Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 19.08.2008

Dlaczego Google banuje strony?

 Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni.

 

Zasady Google

 

– unikaj ukrytego tekstu lub ukrytych linków: nieuczciwy pozycjoner może próbować w sztuczny sposób nasycić słowami kluczowymi treść strony, ukrywając je na warstwie widocznej tylko dla robotów sieciowych bądź o kolorze czcionki takiej samej jak kolor tła,
– nie stosuj nieuczciwych przekierowań i ukrytych stron; nieuczciwy pozycjoner może stworzyć dwie wersje strony: jedna dla robotów, pozycjonowana na popularne słowa kluczowe i druga, widoczna wyłącznie dla użytkownika i często nie mająca nic wspólnego z wyrażeniem którego poszukiwał,
– nie wysyłaj automatycznych zapytań: automatyczne wysyłanie zapytań i zbieranie ich we własnej bazie danych jest przez Google traktowane jako spam i również może skutkować wykluczeniem strony,
– nie zamieszczaj na stronie nieodpowiednich wyrażeń: reguła ta dotyczy upychania nadmiernej ilości słów kluczowych (keyword stuffing), a wraz z nimi sztucznego poszerzania treści. Witryny powinny być bogate w treść, a występujące w nich słowa kluczowe powinny występować we właściwych miejscach i kontekstach,
– nie twórz wielu stron powielających tą samą treść: takie strony są efektywnie filtrowane i traktowane jako spam. Zdarza się jednak, że jest to nieodzowne dla właściwego funkcjonowania strony, np. forum na którego podstronach treść jest powielana. Zalecana jest wówczas rezygnacja z indeksowania niektórych stron i używanie odpowiednich przekierowań dla robotów,
– nie twórz stron które działają destrukcyjne: zamieszczenie na stronie wirusa bądź innego szkodliwego oprogramowania wyklucza zainfekowaną witrynę,
– unikaj stron przejściowych (doorpages) tworzonych wyłącznie dla wyszukiwarek: strony przejściowe to strony sztucznie optymalizowane dla osiągniecia wysokiej pozycji, które jednak automatycznie przekierowują użytkownika na stronę niekoniecznie związaną już z wyrażeniem którego poszukiwał. Jest to nieuczciwa technika podobna do ukrytych stron, widocznych tylko dla robotów wyszukiwarek i skutkująca tym samym – wykluczeniem strony, bądź poważnym obniżeniem jej pozycji,

– jeżeli Twoja witryna uczestniczy w programie stowarzyszeniowym, musi zawierać przydatną treść: strony uczestniczące w programach wymiany linków lub bannerów muszą posiadać dobrą, oryginalną treść, w przeciwnym wypadku sklasyfikowane zostaną jako spam.

 

Podsumowanie

 

Jak sprawdzić, czy strona jest zaindeksowana w Google? Wystarczy wpisać w oknie wyszukiwarki site:adres_twojej_domeny.pl. Jeżeli nie zostaną wyświetlone żadne wyniki wyszukiwania, oznaczać to będzie, że strona została usunięta.

Pierwszym krokiem do jej przywrócenia powinno być sprawdzenie witryny pod kątem powyższych wskazówek jakościowych, którymi powinno kierować się pozycjonowanie. Po dokonaniu odpowiednich zmian należy zażądać ponownego rozpatrzenia zgłoszenia, znajdującego się w panelu narzędzi Google dla Webmasterów. Po pozytywnym zweryfikowaniu strony, znajdzie się ona ponownie w zasięgu wyszukiwania, będąc dostępną dla wszystkich Internautów.

Źródło: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55