Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 07.03.2016

Dostosowałeś swoją stronę do urządzeń mobilnych? Nie? To czas najwyższy!

Odkąd technologie mobilne weszły na rynek i zaczął się ich ekspansywny rozwój, regularnie sporządzane są  raporty, które sprawdzają ich udział w rynku urządzeń pozwalających na surfowanie po sieci. Jedno z nich, którego autorem jest branżowy portal Mobirank wskazuje, na fakt, że  niespełna 60% Polaków w wieku 15+ posiada smartfona. Innymi słowy w kieszeniach naszych rodaków znajduje się niemal 19 milionów tego typu urządzeń.

 

Należy wziąć pod uwagę, że to badanie przy współpracy z TNS Polska realizowane było w połowie 2015. Prognozy na połowę 2016 wskazują na wzrost o 6%, a więc ilość smartfonów wzrośnie do 21 milionów. Tendencję o podobnie dynamicznym wzroście obserwujemy na całym świecie. Według powszechnie dostępnych w Internecie danych 3 na 4 mieszkańców krajów Europy Zachodniej (Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania) surfuje po Internecie za pośrednictwem smartfona. Z jeszcze większym odsetkiem podobnie zachowujących się internautów można spotkać się chociażby w Korei Południowej czy Japonii.

 

Mobilegeddon

 

Wszystkim osobom z branży marketingu internetowego nie umknął fakt, że z dniem 21 kwietnia 2015 roku Google wprowadził nowy określany „mobile-friendly” algorytm wyszukiwania, który ma podnieść ranking stron przyjaznych urządzeniom mobilnym. Z pewnością jest to pochodna dynamicznie rosnącego trendu korzystania z wyszukiwarek mobilnych, na największym rynku Google a więc w USA.

 

Poniższa statystyka pokazuje ilość wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, jednak obejmuje ona również takie narzędzia jak Yahoo czy Bing. Wiele przeprowadzonych badań wskazuje na fakt, że wyszukiwania mobilne przy pomocy samego Google w krajach wysoko rozwiniętych, jak państwa Europy Zachodniej czy Azji Południowej znacznie przekraczają 50%.

 

Jak widać na załączonym obrazku w ciągu dwóch lat, udział mobilnych wyszukiwarek w rynku znacznie się zwiększył. I pomimo, że przez cały 2015 roku zachowywał niezmienny poziom 45%, a na koniec nawet spadł do 43%, nie ma najmniejszych powodów aby nie przypuszczać, że w 2016 roku przekroczy próg 50% wszystkich wyszukiwań. Zaznaczę ponownie, że w badaniu realizowanym przez portal Statisa brane pod uwagę są wszystkie wyszukiwarki, a więc Google, Bing i Yahoo.

 

Marketingowy alarm

 

Dobra, statystyki statystykami, na ich temat w przeszłości powstało wiele ciekawych stwierdzeń, które z pewnością zna każdy czytający niniejszy artykuł. Abstrahując od ich stereotypowej wiarygodności, te, które dotyczą technologii mobilnych mają swoje ewidentne przełożenie na rzeczywistość.

 

Biorąc pod uwagę te wszystkie informacje zarówno przedsiębiorstwa, które chcą (w zasadzie to nie mają wyjścia) reklamować się w Internecie, jak i te podmioty, które im tego rodzaju usługi zapewniają, jeżeli jeszcze się nie przystosowały do nowej rzeczywistości, to jest to dla nich ostatni dzwonek na zmianę orientacji w działaniach marketingowych. Już wkrótce tworzenie strony internetowej będzie zaczynało się od dostosowania jej do platform mobilnych, a także wymagań wyszukiwarek, które na nich funkcjonują.

 

Zważając na fakt, że za pośrednictwem tabletu czy smartfonu wykonujemy także szereg innych czynności, a także możliwość obsługiwania wielu innych urządzeń i systemów w naszym domu, możemy dojść do wniosku, że faktycznie samo pojęcie Mobilegeddonu powinno mieć znacznie szerszy kontekst.

 

Quo vadis?

 

Oczywiście biorąc pod uwagę jakie rozwiązania dają komputery stacjonarne w zakresie programowania czy też tworzenia treści, nie należy spodziewać się zbyt szybkiego wypierania ich z rynku przez rozwiązania mobilne. Jednak branża ta rozwija się na tyle dynamicznie, że trudno przewidzieć dalszy rozwój sytuacji.

 

Równie prawdopodobna jest możliwość, że w niedługim czasie komputery stacjonarne czy też laptopy skończą jako udoskonalone maszyny do pisania lub też urządzenia wykorzystywane tylko przez specjalistów od grafiki, programowania czy tworzenia treści. Do przeglądania Internetu, rozrywki, planowania, aktywności, sterowania wieloma codziennymi czynnościami będą służyły tylko smartfony i tablety. Lub też ich następcy o nowych, nieznanych nam jeszcze nazwach.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:00 min 01.04.2016 Konie z mozołem ciągną samolot, kury trzepoczą nad głowami pasażerów, a ci ostatni jak niby nic grają na kumuzie. Gdybym wiedzę o Azji Centralnej czerpał z „Borata” z pewnością tak wyobrażałbym sobie lot do Biszkeku. Ale kiedy zobaczyłem, jak opatulona w chustę i pamiętająca jeszcze Wielką Wojnę Ojczyźnianą współpasażerka próbuje zrobić sobie selfie – to wiedziałem, że tak naprawdę lecę bliżej niż dalej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.05.2016 Użytkownicy Twittera wychodzą poza Internet! Coraz częściej organizowane są spotkania nazywane przez wszystkich tweetupami, czyli nieformalnymi spotkaniami „ćwierkających” użytkowników. Są one coraz częściej organizowane w różnych miastach Polski, a także wykorzystywane jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim wirtualni znajomi mogą w końcu spotkać się również w realnym świecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W ciągu każdej godziny umiera dziś 428 użytkowników Facebooka. Portale www licytują się na nagłówki o jak największej ilości ofiar, a internauci z powodzeniem fabrykują informacje o odejściu wciąż żyjących osób. Brutalne filmy i gry sprawiają zaś, że wytworzyło się ciche przyzwolenie na traktowanie tragicznych wieści jako swoistych ciekawostek. Czy oswojenie śmierci w cyfrowym świecie, i to na tym najbardziej osobistym poziomie, jest w ogóle możliwe? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700