Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 04.02.2022

Content graficzny — przyszłość (i teraźniejszość) marketingu internetowego

Najkrótsza droga do świadomości Twojego odbiorcy zawsze jest najlepsza — szczególnie, jeśli mowa o contencie internetowym. Jaki typ treści najskuteczniej przyciąga (i, co ważne, utrzymuje) uwagę współczesnego użytkownika? Choć bon moty w stylu „jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów” w 2022 roku mogą — i powinny — wydawać się nieco wyświechtane, ciężko o stwierdzenie bardziej prawdziwe w kontekście marketingu internetowego. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z prawidłowej implementacji treści graficznych oraz dlaczego są one tak wartościowe — zarówno dla odbiorcy, jak i twórcy.

 

Jak promować kancelarię zgodnie z prawem? Podstawowa zasada: promowanie przez informowanie

 

Za treści wizualne możemy uznać praktycznie wszystkie elementy umieszczane na stronie internetowej, które nie są tekstem. Infografiki, fotografie, obrazy, komiksy, a nawet popularne memy — definicja jest równie szeroka, co zakres tematów i motywów, które możemy przekazać tym kanałem komunikacji.
Badania pokazują, że aż 90% informacji przyswajanych przez nasz mózg ma charakter wizualny, podczas gdy 65% z nas to zadeklarowani wzrokowcy. Ciężko przejść obojętnie obok takiego potencjału marketingowego.

 

W czym tkwi siła contentu wizualnego?

 

Content graficzny w naturalny sposób przyciąga uwagę użytkownika — obraz lub symbol to z reguły pierwsza rzecz, którą podświadomie wyławiamy z morza tekstu. Gdy dołożyć do tego fakt, że to właśnie pierwsze kilkanaście sekund po otwarciu strony jest kluczowe dla zatrzymania odbiorcy na dłużej, potencjał drzemiący w wizualnym kanale komunikacji z użytkownikiem jawi nam się w bardzo interesujących barwach. Po stronie twórcy contentu leży natomiast to, by ten potencjał uwolnić.


Dlaczego warto postawić na treści wizualne w ramach własnej strategii content marketingu?
Powodów jest wiele, a najważniejsze z nich to:
  • błyskawiczny przekaz — informacje podane w formie wizualnej są dużo szybciej wyłapywane i „trawione” przez użytkowników;
  • większe zaangażowanie użytkowników — jeśli zależy Ci na linkowaniu oraz udostępnieniach w serwisach społecznościowych, treści graficzne są dla Ciebie;
  • budowanie więzi — obraz dużo lepiej sprawdza się w roli wyzwalacza emocji, nadając opowieści marketingowej odpowiedniego tonu;
  • identyfikacja marki — atrakcyjne i wartościowe materiały opatrzone Twoim logo nie tylko sprzyjają spójnej identyfikacji wizualnej, ale również pomagają w budowaniu eksperckiego wizerunku;
  • większa widoczność — dobrze zoptymalizowana grafika jest wartościowa także z punktu widzenia algorytmów Google;
  • wyższa konwersja sprzedażowa — obraz sprzedaje, a bodźce wizualne zdecydowanie częściej motywują decyzje konsumentów.

 

Treści graficzne — kiedy robisz to źle?

 

W marketingu internetowym podobnie jak w miłości dozwolone jest wszystko. Nie oznacza to jednak, że wszystko pomoże Ci osiągnąć upragniony cel w postaci większej widoczności, bazy wiernych odbiorców czy też lepszych wyników sprzedażowych.
 
 
Tworząc treści wizualne na swoją stronę za wszelką cenę unikaj:
  • przeładowania informacjami — umiar jest cnotą, a wyselekcjonowane dane zaaplikowane w przejrzystej formie przyniosą znacznie lepszy efekt;
  • zbyt dużej liczby kolorów — postaw na kilka kontrastujących ze sobą barw, aby uwydatnić przekaz i uniknąć wrażenia kiczu;
  • braku spójności — content graficzny to doskonała okazja, by zadbać o rozpoznawalność i wizerunek Twojego brandu;
  • anonimowości — infografiki, memy oraz zdjęcia należą do najczęściej rozpowszechnianych materiałów w internecie, dlatego zadbaj o to, by użytkownicy mogli łatwo trafić na Twoją stronę;
  • niedopasowania — każdy rodzaj contentu wizualnego ma do odegrania swoją rolę, a jego funkcja powinna być tożsama z konkretnym kanałem komunikacji.

 

Magia obrazu, czyli optymalny sposób komunikacji z klientem

 

Zdjęcia, wizualizacje, infografiki oraz inne formy treści wizualnych bez wątpienia czynią świat content marketingu dużo bardziej przystępnym i interesującym. Pamiętaj jednak, że korzyści płynące z materiałów graficznych nie umniejszają wartości klasycznych opisów tekstowych. Najlepsze efekty — zarówno w obszarze pozycjonowania stron, jak i zaangażowania odbiorców — osiągniesz, eksplorując obie z tych ścieżek jednocześnie. Pewne rodzaje treści dużo lepiej sprawdzą się natomiast w formie wizualnej. Radiowy komentarz meczu piłkarskiego czy tekstowa relacja z wystawy sztuki współczesnej to przecież nie to samo co telewizyjna transmisja w pełnym kolorze, prawda?

Patryk
– zawodowo od dwóch lat spełnia się jako członek Teamu Copywriterów. W wolnych chwilach eksploruje natomiast fikcyjne światy za sprawą książek, filmów i gier spod znaku horroru i weird fiction. Jego prywatny soundtrack pęcznieje z kolei od ciężkiej gitary, z nutą elektroniki i Eltonem Johnem gdzieś w środku. Druga z jego pasji to nasz sport narodowy — realizuje ją jako trener w drugoligowym zespole piłki nożnej kobiet.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 02.10.2018 Czy jest tu ktoś, kto nie zna emoji czy inaczej - emotikon? To obecnie bardzo ważny trend, bez którego trudno nam wyobrazić sobie tworzenie wiadomości tekstowych, ale też postów w mediach społecznościowych czy artykułów na blogu. Wszędzie tam, gdzie interakcja z odbiorcą, wręcz muszą pojawić się emoji. Czy mogą one w takim razie wpływać na współczynnik klikalności? I jeśli tak, to w jaki sposób? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 17.06.2010 W narzędziach dla webmasterów, udostępnionych przez Google, pojawił się nowy parametr. Pozorne błędy 404 nie są raczej błędami krytycznymi, natomiast warto zająć się również nimi, żeby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty. A jeśli Google udostępnia coś w swoich oficjalnych narzędziach, zwykle znaczy to, że może to mieć wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ Ikona 02:00 min 25.03.2015 Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Jak połączyć stronę Google+ z wpisem w Mapach Google? Jak usunąć wpis mojej firmy? Czy mogę ukryć dokładny adres firmy? Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia i zarządzania wpisem firmy w Mapach Google oraz Google Moja Firma. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700