Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 08.10.2010

ComScore – pierwszy, kontrowersyjny raport dotyczący polskiego Internetu

ComScore – jedna z najpopularniejszych na świecie firm zajmujących się badaniem mediów oraz Internetu po raz pierwszy wzięła pod lupę kondycję sieci na polskim rynku. Z danych zaprezentowanych przez comScore wynika, że w Polsce z Internetu korzysta 17, 8 miliona Internautów w wieku co najmniej 15 lat. Dane te nieco odbiegają od informacji prezentowanych przez dotychczas jedyną na polskim rynku firmę badawczą – Megapanel PBI Gemius, która w swoim raporcie liczbę internautów określiła jako 16, 5 miliona. Zgodnie z raportem comScore najchętniej odwiedzanymi w Polsce witrynami są strony należące do Google, w tym popularny YouTube. W serwisów giganta z Mountain View korzysta 17, 2 mln wszystkich internautów. W czołówce comScore uplasowały się również strony MIH Limited, do których należą między innymi Allegro, GG Network czy Bankier.pl z wynikiem 14,2 mln osób, a także nasz rodzimy serwis społecznościowy Nasza Klasa, który zaskarbił sobie sympatię 13,8 mln Internatów. Na dalszych pozycjach znalazły się między innymi: Grupa Onet, Wirtualna Polska, Grupa o2, a także Interia i Agora. Raport wskazuje na jeszcze jedną ciekawą rzecz. Otóż, okazuje się, że polscy Internauci są najaktywniejszymi użytkownikami wyszukiwarek w całej Europie. Podczas gdy średnia europejska liczba wyszukiwań wynosi 116,3 wyszukiwań przypadających na jedną osobę, w Polsce wynosi ona 156,8. Na drugim miejscu uplasowali się Brytyjczycy z liczbą 143,8 wyszukiwań, a na trzecim mieszkańcy Finlandii z liczbą 140,8 zapytań. Raport comScore wywołał liczne kontrowersje związane z opublikowanym rankingiem najpopularniejszych stron internetowych, wynikające przede wszystkim z faktu, że amerykańska firma badawcza nie dokonała odpowiedniego podziału na grupy oraz indywidualne domeny, tak jak ma to miejsce w przypadku raportów tworzonych przez Megapanel. W efekcie w rankingu comScore znalazł się taki serwis jak ZUMI, który nie został zaliczony do Grupy Onet, natomiast wszystkie serwisy MIH Limited liczone były razem. Taka sama sytuacja miała miejsce w przypadku serwisu YouTube, który został policzony jako część Google, natomiast serwis Vevo pojawia się oddzielnie, chociaż w Polsce funkcjonuje on pod domeną You Tube. Gorące dyskusje wzbudziła także wysoka pozycja witryny info.pl, która przynajmniej na razie, nie istnieje w polskim Internecie. Źródło: Gazeta Wyborcza, Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 07:00 min 22.09.2017 Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość, szokuje i zachwyca odbiorców już od wielu lat. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że nie jest to tylko narzędzie marketingowe, ale może na niej skorzystać również pozycjonowanie. Zadowoleni użytkownicy mogą sprawić, że również Google doceni nasze wysiłki. Uzyskanie rozgłosu w mediach społecznościowych, dzięki przemyślanemu AR, również nie zaszkodzi. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać użyteczne i atrakcyjne tytuły i śródtytuły Ikona 05:30 min 14.03.2018 Ważne jest, aby osoby zajmujące się tworzeniem treści na strony internetowe zdawały sobie sprawę z istotności tworzenia przyciągających uwagę tytułów oraz śródtytułów. To istotnie nie tylko dla kompfortu czytelnika, ale także robotów Google, które indeksują i "oceniają" stronę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Millenialsi w mediach społecznościowych Ikona 01:55 min 28.10.2016 Millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 1980-2000 są nie lada wyzwaniem dla marketingowców, którzy starają się zainteresować ich stworzonym przez siebie przekazem. Skupienie na sobie, elastyczność oraz chęć bycia w ciągłej komunikacji, to najważniejsze cechy, które wyróżniają Pokolenie Y. Dlatego tak kluczowe jest zrozumienie, w jaki sposób millenialsi korzystają z mediów społecznych, dlaczego to robią oraz czego właściwie w nich szukają. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700