Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kopiowanie tekstów ze strony producenta, podbieranie z konkurencyjnych serwisów, a nawet powielanie treści w obrębie własnej strony to prosta droga do porażki na obu frontach – w walce o zaufanie klienta oraz wyniki SEO. Unikalne i oryginalne opisy produktów to podstawa.
Zdajemy sobie sprawę, że jesteś ekspertem w swojej branży, lecz Twoi klienci niekoniecznie. Pamiętaj, że tekst sprzedażowy to nie wpis encyklopedyczny – suche fakty i przeładowanie informacjami zamień na emocje oraz kilka najmocniejszych zalet Twojego towaru. Specyfikację techniczną (jeśli jest to konieczne) umieść w osobnej tabelce.
Historię i osiągnięcia firmy zatrzymaj dla sekcji „O nas”. Pisząc teksty sprzedażowe zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy i to wokół niego twórz całą narrację („ty” zamiast „my”). Nie wpadaj jednak w spiralę wyrażeń grzecznościowych i innych konwenansów – wielka litera w przypadku bezpośrednich zwrotów do adresata w zupełności wystarczy.
Wiedząc dla kogo piszesz, dużo łatwiej dopasujesz przekaz do oczekiwań odbiorcy. W tym celu możesz kierować się intuicją, doświadczeniem lub twardymi danymi – statystykami sprzedaży oraz badaniami focusowymi. Możesz także pokusić się o stworzenie persony, „avatara” klienta idealnego, który będzie określać najważniejsze cechy odbiorcy danego produktu (wiek, wykształcenie i życie zawodowe, ale także zainteresowania czy preferowany sposób komunikacji).
Emocje towarzyszące codziennym sytuacjom są warte więcej niż cała lista pochlebnych przymiotników. Daj czytelnikowi coś, z czym będzie się mógł utożsamić – pokaż w jaki sposób Twój towar wpłynie na istotną część jego życia (zdrowie psychiczne i fizyczne, relacje z najbliższymi, korzyści materialne). Żaden produkt nie stanowi remedium na wszystko, dlatego skup się na 1-2 najważniejszych zaletach.
Stwórz opis, który pobudza wyobraźnię. Nie bez powodu marketing sensoryczny święci ostatnio prawdziwe triumfy. Odwołuj się do różnych zmysłów, aby obraz tego, co sprzedajesz, na stałe osiadł w świadomości odbiorcy. Jednocześnie unikaj banałów i oklepanych bon motów – ich efekt może być wręcz odwrotny.
Storytelling to potężna broń – specjaliści od marketingu największych firm wiedzą o tym doskonale. Zastanówmy się przez chwilę, jakie kampanie reklamowe najlepiej zapadają w pamięć. Dziadek uczący się angielskiego, by zamienić kilka słów z wnuczkiem mieszkającym za granicą? Świąteczna ciężarówka, dzięki której co roku możemy cieszyć się słodkim napojem w wigilijny wieczór? Angażująca historia (lub jej elementy) świetnie sprawdzi się także w opisie Twojego produktu, a umiejętnie operując humorem lub wzruszeniem, możesz dużo szybciej zbudować emocjonalną więź między klientem a towarem.
Źródła: OneSpace, The Good, Trusted shops, Referral Candy, Paweł Tkaczyk
Patryk – zawodowo od dwóch lat spełnia się jako członek Teamu Copywriterów. W wolnych chwilach eksploruje natomiast fikcyjne światy za sprawą książek, filmów i gier spod znaku horroru i weird fiction. Jego prywatny soundtrack pęcznieje z kolei od ciężkiej gitary, z nutą elektroniki i Eltonem Johnem gdzieś w środku. Druga z jego pasji to nasz sport narodowy — realizuje ją jako trener w drugoligowym zespole piłki nożnej kobiet.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: