Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:45 min Ikona 22.12.2021

Bite, snack, meal – najlepszy przepis na apetyczny content. Nie tylko przy wigilijnym stole

Wigilijna kolacja, która zbliża się wielkimi krokami, to wielkie wydarzenie dla każdego łasucha. Zasiadając wspólnie do stołu wypatrujemy zazwyczaj ulubionych potraw – część z Was poluje na pierogi z kapustą i grzybami, niektórzy z upodobaniem wbiją widelec w dzwonek z karpia, a jeszcze inni pośród specjałów wypatrują z utęsknieniem zupy grzybowej. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ technika copywriterska, o której dzisiaj mówimy, ma wiele wspólnego z pałaszowaniem. Tyle że tekstów, ot drobna różnica.

 

Z garkuchni prosto przed klawiaturę

 

„Bite, snack, meal” w dosłownym tłumaczeniu oznacza „kęs, przekąskę i posiłek”. Technikę tę w 1996 roku opracowała Leslie O’Flahavan, amerykańska guru content writingu, która sama nazywa swoją metodę także „metaforą głodu treści”. Od tamtej pory minęło już wiele lat, ale strategia polegająca na przygotowywaniu pysznych dań i przekąsek w formie zgrabnie napisanego contentu, nie traci na aktualności. Ba, pole do popisu zostało rozszerzone o użytkowników urządzeń mobilnych, którzy są świetnym targetem dla copywriterów, podzielających wizję specjalistki od internetowych treści zza wielkiej wody.
Głównym założeniem techniki jest stworzenie treści, które zaspokoją potrzeby użytkowników o różnych upodobaniach. Kulinarne porównania są w tym przypadku wyjątkowo na miejscu, ponieważ jeśli wziąć pod lupę nasze upodobania odnośnie do kuchni, okazuje się, że część z nas ma często ochotę na małe co nieco, konkretną przekąskę lub syte danie. I o to, w tym wszystkim chodzi! Oddajmy na moment głos twórczyni techniki „bite, snack, meal”, która o niej samej mówi tak:
„[…]Ugryzienie, przekąska, posiłek” to metafora, którą opracowałam w 1996 roku, aby wyjaśnić podejście do pisania w Internecie. Opisuje proces myślenia skoncentrowany na użytkowniku, w którym przyznajemy, że różni czytelnicy są zainteresowani różnymi ilościami informacji. Musimy więc wyświadczyć usługę oferowania im treści w różnych rozmiarach.”

 

Kawałek piernika i kęs makowca – mniej w copywritingu może znaczyć o wiele więcej

 

Wróćmy do naszego wigilijnego stołu, ponieważ to właśnie tutaj znajdziemy coś niewielkiego na ząb, coś na nieco większy głód i dania, które sprawią, że być może będziemy musieli poluzować nieco pasa przy spodniach. Członkowie rodziny intuicyjnie zawsze wiedzą, czego podczas kolacji chcą spróbować. Miłośnicy „bitów” z pewnością szybko wypatrzą pierniczki i paszteciki nadziewane kapustą i grzybami – będą w sam raz na dobry początek wieczoru lub przerywnik między rozpakowywaniem prezentów czy śpiewaniem kolęd.

W wirtualnym świecie „bite” oznacza natomiast przykuwający wzrok nagłówek z wyrazistym przekazem. Do schrupania będą w tym przypadku treści ograniczające się do jednej lub dwóch sentencji. Choć napisanie tekstu na 250-300 znaków nie zajmuje z reguły dużo czasu, lepiej przyłożyć się do tego zadania i przemyśleć po dwa razy każdą z fraz zamieszczonych w nagłówku. Co ważne, smakowity kęs, może prowadzić do zaostrzenia apetytu!

 

Niby niewiele, ale… treściwie, czyli rzecz o chochli zupy grzybowej

 

Dla tych, którzy unikają ciężkostrawnych potraw także podczas wigilijnej uroczystości, jak znalazł będzie czerwony barszcz lub zupa grzybowa, prawda? Taką idealną przekąskę w przestrzeni wirtualnej przypomina zaś dziennikarski lead – jest krótkim i chwytliwym streszczeniem czy skondensowaną pigułką zawierającą najistotniejsze dla użytkownika informacje.

Będą to wszelkiego rodzaju wpisy i teksty, których skanowanie nie zajmie nam dużo czasu i które jednocześnie zaspokoją pierwszy głód. Mały, ale wyrazisty poczęstunek w formie właściwie skrojonej treści może się okazać wystarczający i w zupełności zaspokoić potrzeby odbiorcy. Nie zapominajmy jednak o tych, którzy nie uznają półśrodków i stawiają na obfite posiłki oraz… bogate treści.

 

Góra pierogów na dokładkę

 

Zapewne wicie o kim mowa – przy wspólnym stole są to członkowie rodziny, którzy kosztują ze smakiem każdego dania, rozkoszując się odmienną fakturą, aromatem i sposobem przyrządzenia potrawy. To właśnie najbardziej wygłodniała część internetowej społeczności i użytkownicy, którzy domagają się merytorycznych, wieloaspektowych i dłuższych tekstów. W tej kategorii mieszczą się więc dłuższe treści poradnikowe, wpisy blogowe czy artykuły.

Na czym więc polega więc cała sztuka? Na dopasowaniu treści do apetytu odbiorcy. Tworząc tekst zawsze miejmy na uwadze to, do kogo się zwracamy i czy nasz potencjalny czytelnik zazwyczaj jedynie „skubie treść” scrollując palcem po ekranie smartfona, poszukuje niewielkich, ale konkretnych treści (przekąsek) czy decyduje się na złożone danie główne w postaci dłuższego blogowego wpisu. Proponując zróżnicowane treści na 250, 1000 czy 2500 znaków, możemy przygotować wirtualny posiłek na każdy apetyt.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55