Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 2:00 min Ikona Sunrise System 29.09.2023

Co to jest e-commerce?

E-commerce, skrót od ang. electronic commerce, to forma handlu, która odbywa się za pośrednictwem Internetu. W ramach e-commerce dokonuje się sprzedaży i zakupu towarów oraz usług. Jest to dynamicznie rozwijający się sektor gospodarki, wykorzystujący platformy online, które umożliwiają przeprowadzanie transakcji w sposób szybki, wygodny i bez konieczności wychodzenia z domu.

Jak działa e-commerce?

E-commerce umożliwia klientom dokonywanie zakupów online w dowolnym momencie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Proces zakupowy zaczyna się od wyboru produktów przez klienta, które następnie dodawane są do koszyka. Po dokonaniu wyboru klient dokonuje płatności elektronicznej, a sklep internetowy przetwarza zamówienie i organizuje dostawę produktów. Dzięki e-commerce transakcje są szybkie, wygodne i efektywne.

Rodzaje e-commerce

E-commerce można podzielić na cztery główne rodzaje:

  • B2B (Business to Business): To model, w którym firmy handlują produktami, usługami lub informacjami między sobą. Firmy dostarczające surowce, komponenty lub produkty gotowe współpracują z innymi firmami, które je wykorzystują.
  • B2C (Business to Consumer): To typ e-commerce, w którym firmy sprzedają swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom indywidualnym. Klienci dokonują zakupów w sklepach internetowych, korzystając z różnych opcji płatności.
  • C2B (Consumer to Business): Model ten umożliwia konsumentom sprzedaż produktów lub usług firmom. Przykłady obejmują udzielanie opinii, tworzenie treści lub oferowanie usług freelancerskich.
  • C2C (Consumer to Consumer): Tutaj konsumenci sprzedają produkty lub świadczą usługi innym konsumentom. Platformy aukcyjne i ogłoszeniowe umożliwiają im wymianę towarów i usług bez udziału firm.

Platformy e-commerce

Poniżej znajduje się krótka tabela z popularnymi platformami e-commerce:

Platforma e-commerce Krótka informacja
Shopify Popularna i łatwa w obsłudze platforma e-commerce, która umożliwia szybkie tworzenie sklepów online i zarządzanie nimi.
WooCommerce To rozszerzenie dla WordPressa, które pozwala na prostą integrację sklepu internetowego z istniejącą stroną internetową. Jest popularne ze względu na swoją elastyczność i dostępność różnych wtyczek.
Magento Jest to potężna platforma e-commerce, szczególnie popularna wśród większych przedsiębiorstw ze względu na swoje zaawansowane funkcje i skalowalność.
BigCommerce Platforma oferująca narzędzia do zarządzania sklepem online, zoptymalizowana pod kątem wydajności i dostosowana do potrzeb sprzedaży internetowej. Dzięki BigCommerce można łatwo skonfigurować sklep i śledzić wyniki sprzedaży.

Każdą z powyższych platform można promować w wynikach wyszukiwania na wiele sposobów, w tym poprzez płatne kampanie reklamowe, czy pozycjonowanie sklepów internetowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 32

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
657% więcej wejść na stronę – Case Study ze współpracy z firmą Alphabet Ikona 08:35 min Pozycjonowanie nowej strony internetowej firmy Alphabet w oparciu o naszą innowacyjną strategię SEO udowadnia, że już w kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu można wypracować spektakularne wręcz efekty. Współpraca zaowocowała doskonałą widocznością witryny w sieci, jak również imponującym wzrostem ruchu na stronie - o jakich wynikach mowa? Wszystkie dane i informacje znajdziecie w naszym Case Study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.03.2016 Nie ma w tym żadnej tajemnicy, że kochamy social media. Już od wielu lat zastępują nam one nie tylko wiele tradycyjnych metod komunikacyjnych, ale również prywatne dzienniki czy pamiętniki. Coraz częściej wykorzystujemy je do tego, by po prostu PAMIĘTAĆ. A co? Chociażby ulubiony film, którego recenzją możemy się podzielić, czy też tytuł serialu, który zamierzamy obejrzeć, ale na razie przyjemność tę musimy odłożyć w czasie… Nie brakuje więc portali, które rejestrują naszą kulturalną aktywność, ani też takich, które pomagają nam uporządkować plany treningowe i stworzyć dopasowany harmonogram ćwiczeń na siłowni. Co jednak z tymi, którzy… kochają tradycyjny, relaksujący sposób odpoczynku z ulubiona książką w ręce? Czy social media pamiętają o książkoholikach? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:15 min 26.11.2019 Niektórzy użytkownicy korzystają z internetu od kilkunastu, a nawet od kilkudziesięciu lat. Czy zastanawiałeś się kiedyś, co w ciągu tego całego czasu zostawiłeś po sobie w sieci? Jakie informacje są dostępne na Twój temat? Ile gigabajtów wiedzy o swoim właścicielu przechowuje Twój komputer, smartfon czy smartwatch? Odpowiemy na wszystkie pytania oraz rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700