Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 12.10.2010

Google znosi granice

W zasadzie nic nowego pod słońcem. Google już dawno przyzwyczaiło nas do cyklu zmian, nowinek i eksperymentów w każdym swoim produkcie. Kilkaset zmian rocznie w algorytmie wyszukiwarki plus nowości w linkach sponsorowanych oraz narzędziach z długiej listy propozycji wspomagających Google – tym żyje światowy biznes internetowy. Amerykański gigant dominuje i za nic w świecie nie chce dzielić się tortem internetowym z innymi. Stąd właśnie liczne przejęcia dobrze rokujących firm i setki, tysiące innowacji wprowadzonych przez inżynierów i menedżerów Google. Pora zatem napisać o kolejnej, może mniej zauważalnej, ale bardzo istotnej, zmieniającej kilkuletni porządek w Google. Kilka dni temu odnotowaliśmy pojawienie się Google Instant w polskiej wersji wyszukiwarki. Po zalogowaniu na konto Google można przeglądać wyniki wyszukiwania zmieniające się wraz z wpisywaniem liter i wyrazów. Ciekawa to inicjatywa, szczególnie mając na uwadze, co Google nam pokazuje i podpowiada. Również po zalogowaniu do konta Google przy pierwszym wyniku (!!!) pojawia się strzałka, którą można operować przy pomocy klawiatury. Po przejściu do interesującego nas linku wystarczy potwierdzić enterem swój wybór i lądujemy na stronie docelowej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pierwszym wynikiem jest tutaj… pierwszy link sponsorowany a nie wynik naturalny. Wyniki wyszukiwania zaczynają się więc do reklamy AdWords. Oczywiście dalej reklamy oddzielonej są widocznym komentarzem „linki sponsorowane” i kolorowym tłem, jednak połączenie AdWords i wyników naturalnych jest bardzo widoczny. Google – niejako – zrywa z zasadą, na której zbudowało swoją wyszukiwarkę – reklamy to jedno, a wyniki organiczne drugie. Od teraz ta różnica nie jest już tak widoczna. Interesujące jest również, że owa strzałka nie obejmuje reklam AdWords wyświetlanych z prawej strony strony Google. Reklamy z pozycji 4-11 tracą kosztem linków sponsorowanych wyświetlanych na pierwszych miejscach rankingu reklam. Bardzo szybko doprowadzi to do jeszcze większej konkurencji o najwyższe pozycje i nagrodę od Google. Oczywiście kluczem do tych miejsc jest dobrze zoptymalizowana kampania. Bo nie sztuką licytować wysoko i płacić dużo za kliknięcia. Sztuką jest tak przygotować kampanię, aby efekt w postaci najlepszych miejsc w Google był sumą małych kroków optymalizacyjnych, gdzie maks. CPC jest tylko jednym z wielu czynników branych pod uwagę przy ustalaniu zwycięzców licytacji.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyrażenia kluczowe Ikona 03:35 min 06.05.2008 Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie. Czytaj więcej
Czysty zysk z kampanii PPC – Case study ze współpracy z Higiena-Med Ikona 5:00 min Sprawdź, jak dotarliśmy do odbiorców B2B, prowadząc kampanię PPC dla hurtowni medycznej. Wymagająca branża nie przeszkodziła nam w doskonałych efektach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 03.04.2013 Kobiece spojrzenie na sprawy biznesowe może w pewnych przypadkach zostać sprowadzona do codziennych, ,,babskich spraw''. Troska o wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny danej firmy może być np. porównana do codziennej pielęgnacji paznokci. Jedną z form tego marketingowe manicure może być aktywność reklamowa. Efektywne zareklamowanie swoich produktów umożliwia Facebook, testując wprowadzenie reklam z Facebook Exchange do news feedu.   Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700