Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Sunrise System 20.11.2023

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads (dziś znane jako Meta Business) to jedno z najchętniej wykorzystywanych przez reklamodawców narzędzi. Dzięki nim możliwe jest wygenerowanie konwersji, zdobycie leadów czy zbudowanie zasięgów i rozpoznawalności marki.

Kampanie Facebook Ads otwierają wiele możliwości. Pozwalają między innymi precyzyjnie docierać do grup odbiorców oraz testować wiele materiałów reklamowych. Jak jednak z nich korzystać, by nie popełniać błędów? O tym właśnie jest ten artykuł.

baner

Źle dobrany cel reklamowy

Zacznijmy od pierwszego kroku, czyli od doboru celu reklamowego. Wśród dostępnych opcji mamy: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocję aplikacji i sprzedaż. Ich wybór powinien być w pełni świadomy – na przykład, jeśli chcemy zwiększyć ruch w witrynie, wybierzmy opcję ruch. Zależy nam na większej sprzedaży? Tutaj idealnym wyborem będą konwersje. A jeśli chcemy zbudować zasięgi naszego fanpage’a i publikowanych na nim postów, idealnym do tego celem będzie aktywność.

Pamiętajmy, że wiele zależy też od naszego budżetu reklamowego. Niektóre opcje mogą być znacznie droższe od innych.

cel kampanii

Optymalizacja kampanii pod niewłaściwy cel marketingowy

Dla większości reklamodawców najbardziej pożądanym efektem kampanii będzie zwiększenie liczby konwersji lub liczby leadów. Jest to całkowicie zrozumiałe, jednak nie zawsze działania reklamowe powinny się opierać na tych najważniejszych celach – czasem warto zrobić krok do tyłu i optymalizować reklamy nie pod kątem zakupów, a dodań do koszyka lub wyświetleń strony produktów. Szczególnie gdy mówimy o reklamach nowych sklepów, które dopiero wkraczają na rynek i jeszcze nie zdążyły zyskać rzeszy stałych klientów. Jeśli zaczniemy optymalizować je pod kątem zakupów, których sklep nie zdążył jeszcze wygenerować, to ryzykujemy tym, że algorytm nie rozpozna naszych zamiarów i tym samym system nie będzie w stanie wyświetlać kampanii odpowiednim osobom.

Uwaga! Przed ustawieniem jakiegokolwiek celu reklamowego najpierw upewnijmy się, że zdarzenia, na których chcemy opierać swoje działania reklamowe, są w odpowiedni sposób mierzone. W tym celu należy odwiedzić zakładkę „Źródła danych” dostępną w każdym Meta Business Suite. Poniżej przykład poprawnie zliczanych zdarzeń – są oznaczone kolorem zielonym i podpisem „aktywne”.

zdarzenia

Dobór odpowiedniej grupy docelowej

Za wąska lub za szeroka grupa docelowa może powodować, że kampanie Facebook Ads zwyczajnie będą nieefektywne. Złą praktyką jest korzystanie ze zbyt wielu opcji zainteresowań odbiorców, szczególnie jeśli nie są one ze sobą powiązane, czyli na przykład jeśli w grupie odbiorców umieścimy zarówno osoby zainteresowane motoryzacją, jak i entuzjastów podróży.

Grupa docelowa powinna być ściśle sprecyzowana. Warto korzystać z opcji wykluczeń, zawężeń oraz z grup niestandardowych odbiorców, czyli na przykład kierować swój przekaz do osób, które już były na naszej stronie.

Równie istotny jest dobór wieku oraz lokalizacji, w jakiej będą wyświetlać się nasze reklamy. Jeśli przykładowo reklamujemy salon piękności ze Szczecina, to zdecydowanie nie powinniśmy kierować reklam na całą Polskę, tylko na wybrane miasto lub nawet dzielnicę, w której nasza firma się znajduje.

Wybór materiałów reklamowych

Reklamy Facebook Ads przyciągają uwagę nie tylko swoją treścią, ale również (i w głównej mierze) obrazem. Zwróć więc uwagę na to, by banery wykorzystywane w kampaniach miały wysoką jakość, były estetyczne oraz wyróżniające się. Oprócz banerów statycznych warto korzystać również z formatu karuzeli, krótkich filmów oraz GIF-ów. Należy też pamiętać o tym, by obrazy miały odpowiednie wymiary, odpowiednio dostosowane do miejsca, w którym będą się pojawiać. Przykładowo dla banerów wyświetlanych w aktualnościach serwisu Facebook będzie to kwadrat – 1200×1200 lub 1080×1080, a dla materiałów wyświetlanych w story, prostokąt – 1080×1920.

