Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 28.05.2009

Bez Google ani rusz

Google pojawiło się na okładce bieżącego wydania „Newsweeka”, a temat rozwijany jest w tekście pod frapującym tytułem: „Oni rządzą Tobą”.

 

Statystyki

 

– gdy 14 maja w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność;

– w nowym wydaniu słownika Webstera pojawił się czasownik „to google” jako synonim przeszukiwania Internetu;

– „na Google zawsze można polegać, bo Google nie ma swojego zdania”;

– Google stworzyło model biznesu zarabiający krocie dzięki temu, że swoje produkty udostępnia … za darmo;

63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google;

87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google.

Te statystyki to jednocześnie kolejny mocny argument za pozycjonowaniem jako dobrą formą promocji firmy online.

 

Co budzi niepokój?

 

Dzięki zróżnicowanym i bardzo popularnym produktom Google magazynuje różnorodne dane na temat korzystających z nich internautów. Ale… co Google robi z tymi danymi? Wykorzystuje je do sprofilowanego porządkowania milionów informacji – od tekstu przez obrazek po video. Właśnie za to cenimy Google.

 

A czy „oni nami rządzą”?

 

Potęga Google oparta jest na prostocie funkcjonowania i tworzenie nowych darmowych rozwiązań w oparciu o rozpoznane zainteresowania użytkowników. Prawdą jest przy tym, że w rękach pracowników firmy, na jej serwerach, skupione są różne, powiązane informacje o nas samych. Bo z dużą dozą słuszności można powiedzieć: „jestem tym, co wyszukuję”, więc historia naszych wyszukiwań w Google to historia naszych upodobań, potrzeb.

Źródło: Newsweek Polska 22/2009
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Większa rozpoznawalność już w 3 miesiące! Case study ze współpracy z firmą Polocars Ikona 05:15 min Współpracą z firmą Polocars udowodniliśmy, że kompleksowe działania przynoszą najciekawsze rezultaty. W ciągu 3 miesięcy zarejestrowaliśmy aż 180% wzrost wyświetleń domeny, co jest dowodem na znacznie większe zainteresowanie ofertą naszego Klienta obejmującą wynajem samochodów na terenie Poznania. Jakie kroki podjęliśmy? Wszystkiego dowiedzie się w prezentowanym case study. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 28.06.2010 Czołowe przeglądarki Internetowe prześcigają się w kwestii nanoszenia poprawek i prezentowania swoich nowych aktualizacji. Tym razem przyszedł czas na Opera Software i jej wersję Beta 10.60. Jakich nowości możemy oczekiwać oraz czym zaskoczy nas najnowsza odsłona przeglądarki? Przedstawiamy najważniejsze zmiany, których mogą spodziewać się użytkownicy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 18.01.2011 Narzędzie propozycji słów kluczowych Google Key Tool wzbogacane jest przez wyszukiwarkowego giganta w miarę rozwoju trendów e-marketingu. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie urządzeń mobilnych, obecnie można Google Key Tool wykorzystywać pod kątem konkretnych urządzeń, na przykład iPhone'a. Pozwoli to na zawężenie pola wyszukiwań, a reklamodawcy zyskują możliwość dotarcia do informacji, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane tylko na konkretnych rodzajach urządzeń. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700