Ikona 02:10 min Ikona 19.12.2011

Czy Polacy mają zaufanie do Internetu?

Informacje zawarte w najnowszym raporcie Digital Life 2011 wybudziły wiele kontrowersji.  Według tego raportu, Polacy nie potrafią selektywnie wyszukiwać opinii o interesujących ich produktach w Internecie. Dzięki temu można ich przekonać do kupna każdego towaru, niezależnie od tego, czy opublikowany w sieci komentarz jest prawdziwy czy też jest to zwykły „marketing szemrany”.

Źródło: Gazeta Prawna

W przeciwieństwie do np. Czechów, Niemców czy Brytyjczyków, Polscy internauci wierzą, że media społecznościowe stanowią rzetelne i sprawdzone źródło informacji o produktach. Co więcej, również sami chętnie dzielą się swoimi opiniami. Do takich praktyk przyznaje się aż 59% internautów. Według nich, jest to aktywność na rzecz wspólnego dobra. Na świecie takie działania podejmuje zaledwie jedna trzecia osób.

W porównaniu do naszych sąsiadów, jesteśmy bardzo ufni w stosunku do obcych ludzi i ich opinii (Polacy – 46%, Rosjanie – 36%, Niemcy – 33%, Czesi – 31%, Słowacy – 29%). Natomiast jeszcze chętniej wierzymy znajomym (58%). Opinia „znajomych ” dla polskich internautów ma duże znaczenie.

 

 

Źródło: TNS Digital Life

Takie podejście do mediów społecznościowych pozwala na harmonijne wpisanie komunikatu marketingowego. Reklama przez social media to skuteczne działanie, w przeciwieństwie do agresywnych kampanii bannerowych.

Potencjał social media, jak się można domyślić, widać w szczególności na przykładzie Facebooka, na którym w zeszłym roku działało ok. 10 tys. profili typu fan-page, a dziś jest ich już ok. 33 tys. Podobnie rośnie popularność kanałów na YouTube i blogów, dzięki którym można nienatarczywie promować markę, ideę, człowieka, produkt.

Różnice w podejściu do internetowych opinii między Polakami a np. Amerykanami czy Brytyjczykami spowodowane są tym, że polskie social media nie są jeszcze w takim stopniu przesycone aktywnością firm jak te z rynków rozwiniętych – polscy internauci nie cierpią na przesyt.

Specjaliści szacują, że sytuacja w polskim internecie upodobni się do tej na Zachodzie w przeciągu ok. 2 lat. Takiego rozwoju wypadków można uniknąć, jeśli promowanie produktów w sieci będzie odbywało się przy pomocy kreatywnej i dobrej jakościowo komunikacji, a nie poprzez zasypywanie użytkowania mało wartościowymi treściami.

Źródła: TNS Digital Life, benchmark.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:45 min 19.12.2011 Nie mamy brody, wesołego czerwononosego renifera ani nawet sań (nie licząc tych z napędem na cztery koła). Nie mieszkamy za kołem podbiegunowym. Ale i w tym roku podjęliśmy wyzwanie pomocy Gwiazdorowi w ramach akcji Sunrise Dzieciom. Trafiła do nas lista życzeń od dzieci z Domu Dziecka w Małej  Cerkwicy. Placówka jest filią Domu Dziecka w Więcborku i istnieje od października tego roku. Ma pod opieką 29 dzieci, z których większość trafiła do ośrodka opiekuńczego po raz pierwszy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:35 min 20.12.2011 Koniec roku to tradycyjny czas podsumowań, lecz również snucia prognoz na przyszłość. Jakie będą media cyfrowe w 2012 roku? O odpowiedź na to pytanie pokusiła się prestiżowa grupa Millward Brown. Specjaliści tej ogólnoświatowej agencji, istniejącej na rynku już od 35 lat, przedstawili swoje typy. Powstała dzięki temu zwięzła lista dwunastu przepowiedni dla branży cyfrowej na nadchodzący rok. Czy rzeczywiscie się one spełnią? Tego oczywiscie nie wiemy, ale na pewno warto się z nimi zapoznać. Choćby po to, aby móc niektóre pomysły wykorzystać do własnych celów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:50 min 30.08.2011 Klika dni temu Google oznajmił na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie, do tej pory testowanej, nowej, ulepszonej i rozszerzonej aż do 12 wyników wersji linków witryny, pokazywanych pod głównym adresem strony. Linki witryny, które znamy sprzed debiutu tej nowej wersji posiadały 2 kolumny i maksimum 4 linie. Ponadto, ta nowa wersja wyświetlana przy zapytaniach zawierających markę, nazwę firmy lub organizacji, może zawierać różną liczbę i kolejność linków, dostosowanych w dynamiczny sposób do zapytania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700