Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 04:45 min Ikona 22.12.2021
Wigilijna kolacja, która zbliża się wielkimi krokami, to wielkie wydarzenie dla każdego łasucha. Zasiadając wspólnie do stołu wypatrujemy zazwyczaj ulubionych potraw – część z Was poluje na pierogi z kapustą i grzybami, niektórzy z upodobaniem wbiją widelec w dzwonek z karpia, a jeszcze inni pośród specjałów wypatrują z utęsknieniem zupy grzybowej. Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ technika copywriterska, o której dzisiaj mówimy, ma wiele wspólnego z pałaszowaniem. Tyle że tekstów, ot drobna różnica.

 

Z garkuchni prosto przed klawiaturę

 

„Bite, snack, meal” w dosłownym tłumaczeniu oznacza „kęs, przekąskę i posiłek”. Technikę tę w 1996 roku opracowała Leslie O’Flahavan, amerykańska guru content writingu, która sama nazywa swoją metodę także „metaforą głodu treści”. Od tamtej pory minęło już wiele lat, ale strategia polegająca na przygotowywaniu pysznych dań i przekąsek w formie zgrabnie napisanego contentu, nie traci na aktualności. Ba, pole do popisu zostało rozszerzone o użytkowników urządzeń mobilnych, którzy są świetnym targetem dla copywriterów, podzielających wizję specjalistki od internetowych treści zza wielkiej wody.
Głównym założeniem techniki jest stworzenie treści, które zaspokoją potrzeby użytkowników o różnych upodobaniach. Kulinarne porównania są w tym przypadku wyjątkowo na miejscu, ponieważ jeśli wziąć pod lupę nasze upodobania odnośnie do kuchni, okazuje się, że część z nas ma często ochotę na małe co nieco, konkretną przekąskę lub syte danie. I o to, w tym wszystkim chodzi! Oddajmy na moment głos twórczyni techniki „bite, snack, meal”, która o niej samej mówi tak:
„[…]Ugryzienie, przekąska, posiłek” to metafora, którą opracowałam w 1996 roku, aby wyjaśnić podejście do pisania w Internecie. Opisuje proces myślenia skoncentrowany na użytkowniku, w którym przyznajemy, że różni czytelnicy są zainteresowani różnymi ilościami informacji. Musimy więc wyświadczyć usługę oferowania im treści w różnych rozmiarach.”

 

Kawałek piernika i kęs makowca – mniej w copywritingu może znaczyć o wiele więcej

 

Wróćmy do naszego wigilijnego stołu, ponieważ to właśnie tutaj znajdziemy coś niewielkiego na ząb, coś na nieco większy głód i dania, które sprawią, że być może będziemy musieli poluzować nieco pasa przy spodniach. Członkowie rodziny intuicyjnie zawsze wiedzą, czego podczas kolacji chcą spróbować. Miłośnicy „bitów” z pewnością szybko wypatrzą pierniczki i paszteciki nadziewane kapustą i grzybami – będą w sam raz na dobry początek wieczoru lub przerywnik między rozpakowywaniem prezentów czy śpiewaniem kolęd.

W wirtualnym świecie „bite” oznacza natomiast przykuwający wzrok nagłówek z wyrazistym przekazem. Do schrupania będą w tym przypadku treści ograniczające się do jednej lub dwóch sentencji. Choć napisanie tekstu na 250-300 znaków nie zajmuje z reguły dużo czasu, lepiej przyłożyć się do tego zadania i przemyśleć po dwa razy każdą z fraz zamieszczonych w nagłówku. Co ważne, smakowity kęs, może prowadzić do zaostrzenia apetytu!

 

Niby niewiele, ale… treściwie, czyli rzecz o chochli zupy grzybowej

 

Dla tych, którzy unikają ciężkostrawnych potraw także podczas wigilijnej uroczystości, jak znalazł będzie czerwony barszcz lub zupa grzybowa, prawda? Taką idealną przekąskę w przestrzeni wirtualnej przypomina zaś dziennikarski lead – jest krótkim i chwytliwym streszczeniem czy skondensowaną pigułką zawierającą najistotniejsze dla użytkownika informacje.

Będą to wszelkiego rodzaju wpisy i teksty, których skanowanie nie zajmie nam dużo czasu i które jednocześnie zaspokoją pierwszy głód. Mały, ale wyrazisty poczęstunek w formie właściwie skrojonej treści może się okazać wystarczający i w zupełności zaspokoić potrzeby odbiorcy. Nie zapominajmy jednak o tych, którzy nie uznają półśrodków i stawiają na obfite posiłki oraz… bogate treści.

 

Góra pierogów na dokładkę

 

Zapewne wicie o kim mowa – przy wspólnym stole są to członkowie rodziny, którzy kosztują ze smakiem każdego dania, rozkoszując się odmienną fakturą, aromatem i sposobem przyrządzenia potrawy. To właśnie najbardziej wygłodniała część internetowej społeczności i użytkownicy, którzy domagają się merytorycznych, wieloaspektowych i dłuższych tekstów. W tej kategorii mieszczą się więc dłuższe treści poradnikowe, wpisy blogowe czy artykuły.

Na czym więc polega więc cała sztuka? Na dopasowaniu treści do apetytu odbiorcy. Tworząc tekst zawsze miejmy na uwadze to, do kogo się zwracamy i czy nasz potencjalny czytelnik zazwyczaj jedynie „skubie treść” scrollując palcem po ekranie smartfona, poszukuje niewielkich, ale konkretnych treści (przekąsek) czy decyduje się na złożone danie główne w postaci dłuższego blogowego wpisu. Proponując zróżnicowane treści na 250, 1000 czy 2500 znaków, możemy przygotować wirtualny posiłek na każdy apetyt.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest recykling treści i jak skutecznie go wdrożyć? Ikona 04:25 min 27.01.2022 Recykling treści nie bez powodu ciekawi contentowców, copywriterów i marketerów. Z jednej strony pomaga przełamać blokadę twórczą i skraca czas przygotowania treści, z drugiej – przyczynia się do ochrony środowiska wirtualnego przed zaśmiecaniem mało wartościowym contentem. Czy recykling tekstów nie generuje duplikatów treści? Jak z głową podejść do wtórnego wykorzystania tekstów? Przeczytaj! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Content graficzny — przyszłość (i teraźniejszość) marketingu internetowego Ikona 04:25 min 04.02.2022 Przyjęło się mówić, że o gustach się nie dyskutuje. Jednak można podyskutować o tym, co te „gusta" pobudza. Content graficzny z pewnością do takich bodźców należy. Nie ma co ukrywać - to właśnie na niego zwracamy uwagę w gąszczu tekstowych informacji. Czym właściwie jest content graficzny? Jakie korzyści daje stronie internetowej? Czy wpływa na pozycjonowanie? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobrze pisać – czyli jak? O warsztacie copywritera słów kilka Ikona 05:45 min 17.11.2021 Nikt nie zaczyna kariery copywritera z darem tworzenia wybitnych tekstów, które zachwycają każdego odbiorcę. Już samo zbliżenie się do tego poziomu wymaga nakładu pracy i regularnego ćwiczenia swojego warsztatu copywriterskiego. A co się na niego składa? Co robić, by stawał się coraz lepszy? Najlepiej sprawdzić porady praktyka, dlatego zajrzyjcie do artykułu Ani. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700