Ikona 03:35 min Ikona 20.12.2011

Co czeka media cyfrowe w 2012 roku?

Małe streszczenie pierwszych pięciu (z dwunastu) wiodących trendów, które zdaniem specjalistów będą dominowały w 2012 roku:

Po pierwsze GRYWALNOŚĆ

Duże marki będą intensywniej walczyły o klienta, biorąc udział w grze (gamification). Mechanizmy znane z rozgrywek komputerowych szerzej wkroczą na rynek, dajac klientom możliwość zdobywania nowych poziomów czy większej ilości punktów, a także podejmowania różnorodnych wyzwań. Dzięki temu spora liczba osób zostanie zmotywowana i wciągnęta do „gry w zakupy”.

Marki, które nie wezmą w tym udziału, wkrótce przegrają. Gra ma bowiem naturę społeczną, zarówno ze względu na element konkurencyjności, jak i na skutek współpracy. Prawdziwym zwycięzca zostanie lider wieloosobowej, multi-markowej, wielokanałowej gry w czasie rzeczywistym o nazwie „World of Zakupocraft”.

Po drugie NACISKALNOŚĆ

Telefon komórkowy to już nie tylko urządzenie do kontaktowania się ze światem, to co raz bardziej modny,  ruchomy, podręczny bank. Po co nosić jednocześnie komórkę i portfel, prawda?

Firmy, które chcą trafić do kieszeni klienta muszę to teraz wykorzystać. Nadchodzi nowa era – po okresie operacji gotówkowych oraz kart płatniczych, stoimy obecnie wobec perspektywy przelewów i płatności przy pomocy smartfona. W przeciągu najbliższych lat nasze telefony staną się paszportami, karnetami, kluczami do samochodu i mieszkania,  kartami pokładowymi oraz biletami metra. Liczący się gracze powinni ten fakt w swoich planach uwzględnić.

Po trzecie WIRTUALNA WSPÓLNOTOWOŚĆ

W nadchodzącym roku będziemy mieli do czynienia z eksplozją narzędzi i technologii społecznościowych, które dadzą widzom możliwość interakcji z programami TV. Umożliwią one wzajemne wpływanie na siebie mediów społecznościowych i produkcji telewizyjnych.

Wystarczy jedynie dorzucić kilka znanych z Twittera czy Facebooka narzędzi, ikonkę „Lubię to” lub możliwość komentowania on-line programów TV, a uzyskamy zupełnie nową jakość. Wybór konkretnych kanałów oraz nawyki repertuarowe będą miały wkrótce wpływ na to, co będą oglądać nasi przyjaciele. Reklamodawcy z pewnością będą chcieli to wykorzystać, trafiając ze swoim przekazem do nowej publiczności telewizyjnej.

Po czwarte WIDEO ONLINE

Wideo dostępne w czasie rzeczywistym zaatakuje nasze salony! Nie jest to idea zupełnie nowa. Takie serwisy jak Slingbox, Roku, Boxee, Apple TV czy Google TV już od jakiegoś czasu budują mosty między możliwościami, jakie daje Internet, a „świętością” naszego pokoju dziennego.

Nadal serwisy te nie są jednak wystarczająco dynamiczne i wciągające. Na przeszkodzie stoją także słaby popyt wśród konsumentów, sprzeczne interesy operatorów oraz brak kompatybilności różnorodnych technologii. Wkrótce się to jednak zmieni. Najprawdopodobniej firmy skonsolidują swoje siły i będą zmierzać do stworzenia multimedialnych centr, które okażą się niezwykle atrakcyjne dla oglądających.

Po piąte MARKETING MOBILNY

Przyszłość marketingu mobilnego jest związana z połączeniem marketingu społecznościowego z marketingiem opartym na geo-lokalizacji (SoLoMo: Social Local Mobile). Sukces osiągnie więc ten, komu uda się idealnie scalić swój komunikat z lokalizacją, w najbardziej właściwym momencie.

Obecnie ponad połowa właścicieli smartfonów opiera swoje doraźne działania na indywidualnym, aktualnym położeniu. Liczba ta będzie w szybkim tempie rosła. Cała sztuka polega więc na tym, by ze swoim komunikatem trafiać do tych, którzy znajdują się w odpowiednim miejscu i czasie oraz szukają właśnie tego, co możemy im dać. Wzrośnie więc znaczenie takich geo-społecznych aplikacji jak: Foursquare, Shopkick i Yelp. Za tym trendem podążą też zakupy grupowe, takie jak Groupon czy Living Social, które wkrótce poinformują o możliwości nabycia konkretnych produktów i usług, w miejscu naszego obecnego pobytu.

Źródło: Millward Brown

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 28.12.2011 Badania wskazują, że internauci nie życzą sobie, aby reklamowane marki towarzyszyły im podczas aktywności w Sieci. Jednocześnie użytkownicy mają ogromne zaufanie do informacji kierowanych do nich w sposób wirtualny.  Nieskorzystanie z tego byłoby marketingowym grzechem. Jak zachęcać klientów do skorzystania z naszych usług, nie będąc zarazem zbyt nachalnym? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 21.03.2012 Fanpage na portalu społecznościowym to dzisiaj standard marketingu internetowego. Każda marka, która chce być popularna i rozpoznawalna, decyduje się na prowadzenie takiej działalności. W przypadku bardzo znanych brandów zdarza się, że to fani zakładają i prowadzą takie profile. Czasem jednak taka sytuacja może obrócić się na niekorzyść marki... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:45 min 19.12.2011 Nie mamy brody, wesołego czerwononosego renifera ani nawet sań (nie licząc tych z napędem na cztery koła). Nie mieszkamy za kołem podbiegunowym. Ale i w tym roku podjęliśmy wyzwanie pomocy Gwiazdorowi w ramach akcji Sunrise Dzieciom. Trafiła do nas lista życzeń od dzieci z Domu Dziecka w Małej  Cerkwicy. Placówka jest filią Domu Dziecka w Więcborku i istnieje od października tego roku. Ma pod opieką 29 dzieci, z których większość trafiła do ośrodka opiekuńczego po raz pierwszy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700