Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:00 min Ikona 09.09.2010

To pewne – wcześniej czy później – pada to pytanie. W zasadzie nie może to dziwić, w końcu płaci się za wyświetlanie linków, więc zrozumiałe jest, że może irytować ich brak na żółtym tle i z prawej strony wyników wyszukiwania Google.

Postaram się zatem pokrótce wyjaśnić, dlaczego czasami nie widać reklam AdWords, mimo że kampania jest aktywna i ma się dobrze. Przyczyny są racjonalne!

Powody niewyświetlania reklam AdWords w trakcie trwania kampanii:

 

Budżet dzienny zostały wyczerpany.

 

Standardowym ustawieniem kampanii jest limit dziennych wydatków na kliknięcia. Jeśli akcja promocyjna w AdWords wygenerowała w danym dniu koszt bliski założonemu budżetowi, to reklamy są wstrzymywane lub pokazywane (do osiągnięcia limitu) zdecydowanie rzadziej niż w pierwszych godzinach kampanii. Za niski budżet doprowadza więc do rotacji reklam, czyli niewyświetlania linków za każdym razem, gdy wpisujemy wyrażenia kluczowe.

 

Różne metody wyświetleń.

 

Google proponuje dwie metody wyświetlania linków: równomierną i przyspieszoną. Przy przyjęciu pierwszej opcji linki pokazywane są w podobnych odstępach czasu, tak aby kampanii miała szansę trwać przez cały zaplanowany przez nas czas. Google, na podstawie wykonywanej nieustannie analizy statystyk wyświetleń i kliknięć, rotuje reklamami, nie pokazując ich za każdym razem, gdy wpisujemy dane wyrażenia do wyszukiwarki. Wszystko zależy od zainteresowania internautów – czym jest większe, tym rotacja poważniejsza a owe odstępy czasowe wyświetleń dłuższe. Druga metoda wyświetleń (przyspieszona) nakłada obowiązek wyświetleń za każdym razem, gdy internauta wpisze wyrażenie do wyszukiwarki. Może zatem mieć miejsce taka sytuacja, że kampania zanim na dobre się rozpocznie, zostanie wstrzymana z racji wyczerpania dziennych środków na działania promocyjne w Gooogle.

 

Wyświetlanie reklam bez klikania niweczy efekty kampanii.

 

Google, jak zwróciłem uwagę, na bieżąco analizuje statystyki akcji promocyjnej w linkach sponsorowanych. Zatem jeśli dana reklama jest często wyświetlana (można się domyśleć, że wyrażenia z kampanii są jedne po drugim wpisywane do wyszukiwarki), ale nie jest klikana, to Google uznaje takie reklamy za nietrafne, obniża ich jakość i zaprzestaje ich wyświetlania, lub wyświetla je na niskich pozycjach. W takich sytuacjach tylko wyraźne podniesienie stawki za kliknięcie (a więc większe koszty) pomoże przywrócić z trudem zdobyte pozycje reklam AdWords. Jeśli zatem sprawdzanie, czy linki są wyświetlane jest konieczne, to zalecam łatwe w obsłudze narzędzie podglądu reklam. Dzięki „pomocy Google” bezkolizyjnie, czyli bez utraty jakości można przyglądać się aktywnej kampanii AdWords.

 

Sprawdź swoje IP.

 

Jeśli prowadzimy kampanię na terenie konkretnego miasta czy w grupie województw, to używając przenośnego Internetu, poddajmy analizie swoje IP. Może się bowiem zdarzyć, że mimo obecności w miejscu kierowania reklam, łączymy się z nadajnikiem zlokalizowanym w Warszawie. W takich sytuacjach w wynikach wyszukiwania prezentowane są reklamy właściwe dla stolicy. Zachęcam do sprawdzania własnego IP, np. poprzez: www.digipedia.pl

To podstawowe przyczyny niewyświetlania linków sponsorowanych – mimo że kampania jest aktywna, stawka za kliknięcia optymalna, linki zaakceptowane, wyrażenia dobrze dobrane, target reklam odpowiednio określony a budżet – bez deficytu – sprecyzowany.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak kierować reklamy na strony docelowe? Ikona 02:40 min 30.11.2010 Google udostępni użytkownikom w najbliższych czasie nowe narzędzie AdWords, ułatwiające kierowanie reklam na strony partnerskie. Narzędzie kierowania kontekstowego (Contextual targeting tool), wskaże słowa kluczowe warte zastosowania w kampaniach na stronach z treścią. Ułatwi to rozróżnienie kampanii w wyszukiwarce z tą prowadzoną na stronach partnerskich. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nieprawidłowe kliknięcia w AdWords Ikona 01:55 min 21.12.2010 Nieprawidłowe kliknięcia są elementem prawie każdej kampanii AdWords. I niestety nie możemy zrobić nic, żeby się ich skutecznie ustrzec. Jednak w trosce o najwyższą jakość kampanii - Google odfiltrowuje setki, tysiące, miliony podejrzanych kliknięć z kont swoich klientów. Wszystko po to, aby reklamodawca był zadowolony, a zysk Google dynamicznie rósł. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Raporty w AdWords na nowo Ikona 02:40 min 01.09.2010 Prowadząc kampanię AdWords warto - a wręcz trzeba - być na bieżąco ze wszelkimi aktualizacjami mającymi miejsce w panelu obsługi. Aktualnie mamy do czynienia ze zmianą miejsca, w którym umieszczone są wszelkie statystyki i raporty związane z kampanią. Sprawdź gdzie obecnie znajdziesz wszystkie raporty oraz inne kluczowe dane, związane reklamami AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700