby w Korei Południowej czy Japonii.

 

Mobilegeddon

Wszystkim osobom z branży marketingu internetowego nie umknął fakt, że z dniem 21 kwietnia 2015 roku Google wprowadził nowy określany „mobile-friendly” algorytm wyszukiwania, który ma podnieść ranking stron przyjaznych urządzeniom mobilnym. Z pewnością jest to pochodna dynamicznie rosnącego trendu korzystania z wyszukiwarek mobilnych, na największym rynku Google a więc w USA.

Poniższa statystyka pokazuje ilość wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, jednak obejmuje ona również takie narzędzia jak Yahoo czy Bing. Wiele przeprowadzonych badań wskazuje na fakt, że wyszukiwania mobilne przy pomocy samego Google w krajach wysoko rozwiniętych, jak państwa Europy Zachodniej czy Azji Południowej znacznie przekraczają 50%.

 

Źródło: Statisa.com

Jak widać na załączonym obrazku w ciągu dwóch lat, udział mobilnych wyszukiwarek w rynku znacznie się zwiększył. I pomimo, że przez cały 2015 roku zachowywał niezmienny poziom 45%, a na koniec nawet spadł do 43%, nie ma najmniejszych powodów aby nie przypuszczać, że w 2016 roku przekroczy próg 50% wszystkich wyszukiwań. Zaznaczę ponownie, że w badaniu realizowanym przez portal Statisa brane pod uwagę są wszystkie wyszukiwarki, a więc Google, Bing i Yahoo.

 

Marketingowy alarm

Dobra, statystyki statystykami, na ich temat w przeszłości powstało wiele ciekawych stwierdzeń, które z pewnością zna każdy czytający niniejszy artykuł. Abstrahując od ich stereotypowej wiarygodności, te, które dotyczą technologii mobilnych mają swoje ewidentne przełożenie na rzeczywistość.

Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje zarówno przedsiębiorstwa, które chcą (w zasadzie to nie mają wyjścia) reklamować się w Internecie, jak i te podmioty, które im tego rodzaju usługi zapewniają, jeżeli jeszcze się nie przystosowały do nowej rzeczywistości, to jest to dla nich ostatni dzwonek na zmianę orientacji w działaniach marketingowych. Już wkrótce tworzenie strony internetowej będzie zaczynało się od dostosowania jej do platform mobilnych, a także wymagań wyszukiwarek, które na nich funkcjonują.

 

Zważając na fakt, że za pośrednictwem tabletu czy smartfonu wykonujemy także szereg innych czynności, a także możliwość obsługiwania wielu innych urządzeń i systemów w naszym domu, możemy dojść do wniosku, że faktycznie samo pojęcie Mobilegeddonu powinno mieć znacznie szerszy kontekst.

Quo vadis?

 

Oczywiście biorąc pod uwagę jakie rozwiązania dają komputery stacjonarne w zakresie programowania czy też tworzenia treści, nie należy spodziewać się zbyt szybkiego wypierania ich z rynku przez rozwiązania mobilne. Jednak branża ta rozwija się na tyle dynamicznie, że trudno przewidzieć dalszy rozwój sytuacji.

Równie prawdopodobna jest możliwość, że w niedługim czasie komputery stacjonarne czy też laptopy skończą jako udoskonalone maszyny do pisania lub też urządzenia wykorzystywane tylko przez specjalistów od grafiki, programowania czy tworzenia treści. Do przeglądania Internetu, rozrywki, planowania, aktywności, sterowania wieloma codziennymi czynnościami będą służyły tylko smartfony i tablety. Lub też ich następcy o nowych, nieznanych nam jeszcze nazwach.

 

Źródła:

Mobirank.pl ; Statisa.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama kontekstowa to nie tylko AdSense Ikona 03:40 min 22.04.2010 Google AdSense to najpopularniejszy system reklamy kontekstowej w polskim Internecie. Jednak nie jedyny. Mimo dominacji potentata ze Stanów Zjednoczonych polskie systemy reklam kontekstowej mają również swój udział w rynku SEM. Poza Google AdSense liczą się m. in. OnetBoksy. Reklamy tego typu rozliczane są w modelu CPC i/lub CPM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magia rich snippets Ikona 02:35 min 16.04.2012 Standardowe dziesięć pierwszych linków (tzw. "top 10"), wyświetlanych w wyszukiwarce Google, zostało ostatnio rozszerzonych o mapy, wideo, grafiki, wykresy oraz elementy tzw. „rich snippets”.  Chciałbym napisać kilka słów o tych ostatnich, które ostatnio pojawiają się praktycznie wszędzie, choć rzadko zdajemy sobie z tego sprawę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700