Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 27.09.2010

Czy Internet zastąpi inne media?

Już w 2008 roku w Stanach Zjednoczonych Internet wyprzedził prasę w rankingu podstawowych źródeł informacji. Wyższą pozycją mogła pochwalić się tylko telewizja. W Polsce, jak pokazały badania przeprowadzone przez Ipsos Marketing, sytuacja wygląda nieco inaczej. Internet zajął czwartą lokatę, bowiem korzysta z niego jedynie 55% społeczeństwa, co jest warunkowane w dużej mierze względami technologicznymi. Jak nietrudno się domyślić podium rankingu należało do: telewizji (99%), radia (75%) oraz prasy (67%). Dalsza część badań wyraźnie ukazuje, że w Polsce rośnie pokolenie, dla którego Internet jest medium nadrzędnym. Może o tym świadczyć fakt, że nastoletni Polacy spędzają ok. pół godziny więcej czasu przed komputerem niż przed ekranami telewizorów. Dla grupy badanych między dwudziestym a trzydziestym rokiem życia Internet jest równie istotny jak radio. W starszej grupie wiekowej nadal bezkonkurencyjna jest telewizja. Rosnąca liczba internautów powinna w prosty sposób przełożyć się na znaczenie Internetu, jako nośnika informacji. W lipcowym rankingu PBI, dotyczącym pozyskiwania informacji na temat regionu czy miejscowości, wskazano, że ponad 90% internautów czerpie te wiadomości z sieci, tylko 63% z lokalnej pracy i mniej niż 50% z telewizji. Trendy globalne wskazują, że Internet, jako jedyne medium cały czas zyskuje na znaczeniu, a użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na korzystanie z jego zasobów. Decyduje o tym nie tylko szybkość i łatwość dostępu do pożądanych treści, ale również coraz bardziej opiniotwórczy charakter wielu portali posiadających własne, unikalne newsy i publicystykę. To z kolei ma odzwierciedlenie w publikowanym co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu cytowań. Tradycyjne media najczęściej powoływały się na onet.pl, sportowefakty.pl i tvn24.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO? Ikona 6:40 min 28.02.2023 Zmiana domeny internetowej w kontekście pozycjonowania to bardzo duże zagrożenie. Źle zaplanowany i przeprowadzony proces może przekreślić dotychczasowe działania na rzecz wzmocnienie widoczności strony w wyszukiwarce. Jak uchronić się przed negatywnymi skutkami zmiany domeny? Jak ochronić SEO na stronie i przeprowadzić prawidłowo migrację? O tym przeczytasz w tekście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 03:05 min 19.11.2010 Sunrise System tworzy kolejne centrum kompetencyjne - od marca 2011 w Bydgoszczy będzie działać innowacyjne Centrum Performance Marketing, gdzie zatrudnienie znajdzie ok. 150 osób. Uroczyste otwarcie Centrum planujemy w I kwartale 2011r. Aktualnie trwają prace adaptacyjno-budowlane. Na blisko 1000 m2 obejmujących 5 kondygnacji powstaje około 150 stanowisk pracy, sale spotkań, sala konferencyjna, salki VIP, gabinety kierownicze, open space’y, pokoje odpoczynku oraz 2 samodzielne apartamenty hotelowe dla kadry menedżerskiej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 38

No votes so far! Be the first to rate this post.

KPI Ikona 7:00 min 23.10.2023 Jak mierzyć efektywność swoich działań? Skorzystaj z key performance indicators, czyli KPI. Dowiedz się, czym są i jak je określać, Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700