Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 19.10.2010

A rynek SEM wciąż rośnie

Niech przemówią liczby. Google tylko w trzecim kwartale tego roku zarobiło ponad 7 miliardów 290 milionów dolarów. Po odliczeniu podatków, pensji dla 23 331 pracowników, opłaceniu prądu i wszystkich innych zobowiązań firmy (w tym darmowych obiadów dla wszystkich) daje to na czysto zysk w wysokości 2 miliardów 170 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy 2010 roku. Dla porównania zysk amerykańskiego koncernu internetowego wzrósł o około 23% względem analogicznego okresu 2009 roku.

Jak przekłada się to na nasz rynek? Nie mamy w Polsce tak potężnej firmy, mało tego w mniejszym lub większym stopniu opieramy swoje przychody na współpracy z Google – w ramach kampanii AdWords. Jak do tej pory, w 2010 roku w Polsce na reklamę internetową wydano około 777 milionów złotych – poinformował IAB Polska. Najbardziej na udziałach w przychodach z reklamy w sieci zyskał SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych.

W rankingu form reklamy w Internecie nadal prym wiedzie display. Jednak w porównaniu do roku 2009 reklama bannerowa traci na rzecz właśnie marketingu witryn w Google, Bingu i polskich wyszukiwarkach. Cała branża SEM zanotowała ponad 30% wzrost przychodów.

Jak dzieliliśmy tort zysków reklamy internetowej w pierwszej połowie 2010 roku?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55