Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyrafinowane zapytania w Google

Opublikowano: 03-03-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:00 min

Wyrafinowane zapytania Zapytania wpisywane do wyszukiwarki stają coraz dłuższe - tak wynika z badań HitWise, mających na celu procentowe zestawienie klikalności w pozycje wyników po wpisaniu zapytań różnej długości.

Z badań wynika, że znaczenia nabierają tzw. długie ogony, czyli zapytania kluczowe dłuższe niż dwa słowa. Interpretatorzy wyników zauważają, że trend ten - wpisywanie coraz dłuższych zapytań - wynika z chęci bardzo precyzyjnego wyrażenia pytania. Niekiedy użytkownicy wyszukiwarki próbują też znaleźć odpowiednie strony, wpisując zapytania podobne do pytań w języku naturalnym.

Internauci intuicyjnie i naocznie przekonują się, że wpisaniu bardzo ogólnego słowa otrzymują wyniki zbyt szerokie, często przypadkowe, a filtrowanie spośród nich odpowiednich stron okazuje się nadmiernie czasochłonne. Dlatego pytania stają się wyrafinowane i mają na celu okrojenie liczby wyników.

Oczywiście, ma to znaczenie dla pozycjonowania. "Długie ogony", czyli rozbudowane frazy, stają się wartościowym kąskiem z perspektywy speców od marketingu - bo skoro ludzie szukają według określonych fraz, trzeba brać to pod uwagę inwestując w pozycjonowanie!

Autor
Sunrise System
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się