Tutaj również drobna uwaga – zwracaj uwagę nie tylko na kreacje, jakie wykorzystujesz w swoich kampaniach, ale również na stronę docelową, do której one linkują. Upewnij się, że żaden użytkownik nie będzie miał problemów z dokonaniem zakupu i skontaktowaniem się z Twoją firmą oraz zwróć uwagę na kwestie estetyczne swojej witryny. Pamiętaj też o tym, by mieć aktualny certyfikat SSL! Dzięki temu Twoja strona będzie wzbudzała zaufanie.

Kody śledzące

By działania użytkownika, takie jak zakup, dodanie do koszyka, kliknięcie w numer telefonu, wypełnienie formularza czy też najprostsza czynność, czyli odwiedzenie strony www, mogły być rejestrowane, konieczne jest zaimplementowanie kodu śledzącego Piksel oraz kodów zdarzeń.

Dzięki wykorzystaniu kodu Piksel możliwe jest uruchomienie reklam remarketingowych oraz szersza analiza działań użytkownika na naszej stronie. Często zdarza się, że kody nie zostaną zaimplementowane prawidłowo lub reklamodawcy nie są w ogóle świadomi tego, że warto z nich korzystać. Wdrożenie kodu Piksel to absolutna konieczność, jeśli zależy nam na efektywności reklam.

Brak znajomości ograniczeń w reklamowaniu dla swojej branży

Reklama niektórych branż i produktów jest na Facebooku zakazana. Kampanie zawierające pewne sformułowania, artykuły, usługi lub linki kierujące do witryn z podejrzaną treścią będą skutecznie odrzucane przez system. Przed uruchomieniem kampanii Facebook Ads warto się zorientować, czy oferowana przez nas usługa lub produkt nie podlegają żadnym ograniczeniom. Takie informacje trzeba sprawdzać na bieżąco, ponieważ lista może się zmieniać.

Ważna jest również świadomość, że część branż oznaczona jest jako reklamy szczególnej kategorii. W ustawieniach tych reklam nie można zmieniać wieku, płci, a opcje wyboru zainteresowań i lokalizacji są dość ograniczone. Do takich tematów zaliczamy kwestie związane z kredytami, zatrudnieniem, nieruchomościami oraz tematy społeczne, wyborcze lub polityczne.

tematy

Kampania Facebook Ads – o czym jeszcze warto pamiętać?

Jakich jeszcze błędów warto unikać, prowadząc kampanie Facebook Ads? Na pewno wprowadzania zbyt częstych zmian. Żadna reklama internetowa nie przyniesie spektakularnych efektów z dnia na dzień. Do tego potrzeba czasu i cierpliwości. Szczególnie że każda kampania na samym starcie przechodzi tak zwaną fazę „uczenia się”. Oznacza to, że algorytm rozpoznaje i analizuje zarówno ustawienia, jak i kreacje reklamowe, a także sprawdza ich efektywność, tym samym weryfikując, komu dokładnie wyświetlić przekaz. Faza uczenia może trwać nawet 2-3 tygodnie.

Równie istotną kwestią jest uświadomienie sobie, że niestety przepis na skuteczną kampanię nie istnieje. By poznać optymalne rozwiązania dla swojego biznesu, trzeba testować różne opcje targetowania, wypróbowywać wiele przekazów tekstowych i multimedialnych, a także stale analizować dane i wyciągać odpowiednie wnioski.

Prowadząc kampanię Facebook Ads, warto również reagować na aktualne trendy, śledzić konkurencję oraz dostosowywać budżet reklamowy do bieżących wydarzeń, takich jak na przykład Black Friday, święta, walentynki itd.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 05.11.2009 Jak się okazuje rok 2009 był bardzo istotny dla marketingu w wyszukiwarkach internetowych. A także bardzo łaskawy dla tej branży. O ile w innych mediach, takich jak telewizja, radio czy prasa, mieliśmy do czynienia z cięciami budżetowymi na reklamę, to promocja w Internecie ma się całkiem dobrze, a co więcej - ciągle przyspiesza. Zachęcamy do sprawdzenia krótkiego podsumowania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:25 min 24.08.2018 Z artykułów na naszym blogu wiecie już, że dobry tekst na stronę internetową powinien być unikalny, nasycony wartościowymi informacjami i użyteczny dla odbiorcy. Podstawą napisania takiego tekstu jest zatem dobry research. Dziś podpowiadamy, jak wyszukiwać informacje, aby pisać jak najlepsze teksty dla internetu, które będą skutecznym wsparciem w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Współpraca kluczem do sukcesu – Case study ze współpracy z FRANCOW JEWELRY Ikona 00:35 min Za dobrymi rezultatami zawsze stoi zaangażowanie i współpraca. W przypadku naszego Klienta, właściciela sklepu francow.com, to właśnie stały kontakt w połączeniu z takimi działaniami jak optymalizacja mobilnej wersji serwisu czy nasycenie strony wartościowymi treściami były kluczem do sukcesu. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study i zobacz współpracę oczami Klienta! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700