Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Już w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych Internet wyprzedził prasę w rankingu podstawowych źródeł informacji. Wyższą pozycją mogła pochwalić się tylko telewizja. W Polsce, jak pokazały badania przeprowadzone przez Ipsos Marketing, sytuacja wygląda nieco inaczej. Internet zajął czwartą lokatę, bowiem korzysta z niego jedynie 55% społeczeństwa, co jest warunkowane w dużej mierze względami technologicznymi. Jak nietrudno się domyślić podium rankingu należało do: telewizji (99%), radia (75%) oraz prasy (67%). Dalsza część badań wyraźnie ukazuje, że w Polsce rośnie pokolenie, dla którego Internet jest medium nadrzędnym. Może o tym świadczyć fakt, że nastoletni Polacy spędzają ok. pół godziny więcej czasu przed komputerem niż przed ekranami telewizorów. Dla grupy badanych między dwudziestym a trzydziestym rokiem życia Internet jest równie istotny jak radio. W starszej grupie wiekowej nadal bezkonkurencyjna jest telewizja. Rosnąca liczba internautów powinna w prosty sposób przełożyć się na znaczenie Internetu, jako nośnika informacji. W lipcowym rankingu PBI, dotyczącym pozyskiwania informacji na temat regionu czy miejscowości, wskazano, że ponad 90% internautów czerpie te wiadomości z sieci, tylko 63% z lokalnej pracy i mniej niż 50% z telewizji.
Trendy globalne wskazują, że Internet, jako jedyne medium cały czas zyskuje na znaczeniu, a użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na korzystanie z jego zasobów. Decyduje o tym nie tylko szybkość i łatwość dostępu do pożądanych treści, ale również coraz bardziej opiniotwórczy charakter wielu portali posiadających własne, unikalne newsy i publicystykę. To z kolei ma odzwierciedlenie w publikowanym co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu cytowań. Tradycyjne media najczęściej powoływały się na onet.pl, sportowefakty.pl i tvn24.pl.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: