Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 09.09.2010

Dlaczego nie widzę moich reklam?

To pewne – wcześniej czy później – pada to pytanie. W zasadzie nie może to dziwić, w końcu płaci się za wyświetlanie linków, więc zrozumiałe jest, że może irytować ich brak na żółtym tle i z prawej strony wyników wyszukiwania Google.

Postaram się zatem pokrótce wyjaśnić, dlaczego czasami nie widać reklam AdWords, mimo że kampania jest aktywna i ma się dobrze. Przyczyny są racjonalne!

Powody niewyświetlania reklam AdWords w trakcie trwania kampanii:

 

Budżet dzienny zostały wyczerpany.

 

Standardowym ustawieniem kampanii jest limit dziennych wydatków na kliknięcia. Jeśli akcja promocyjna w AdWords wygenerowała w danym dniu koszt bliski założonemu budżetowi, to reklamy są wstrzymywane lub pokazywane (do osiągnięcia limitu) zdecydowanie rzadziej niż w pierwszych godzinach kampanii. Za niski budżet doprowadza więc do rotacji reklam, czyli niewyświetlania linków za każdym razem, gdy wpisujemy wyrażenia kluczowe.

 

Różne metody wyświetleń.

 

Google proponuje dwie metody wyświetlania linków: równomierną i przyspieszoną. Przy przyjęciu pierwszej opcji linki pokazywane są w podobnych odstępach czasu, tak aby kampanii miała szansę trwać przez cały zaplanowany przez nas czas. Google, na podstawie wykonywanej nieustannie analizy statystyk wyświetleń i kliknięć, rotuje reklamami, nie pokazując ich za każdym razem, gdy wpisujemy dane wyrażenia do wyszukiwarki. Wszystko zależy od zainteresowania internautów – czym jest większe, tym rotacja poważniejsza a owe odstępy czasowe wyświetleń dłuższe. Druga metoda wyświetleń (przyspieszona) nakłada obowiązek wyświetleń za każdym razem, gdy internauta wpisze wyrażenie do wyszukiwarki. Może zatem mieć miejsce taka sytuacja, że kampania zanim na dobre się rozpocznie, zostanie wstrzymana z racji wyczerpania dziennych środków na działania promocyjne w Gooogle.

 

Wyświetlanie reklam bez klikania niweczy efekty kampanii.

 

Google, jak zwróciłem uwagę, na bieżąco analizuje statystyki akcji promocyjnej w linkach sponsorowanych. Zatem jeśli dana reklama jest często wyświetlana (można się domyśleć, że wyrażenia z kampanii są jedne po drugim wpisywane do wyszukiwarki), ale nie jest klikana, to Google uznaje takie reklamy za nietrafne, obniża ich jakość (np. wynik jakości słowa kluczowego) i zaprzestaje ich wyświetlania, lub wyświetla je na niskich pozycjach. W takich sytuacjach tylko wyraźne podniesienie stawki za kliknięcie (a więc większe koszty) pomoże przywrócić z trudem zdobyte pozycje reklam AdWords. Jeśli zatem sprawdzanie, czy linki są wyświetlane jest konieczne, to zalecam łatwe w obsłudze narzędzie podglądu reklam. Dzięki „pomocy Google” bezkolizyjnie, czyli bez utraty jakości można przyglądać się aktywnej kampanii AdWords.

 

Sprawdź swoje IP.

 

Jeśli prowadzimy kampanię na terenie konkretnego miasta czy w grupie województw, to używając przenośnego Internetu, poddajmy analizie swoje IP. Może się bowiem zdarzyć, że mimo obecności w miejscu kierowania reklam, łączymy się z nadajnikiem zlokalizowanym w Warszawie. W takich sytuacjach w wynikach wyszukiwania prezentowane są reklamy właściwe dla stolicy. Zachęcam do sprawdzania własnego IP, np. poprzez: www.digipedia.pl

To podstawowe przyczyny niewyświetlania linków sponsorowanych – mimo że kampania jest aktywna, stawka za kliknięcia optymalna, linki zaakceptowane, wyrażenia dobrze dobrane, target reklam odpowiednio określony a budżet – bez deficytu – sprecyzowany.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55