Ikona 04:25 min Ikona 04.02.2022
Najkrótsza droga do świadomości Twojego odbiorcy zawsze jest najlepsza — szczególnie, jeśli mowa o contencie internetowym. Jaki typ treści najskuteczniej przyciąga (i, co ważne, utrzymuje) uwagę współczesnego użytkownika? Choć bon moty w stylu „jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów” w 2022 roku mogą — i powinny — wydawać się nieco wyświechtane, ciężko o stwierdzenie bardziej prawdziwe w kontekście marketingu internetowego. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z prawidłowej implementacji treści graficznych oraz dlaczego są one tak wartościowe — zarówno dla odbiorcy, jak i twórcy.

 

Jak promować kancelarię zgodnie z prawem? Podstawowa zasada: promowanie przez informowanie

 

Za treści wizualne możemy uznać praktycznie wszystkie elementy umieszczane na stronie internetowej, które nie są tekstem. Infografiki, fotografie, obrazy, komiksy, a nawet popularne memy — definicja jest równie szeroka, co zakres tematów i motywów, które możemy przekazać tym kanałem komunikacji.
Badania pokazują, że aż 90% informacji przyswajanych przez nasz mózg ma charakter wizualny, podczas gdy 65% z nas to zadeklarowani wzrokowcy. Ciężko przejść obojętnie obok takiego potencjału marketingowego.

 

W czym tkwi siła contentu wizualnego?

 

Content graficzny w naturalny sposób przyciąga uwagę użytkownika — obraz lub symbol to z reguły pierwsza rzecz, którą podświadomie wyławiamy z morza tekstu. Gdy dołożyć do tego fakt, że to właśnie pierwsze kilkanaście sekund po otwarciu strony jest kluczowe dla zatrzymania odbiorcy na dłużej, potencjał drzemiący w wizualnym kanale komunikacji z użytkownikiem jawi nam się w bardzo interesujących barwach. Po stronie twórcy contentu leży natomiast to, by ten potencjał uwolnić.


Dlaczego warto postawić na treści wizualne w ramach własnej strategii content marketingu?
Powodów jest wiele, a najważniejsze z nich to:
  • błyskawiczny przekaz — informacje podane w formie wizualnej są dużo szybciej wyłapywane i „trawione” przez użytkowników;
  • większe zaangażowanie użytkowników — jeśli zależy Ci na linkowaniu oraz udostępnieniach w serwisach społecznościowych, treści graficzne są dla Ciebie;
  • budowanie więzi — obraz dużo lepiej sprawdza się w roli wyzwalacza emocji, nadając opowieści marketingowej odpowiedniego tonu;
  • identyfikacja marki — atrakcyjne i wartościowe materiały opatrzone Twoim logo nie tylko sprzyjają spójnej identyfikacji wizualnej, ale również pomagają w budowaniu eksperckiego wizerunku;
  • większa widoczność — dobrze zoptymalizowana grafika jest wartościowa także z punktu widzenia algorytmów Google;
  • wyższa konwersja sprzedażowa — obraz sprzedaje, a bodźce wizualne zdecydowanie częściej motywują decyzje konsumentów.

 

Treści graficzne — kiedy robisz to źle?

 

W marketingu internetowym podobnie jak w miłości dozwolone jest wszystko. Nie oznacza to jednak, że wszystko pomoże Ci osiągnąć upragniony cel w postaci większej widoczności, bazy wiernych odbiorców czy też lepszych wyników sprzedażowych.
 
 
Tworząc treści wizualne na swoją stronę za wszelką cenę unikaj:
  • przeładowania informacjami — umiar jest cnotą, a wyselekcjonowane dane zaaplikowane w przejrzystej formie przyniosą znacznie lepszy efekt;
  • zbyt dużej liczby kolorów — postaw na kilka kontrastujących ze sobą barw, aby uwydatnić przekaz i uniknąć wrażenia kiczu;
  • braku spójności — content graficzny to doskonała okazja, by zadbać o rozpoznawalność i wizerunek Twojego brandu;
  • anonimowości — infografiki, memy oraz zdjęcia należą do najczęściej rozpowszechnianych materiałów w internecie, dlatego zadbaj o to, by użytkownicy mogli łatwo trafić na Twoją stronę;
  • niedopasowania — każdy rodzaj contentu wizualnego ma do odegrania swoją rolę, a jego funkcja powinna być tożsama z konkretnym kanałem komunikacji.

 

Magia obrazu, czyli optymalny sposób komunikacji z klientem

 

Zdjęcia, wizualizacje, infografiki oraz inne formy treści wizualnych bez wątpienia czynią świat content marketingu dużo bardziej przystępnym i interesującym. Pamiętaj jednak, że korzyści płynące z materiałów graficznych nie umniejszają wartości klasycznych opisów tekstowych. Najlepsze efekty — zarówno w obszarze pozycjonowania stron, jak i zaangażowania odbiorców — osiągniesz, eksplorując obie z tych ścieżek jednocześnie. Pewne rodzaje treści dużo lepiej sprawdzą się natomiast w formie wizualnej. Radiowy komentarz meczu piłkarskiego czy tekstowa relacja z wystawy sztuki współczesnej to przecież nie to samo co telewizyjna transmisja w pełnym kolorze, prawda?

Patryk
– zawodowo od dwóch lat spełnia się jako członek Teamu Copywriterów. W wolnych chwilach eksploruje natomiast fikcyjne światy za sprawą książek, filmów i gier spod znaku horroru i weird fiction. Jego prywatny soundtrack pęcznieje z kolei od ciężkiej gitary, z nutą elektroniki i Eltonem Johnem gdzieś w środku. Druga z jego pasji to nasz sport narodowy — realizuje ją jako trener w drugoligowym zespole piłki nożnej kobiet.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest infografika, czyli o wizualnej stronie contentu Ikona 9:20 min 10.02.2022 Myśląc o contencie internetowym, zdecydowanie zbyt często skupiamy się na tekście pisanym. Wizualne sposoby na przekazywanie treści niosą za sobą ogromny, lecz nie zawsze w pełni wykorzystany potencjał – zarówno w obszarze pozycjonowania, jak i angażowania użytkownika. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest infografika, co jest istotne przy tworzeniu contentu graficznego oraz jakie stwarza on możliwości w kontekście SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Coś więcej niż wykres — rodzaje infografik w contencie internetowym Ikona 05:30 min 11.04.2022 Content graficzny pozwala w atrakcyjny wizualnie sposób zaprezentować ważny dla autora przekaz. Wyjątkowo interesującą jego formą są infografiki. Łączą w prosty sposób to, co najważniejszego chcesz przekazać, z dopracowaną warstwą wizualną. Najlepsze są te, które już przy pierwszym rzucie oka rozwiązują problemy czytelnika. Jakie rodzaje infografik można spotkać w sieci? Koniecznie zajrzyj do tego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest recykling treści i jak skutecznie go wdrożyć? Ikona 04:25 min 27.01.2022 Recykling treści nie bez powodu ciekawi contentowców, copywriterów i marketerów. Z jednej strony pomaga przełamać blokadę twórczą i skraca czas przygotowania treści, z drugiej – przyczynia się do ochrony środowiska wirtualnego przed zaśmiecaniem mało wartościowym contentem. Czy recykling tekstów nie generuje duplikatów treści? Jak z głową podejść do wtórnego wykorzystania tekstów? Przeczytaj! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700