Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 19.12.2011

Czy Polacy mają zaufanie do Internetu?

Informacje zawarte w najnowszym raporcie Digital Life 2011 wybudziły wiele kontrowersji.  Według tego raportu, Polacy nie potrafią selektywnie wyszukiwać opinii o interesujących ich produktach w Internecie. Dzięki temu można ich przekonać do kupna każdego towaru, niezależnie od tego, czy opublikowany w sieci komentarz jest prawdziwy czy też jest to zwykły „marketing szemrany”.

Źródło: Gazeta Prawna

W przeciwieństwie do np. Czechów, Niemców czy Brytyjczyków, Polscy internauci wierzą, że media społecznościowe stanowią rzetelne i sprawdzone źródło informacji o produktach. Co więcej, również sami chętnie dzielą się swoimi opiniami. Do takich praktyk przyznaje się aż 59% internautów. Według nich, jest to aktywność na rzecz wspólnego dobra. Na świecie takie działania podejmuje zaledwie jedna trzecia osób.

W porównaniu do naszych sąsiadów, jesteśmy bardzo ufni w stosunku do obcych ludzi i ich opinii (Polacy – 46%, Rosjanie – 36%, Niemcy – 33%, Czesi – 31%, Słowacy – 29%). Natomiast jeszcze chętniej wierzymy znajomym (58%). Opinia „znajomych ” dla polskich internautów ma duże znaczenie.

 

 

Źródło: TNS Digital Life

Takie podejście do mediów społecznościowych pozwala na harmonijne wpisanie komunikatu marketingowego. Reklama przez social media to skuteczne działanie, w przeciwieństwie do agresywnych kampanii bannerowych.

Potencjał social media, jak się można domyślić, widać w szczególności na przykładzie Facebooka, na którym w zeszłym roku działało ok. 10 tys. profili typu fan-page, a dziś jest ich już ok. 33 tys. Podobnie rośnie popularność kanałów na YouTube i blogów, dzięki którym można nienatarczywie promować markę, ideę, człowieka, produkt.

Różnice w podejściu do internetowych opinii między Polakami a np. Amerykanami czy Brytyjczykami spowodowane są tym, że polskie social media nie są jeszcze w takim stopniu przesycone aktywnością firm jak te z rynków rozwiniętych – polscy internauci nie cierpią na przesyt.

Specjaliści szacują, że sytuacja w polskim internecie upodobni się do tej na Zachodzie w przeciągu ok. 2 lat. Takiego rozwoju wypadków można uniknąć, jeśli promowanie produktów w sieci będzie odbywało się przy pomocy kreatywnej i dobrej jakościowo komunikacji, a nie poprzez zasypywanie użytkowania mało wartościowymi treściami.

Źródła: TNS Digital Life, benchmark.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 18.03.2010 Do tej pory Nagroda Nobla zostawała wręczana jedynie osobom o niezwykłych zasługach dla świata. Właśnie dlatego tak szokującą dla wielu z nas jest informacje, że w tegorocznych nominacjach do otrzymania tej prestiżowej nagrody, jest Internet. Redakcja serwisu Wired uznała, że ma on dzisiaj ogromny wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Co uważacie o tym pomyśle? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 19.12.2013 Jak co roku Google raczy nas listą najbardziej popularnych zapytań, jakie wpisywaliśmy do wyszukiwarki internetowej. Spośród milinów poszukiwanych przez Internautów haseł Google przygotowało dla nas zestawianie tych, które w 2013 roku generowały większy ruch na stronach internetowych niż w 2012 roku. Sprawdźmy zatem, które osoby oraz zagadnienia cieszyły się największą popularnością wśród polskich oraz światowych użytkowników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zadbać o sąsiadów – czyli pozycjonowanie lokalne w praktyce Ikona 4:10 min 27.01.2023 Świadczysz usługi stacjonarnie lub z dojazdem na wybranym obszarze? W takim przypadku sprawdzi się pozycjonowanie lokalne, tj. skierowane do odbiorców z konkretnego regionu. Pisząc jeszcze prościej, są to działania online, dzięki którym informacje o Twojej firmie dotrą do Twoich bliższych i dalszych sąsiadów, a więc grupy docelowej Twojego biznesu. Od czego zacząć? W artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700