Ikona 02:10 min Ikona 12.10.2010

Google znosi granice

W zasadzie nic nowego pod słońcem. Google już dawno przyzwyczaiło nas do cyklu zmian, nowinek i eksperymentów w każdym swoim produkcie. Kilkaset zmian rocznie w algorytmie wyszukiwarki plus nowości w linkach sponsorowanych oraz narzędziach z długiej listy propozycji wspomagających Google – tym żyje światowy biznes internetowy. Amerykański gigant dominuje i za nic w świecie nie chce dzielić się tortem internetowym z innymi. Stąd właśnie liczne przejęcia dobrze rokujących firm i setki, tysiące innowacji wprowadzonych przez inżynierów i menedżerów Google. Pora zatem napisać o kolejnej, może mniej zauważalnej, ale bardzo istotnej, zmieniającej kilkuletni porządek w Google. Kilka dni temu odnotowaliśmy pojawienie się Google Instant w polskiej wersji wyszukiwarki. Po zalogowaniu na konto Google można przeglądać wyniki wyszukiwania zmieniające się wraz z wpisywaniem liter i wyrazów. Ciekawa to inicjatywa, szczególnie mając na uwadze, co Google nam pokazuje i podpowiada. Również po zalogowaniu do konta Google przy pierwszym wyniku (!!!) pojawia się strzałka, którą można operować przy pomocy klawiatury. Po przejściu do interesującego nas linku wystarczy potwierdzić enterem swój wybór i lądujemy na stronie docelowej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że pierwszym wynikiem jest tutaj… pierwszy link sponsorowany a nie wynik naturalny. Wyniki wyszukiwania zaczynają się więc do reklamy AdWords. Oczywiście dalej reklamy oddzielonej są widocznym komentarzem „linki sponsorowane” i kolorowym tłem, jednak połączenie AdWords i wyników naturalnych jest bardzo widoczny. Google – niejako – zrywa z zasadą, na której zbudowało swoją wyszukiwarkę – reklamy to jedno, a wyniki organiczne drugie. Od teraz ta różnica nie jest już tak widoczna. Interesujące jest również, że owa strzałka nie obejmuje reklam AdWords wyświetlanych z prawej strony strony Google. Reklamy z pozycji 4-11 tracą kosztem linków sponsorowanych wyświetlanych na pierwszych miejscach rankingu reklam. Bardzo szybko doprowadzi to do jeszcze większej konkurencji o najwyższe pozycje i nagrodę od Google. Oczywiście kluczem do tych miejsc jest dobrze zoptymalizowana kampania. Bo nie sztuką licytować wysoko i płacić dużo za kliknięcia. Sztuką jest tak przygotować kampanię, aby efekt w postaci najlepszych miejsc w Google był sumą małych kroków optymalizacyjnych, gdzie maks. CPC jest tylko jednym z wielu czynników branych pod uwagę przy ustalaniu zwycięzców licytacji.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 19.10.2010 Niech przemówią liczby. Google tylko w trzecim kwartale tego roku zarobiło ponad 7 miliardów 290 milionów dolarów. Po odliczeniu podatków, pensji dla 23 331 pracowników, opłaceniu prądu i wszystkich innych zobowiązań firmy (w tym darmowych obiadów dla wszystkich) daje to na czysto zysk w wysokości 2 miliardów 170 milionów dolarów w ciągu trzech miesięcy 2010 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 05.11.2010 Wszystko wskazuje na to, że zainteresowanie Polaków możliwościami jakie daje Internet, stale rośnie. Domen z rozszerzeniem .pl przybywa z dnia na dzień i już niewiele brakuje, aby liczba tego typu zarejestrowanych stron, przekroczyła granicę 2 milionów, co stanowi imponujący wynik. Jednak zarejestrowany wcale nie oznacza aktywny. A więc jak to jest z tym polskim Internetem? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 08.10.2010 Tym razem przyszedł czas na polskich internautów. Firma ComScore zajmująca się badaniem mediów, opublikowała raport, przedstawiający preferencje użytkowników Internetu w Polsce. Dowiemy się m.in. jakie strony cieszą się w naszym kraju największą popularnością oraz jak wielu wśród naszych rodaków, korzysta regularnie z Internetu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700