Ikona 02:50 min Ikona 12.08.2009

W przemyśle króluje lead

Pozyskiwanie lidów i nowych klientów podczas obniżenia gospodarczego pozostanie najważniejszym celem i wyzwaniem dla marketerów w branżach przemysłowych. Jak wskazuje najnowszy raport GlobalSpec, wielu z nich podejmuje działania z zakresu marketingu online, aby znaleźć klientów i wygenerować dochód. Raport „Trendy w marketingu przemysłowym 2009 – jak producenci promują się dziś” ujawnia, że 44 proc. badanych wskazuje na pozyskiwanie klientów jako główny cel marketinowy na rok 2009; 29 proc. zaś jest zainteresowanych głównie pozyskiwaniem leadów; 13 proc. wskazuje na utrzymanie dotychczasowych klientów jako swój główny cel (w zeszłorocznym badaniu uznało to za priorytetowe zadanie jedynie 5 % respondentów).

Cele marketingowe

Podczas gdy wydatki na promocję przesuwane w stronę działań marketing online, tradycyjne dla branż przemysłowych nakłady na targi i druk notują spadki. Jak wynika z badania, 3 na 4 najpopularniejsze kanały marketingowe wykorzystywane do generowania lidów znajdują się online, a są to: pozycjonowanie, katalogi, strony internetowe, e-mail marketing. To również narzędzia, które marketerzy planują użyć w tym roku.

Kanały komunikacji Co więcej, odsetek respondentów, którzy przesunęli zasoby budżetowe na taktyki marketingu online zwiększył się w ciągu ostatniego roku. Niemal połowa (48 proc.) respondentów wskazuje, że marketing online stanowi większą część budżetów w 2009 niż w 2008 roku. Niemal 1/3 twierdzi, że wyda więcej niż 50 proc. budżetu promocyjnego na marketing online. Jednocześnie 30 proc. respondentów obniża nakłady na targi a 28 proc. obniża wydatki na różnego rodzaju druki reklamowe.

Działy marketingu w branżach przemysłu raportują następujące działania na 2009 rok: – 63 proc. marketerów przemysłowych będzie przyglądała się i oceniała wyniki swoich programów marketingowych oraz podejmie kroki, aby wyeliminować te działania marketingowe, które nie przynoszą korzyści, – 43 proc. marketerów zwiększy wysiłki aby sięgnąć po nowe działy przemysłu – 88 proc. wyda tyle samo lub więcej na marketing online w 2009 roku w porównaniu z wydatkami na 2008 rok.

O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone przez GlobalSpec – wyszukiwarkę i bazę wiedzy poświęconą przemysłowi. Czwarte roczne badanie zostało przeprowadzone wśród amerykańskich marketerów, szefów działów sprzedaży oraz managerów z sektorów przemysłowych. Wśród 555 badanych, 66 proc. piastuje stanowiska zarządzające w sprzedaży lub marketingu, 12 proc. wskazuje na stanowiska dyrektorskie. Badani reprezentują przedsiębiorstwa różnych wielkości oraz budżety marketingowe sięgające 1 mln. dolarów.

Co to jest lead? W reklamie internetowej lead to sformułowanie pochodzące od modelu rozliczania „Cost per Lead” (lub „Pay per Lead”). Rozliczanie „za lead” polega na tym, że reklamodawca nie płaci za promocję (np. za 10000 broszur, 200 billboardów czy 30 sek. spot telewizyjny) ale za efekt, jaki przyniesie promocja. Lead to pozyskanie jednego klienta, przy czym każda firma określa „pozyskanie klienta” w różnych kategoriach. Leadem może więc być wejście klienta na stronę internetową, wypełnienie formularza, wykonanie telefonu do konsultanta lub zakupienie produktu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 18.08.2009 "Wszystkiego najlepszego Internecie!" - tak możemy dziś krzyczeć w całym kraju. Okazuje się, że polski Internet obchodzi właśnie swoje 18 urodziny. To dobra okazja do tego, aby zrobić krótkie podsumowanie i jednocześnie zastanowić się, jakie miejsce jubilat zajmuje w naszej codzienności: czy to tylko chwilowa odskocznia, czy może element, bez którego nie wyobrażamy sobie życia? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:30 min 19.08.2009 Zmaksymalizowanie konwersji nie jest prostym zadaniem. Zdobycie, a następnie utrzymanie uwagi użytkownika i zachęcenie go do wykonania konkretnej akcji (np. zakupu, czy zapisania się do newslettera) wymaga sporo pracy. I dobrego planowania! Ale efekty na pewno są tego warte. Podajemy 3 złote zasady tworzenia dobrego landing page'a, czyli naszej strony docelowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 07.08.2009 Czy wiesz, co dziecko robi w Internecie? Z jakimi treściami ma styczność i do czego na co dzień służy mu sieć? Z najnowszych badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że co drugi rodzic kontroluje swoje pociechy i zagląda im przez ramię podczas zabawy przy komputerze. To dowód na coraz większą świadomość z niebezpieczeństw, jakie czyhają na młodych ludzi po drugiej stronie komputerowego ekranu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700