Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:35 min Ikona 28.05.2009

Bez Google ani rusz

Google pojawiło się na okładce bieżącego wydania „Newsweeka”, a temat rozwijany jest w tekście pod frapującym tytułem: „Oni rządzą Tobą”.

Fakty mówią za siebie:

– gdy 14 maja w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność;

– w nowym wydaniu słownika Webstera pojawił się czasownik „to google” jako synonim przeszukiwania Internetu;

– „na Google zawsze można polegać, bo Google nie ma swojego zdania”;

– Google stworzyło model biznesu zarabiający krocie dzięki temu, że swoje produkty udostępnia … za darmo;

63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google;

87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google.

Te statystyki to jednocześnie kolejny mocny argument za pozycjonowaniem jako dobrą formą promocji firmy online.

Co budzi niepokój? Dzięki zróżnicowanym i bardzo popularnym produktom Google magazynuje różnorodne dane na temat korzystających z nich internautów. Ale… co Google robi z tymi danymi? Wykorzystuje je do sprofilowanego porządkowania milionów informacji – od tekstu przez obrazek po video. Właśnie za to cenimy Google.

A czy „oni nami rządzą”? Potęga Google oparta jest na prostocie funkcjonowania i tworzenie nowych darmowych rozwiązań w oparciu o rozpoznane zainteresowania użytkowników. Prawdą jest przy tym, że w rękach pracowników firmy, na jej serwerach, skupione są różne, powiązane informacje o nas samych. Bo z dużą dozą słuszności można powiedzieć: „jestem tym, co wyszukuję”, więc historia naszych wyszukiwań w Google to historia naszych upodobań, potrzeb.

Źródło: Newsweek Polska 22/2009
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55