Ikona 02:25 min Ikona 11.08.2009

Jak oni wyszukują? Czyli słów kilka o doborze fraz kluczowych

Jak ważny jest pozycjonowanie i ogólnie marketing w wyszukiwarkach internetowych dla małych i średnich firm?

Wyszukiwanie jest drugą najpopularniejszą czynnością wykonywaną w Internecie (zaraz po sprawdzaniu maila). 99,5 proc. internautów znajduje informacje za pomocą wyszukiwarek. Ludzie wyszukują produktów lub usług i znajdują Twoją lub… konkurencyjne firmy.

Ponieważ 39% użytkowników sieci ogranicza swoje poszukiwania do pierwszej strony wyszukiwań (badania iProspect), widoczność na pierwszej stronie wyszukiwań w „głównych” wynikach wyszukiwania lub po prawej ich stronie (linki sponsorowane Google AdWords) oznacza zwielokrotnienie szans na pozyskanie klienta

 

Jak oni wyszukują?

 

Ponieważ aktywność każdego użytkownika internetu może być badana, dysponujemy całym zapleczem danych nt. sposobów wyszukiwania informacji w sieci. Joe Kraus, właściciel popularnej niegdyś wyszukiwarki Excite, zaobserwował niezwykle interesujący fenomen dotyczący sposobów wyszukiwania.

Wyszukiwarka Excite otrzymywała codziennie miliony zapytań, a dane dotyczące wyszukiwań wskazywały ciekawą tendencję – dzieliły się na bardzo popularne, często wpisywane wyrażenia, oraz na niepowtarzalne kombinacje słowne.

Jak wyglądała proporcja wyszukiwań tych popularnych i niepowtarzalnych wyszukiwań? Wykres poniżej przedstawia dysproporcję pomiędzy wyrażeniami:

Jak oni wyszukują?

 

Jak zacząć się pozycjonować i reklamować w Google?

 

Dlatego właśnie pierwszym i najważniejszym krokiem jest poszukiwanie wyrażeń kluczowych opisujących firmę jej ofertę produktową. Do burzy mózgów warto zaprosić przedstawicieli wszystkich działów firmy, ponieważ każdy z nich posługuje się nieco inną terminologią na określenie asortymentu. Znalezienie różnorodnych sposobów wyrażania potrzeby zakupowej (np. od sformułowania „profesjonalne aparaty fotograficzne” aż po „tanie cyfrówki”) może oznaczać zwiększenie zasięgu oddziaływania strony firmowej.

Im bardziej precyzyjnie wyrażenie kluczowe określa firmę, produkty lub usługi, tym bliżej znajdujemy się klienta, który poszukuje konkretnego modelu, a więc jest konsumentem na ostatnim etapie podejmowania decyzji konsumenckiej. Wie, że nie szuka małej, ekonomicznej pralki – sprawdził już, jakie modele są najlepsze, przeczytał opinie innych użytkowników, zapytał rodzinę i znajomych, obecnie szuka konkretnego modelu pralki.

 

Jak oni znajdują?

 

Czy ten Internauta znajdzie interesujący go model pralki właśnie w Twoim sklepie on-line? Wszystko zależy od Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania i promocji za pomocą linków sponsorowanych. Reguła jest prosta – im więcej specyficznych wyrażeń opisuje ofertę firmy i wyświetla się w wynikach wyszukiwania (zarówno naturalnych, jak i płatnych), tym większa szansa na dotarcie do konsumentów ze sprecyzowaną potrzebą zakupową.

Dlatego właśnie warto opisać ofertę firmy różnorodnymi słowami – oraz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę w AdWords na te najlepsze z nich.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 21.08.2009 Sezon urlopowy w pełni - w miastach ruch nieco maleje, za to kurorty pękają w szwach (nie tylko te polskie). A co z internetem? Czy wyszukiwania w Google odnotowują w tym okresie spadek? Z całą pewnością zauważyć można bardzo wyraźny skok - skok zapytań związanych z noclegami, pobytami, rezerwacjami, wyjazdami, trasami i innymi elementami niezbędnymi dla udanego wypoczynku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 24.08.2009 Do coraz częstszych zmian w wynikach wyszukiwania Google zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Jednak rzadko się zdarza, żeby wyszukiwarka zapowiedziała dużą aktualizację - tym razem silnika Google. Kofeina (z ang. "Caffeine") nie tylko ma przyspieszyć i zwiększyć indeks, ale także posprzątać te najmniej wartościowe wyniki wyszukiwania. Jakie będą efekty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 30.07.2009 Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700